O3 Combi EBL bijrijdersraam gaat niet in 1x open

Sinds begin deze maand ben ik de trotse eigenaar van een O3 combi EBL 1.2DSG. Vandaag ontdekte ik tot mijn verbazing dat 3 ramen (bestuurder + beide deuren achter) door de raambedieningstoets even ingedrukt te houden, in één keer helemaal open gaan, maar dit lijkt niet te werken voor het bijrijdersportier.

Zowel geprobeerd via de bediening in het bestuurdersportier als op het bijrijdersportier, maar bij dit raam moet de toets worden vastgehouden.

Ik ga sowieso langs de garage een dezer dagen, maar was benieuwd of iemand dit ook heeft ervaren.
 

Vanenkelen

Forumguru
Heb hetzelfde in een O2 combi en een aantal VCDS goeroes hier op het forum (@Antera en @ertromp) hebben er al naar gekeken maar nog geen oplossing voor gevonden. Het schijnt vaker voor te komen bij de VAG merken. Hou me ook aanbevolen als hier mensen meer kennis en eventueel zelfs een oplossing voor hebben.
 

Cordoba

Forumguru
Je kunt proberen om het betreffende raam even opnieuw in te leren, dat wil dit soort probleempjes wel eens verhelpen.
 

Vanenkelen

Forumguru
Inleren houdt in dat je het dichte raam helemaal open doet door het knopje naar beneden in te drukken en dan nog een tijdje vasthouden terwijl het raam al beneden is. En dan hetzelfde omhoog...

Je kunt het proberen, ik hoop het voor je, maar bij mij heeft dat niet gewerkt. Ook niet na accu los, of rechtstreeks vanuit de boordcomputer dmv commando's in VCDS.
 

ertromp

Forumguru
Inleren houdt in dat je het dichte raam helemaal open doet door het knopje naar beneden in te drukken en dan nog een tijdje vasthouden terwijl het raam al beneden is. En dan hetzelfde omhoog...

Je kunt het proberen, ik hoop het voor je, maar bij mij heeft dat niet gewerkt. Ook niet na accu los, of rechtstreeks vanuit de boordcomputer dmv commando's in VCDS.
Inderdaad die testen hebben @Antera en ik gedaan tijdens de meeting in Nuenen en naar ik begreep komt het dus vaker voor bij VAG auto's. Maar zeker laten bekijken door je dealer voor de O3. Ik ben benieuwd
 
Opnieuw inleren heeft bij mij gewerkt.

Dus helemaal naar beneden doen en als hij beneden is nog extra doorduwen, en daar helemaal omhoog doen en als hij helemaal in maximale stand is nog weer een extra tikje omhoog geven.
 

Vanenkelen

Forumguru
Mazzelaar, gefeliciteerd ;)!

Ik ga het nog 100x proberen.... Maar ben er bang voor dat het bij mij echt niet gaat lukken :(

Edit: oh zie nu dat je niet de Topicstarter bent dus daar nog geen resultaat, maar alsnog gefeliciteerd hoor :-)
 

Joske

Forumguru
Ik heb de


Vreemd genoeg lijkt dit het probleem ook bij mij opgelost te hebben :)
zo vreemd is dat niet als ik je "klachten" lees ;)

wsl is de spanning er toch even af geweest om de 1 of andere reden, maar dan zou je het op meerdere ramen moeten hebben.
 
Bovenaan Onderaan