O3 combi FL: hoe hoog komt het GEOPENDE kofferdeksel?

zie titel:

ben van plan garage te renoveren, maar de vloer-hoogte zal dan veranderen.
ik zou graag vooraf te weten komen of er een probleem kan ontstaan met de garagepoort in open toestand, of het kofferdeksel ertegen gaat komen...
iemand een idee?
(mijn wagen is nog niet geleverd)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb geen O3c, maar er zal vast wel iemand zijn die het even wil opmeten: een waterpas (eventueel op een plankje om voldoende lengte te krijgen) op het hoogste punt leggen en dan vanaf de onderkant tot de grond.
 

innocenti

Forumguru
Onderkant van de geopende klep is bij mij 1.95. Ik stoot net m bolleke met m 2.02m. Met 2.20m zou je goed moeten zitten. Zal t zo ff meten voor je.

Ik heb alleen FL. Zou dat veel verschil maken?
 

dirkie996

Forumguru
Indien je kiest voor elektrisch openen en sluiten v/d koffer, kan je de max. Hoogte kiezen dat die opengaat.
Hoe je het juist moet doen, weet ik niet meer( de dealer deed dat voor mij), maar de wagen staat ondergronds en ikzelf ben maar 1,73m. Dus zo heel hoog moet die voor mij niet gaan:D
 

Canon-Eye

Forumguru
En anders is het wellicht te overwegen om met behulp van een op maat gemaakt staalkabeltje met montage-ogen aan beide uiteinden de 'slag' van de gasveren fysiek te beperken. Maar dat is ook afhankelijk van de lichaamslengte van de gebruikers natuurlijk - je wilt ook niet steeds je hoofd stoten...
 

Olivier

Senior Member
Indien je kiest voor elektrisch openen en sluiten v/d koffer, kan je de max. Hoogte kiezen dat die opengaat.
Hoe je het juist moet doen, weet ik niet meer( de dealer deed dat voor mij), maar de wagen staat ondergronds en ikzelf ben maar 1,73m. Dus zo heel hoog moet die voor mij niet gaan:D

Heb ik achter de rs te bestellen maar te weten gekomen dat je de elektr. koffer kan instellen in hoogte :banghead:
Heb een manuele genomen omdat ik bang was dat de elektrische tegen de carport/garage ging bokken (manuele hou je gewoon tegen met de hand he)
Maar de manuele koffer is een stuk miserie! 90% van de keren is hij niet volledig dicht. Je moet hem keihard toeslaan dat ik soms denk dat mn achteruit stuk gaat vliegen! Met mn audi en de vrouw haar golf 6 break toch dat probleem niet gehad..
 
thx voor de tip ivm het staalkabeltje...
ik heb ook de electrische sluiting achterwege gelaten wegens schrik beschadiging!
met de huidige is heel de kofferklep "bekrast" van het bovenaan tegen de poort komen.
Dacht eerst dat dat met deze wel geen issue ging zijn, omdat de wagen 20 cm lager is,
maar ik kreeg ineens een twijfeltje..
 

leon-cupra

Forumguru
Heb ik achter de rs te bestellen maar te weten gekomen dat je de elektr. koffer kan instellen in hoogte :banghead:
Heb een manuele genomen omdat ik bang was dat de elektrische tegen de carport/garage ging bokken (manuele hou je gewoon tegen met de hand he)
Maar de manuele koffer is een stuk miserie! 90% van de keren is hij niet volledig dicht. Je moet hem keihard toeslaan dat ik soms denk dat mn achteruit stuk gaat vliegen! Met mn audi en de vrouw haar golf 6 break toch dat probleem niet gehad..
kzou het slot eens door de dealer laten controleren. Hier valt hij zachtjes in het slot. Moeten absoluut de koffer niet hard toeslaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Een plaat redelijk stuk schuimplastic tegen de binnenkant van de garagedeur is misschien nog een makkelijkere oplossing dan het kabeltje.
Dan lopen lange mensen alleen thuis het risico om hun hofd te stoten, ipv overal...
 

Rallye

Forumguru
Heb ik achter de rs te bestellen maar te weten gekomen dat je de elektr. koffer kan instellen in hoogte :banghead:Heb een manuele genomen omdat ik bang was dat de elektrische tegen de carport/garage ging bokken (manuele hou je gewoon tegen met de hand he)

thx voor de tip ivm het staalkabeltje...
ik heb ook de electrische sluiting achterwege gelaten wegens schrik beschadiging!

Eigenlijk is dat dus ook een fout van jullie verkoper: in een goed verkoopgesprek komt nut en noodzaak van belangrijke extra's langs. Als de elektrische klep besproken zou zijn, zou ook het voordeel van de klep, die zich in tegenstelling tot de manuele versie wel qua klepopening laat instellen, ter sprake gekomen zijn.....

Maar de manuele koffer is een stuk miserie! 90% van de keren is hij niet volledig dicht. Je moet hem keihard toeslaan dat ik soms denk dat mn achteruit stuk gaat vliegen! Met mn audi en de vrouw haar golf 6 break toch dat probleem niet gehad..

Met de O3 heb ik geen ervaring (ik heb een elektrische achterklep), maar de achterklep van mijn O2 Combi moest je best hard dichttrekken aan het "hondenspeeltje". Ik heb daar nooit moeite mee gehad
 

eriktv

Forumguru
Instellen gaat kinderlijk eenvoudig met de elektrische klep, zie hieronder. Ik heb ook, voor de zekerheid, schuimrubber (verwarmingsbuisisolatie) op de scherpe delen van de garagedeur. Ik stop hem namelijk nu weer altijd handmatig, omdat de klep anders ter hoogte van mijn neus stopt, wat minder goed beviel :banghead:. Op de muren heb ik platen piepschuim voor de deuren.

IMG_0324.jpg
 
Bovenaan Onderaan