O2C - 3e remlicht melding

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik het euvel dat ik tijdens het rijden af en toe de melding in beeld krijg dat het 3e remlicht kapot is. Via een raam kunnen verifiëren dat dit ook het geval is. Maar als ik dan het contact uit zet en daarna de auto weer start doet het 3e remlicht het weer. Dit is nu al een paar dagen zo aan de gang, dus in het verloop van de autorit valt het 3e remlicht uit.

Nu weet ik dat dit LED verlichting is en dus niet zo 1-2-3 makkelijk zelf te vervangen is (voor een leek als ik dan). Maar nu is de vraag, doe ik er goed aan om de garage te bellen en deze al een nieuwe unit te laten bestellen? Of is er volgens jullie - doordat het na het opnieuw starten wel gewoon weer doet - mogelijk wat anders aan de hand. En mogelijk iets wat ik op voorhand kan controleren alvorens de garage in te schakelen.

Alvast bedankt!
 

Zwapp

Forumguru
Het kan erop duiden dat er een probleem is met de bedrading, misschien wat corrosie op de stekerverbinding.
Om hierbij te kunnen moet de bekleding van de achterklep af, deze zit met 1 Torx vast onder het rubberen trekkoortje en verder vast geklikt, met beleid kun je deze naar beneden los trekken.
De twee zij delen zitten als het goed is elke met 1 torx vast en verder ook weer geklikt.

Lijkt heel wat maar is zelf erg goed te doen!

Succes!
 

newwolf84

Forumguru
Hier hetzelfde probleem... Zoals @Zwapp al genoemd had, eerst de onderste bekleding los maken en daarna de bovenbekleding. Het remlicht zicht vast met 3 moeren en een clipje wat je even samen moet knijoen om hem volledig los te krijgen. Heb inmiddels een reserve lamp besteld via mijnautoonderdelen.nl en dan deze https://www.mijnautoonderdelen.nl/results/?search[]=7622929 komt morgen. Ohja, de lamp zit aan 2 punten vast, 1 om contact te maken met de LED ( stroom ) en dan ook nog een keer voor de wis/was installatie, deze kun je er gewoon aftrekken.
 

newwolf84

Forumguru
Tss kreeg vandaag een track en trace, helaas zou het morgen worden dat deze bezorgd zou gaan worden, alleen zijn we dan allebei niet thuis. Toen heb ik maar gezegd bezorg hem dan maar bij mijn lokele postnl punt dan haal ik hem daar wel vandaan, blijkt ineens de afhaaldatum daarna naar zaterdag te zijn gezet...pfff nog maar even wachten dan met inbouwen...
 

turboturbo

Forumguru
En blijft de melding nu uit?

Ik zie dikwijls Audi's met uitgevallen led's in het derde remlicht rijden. En dan denk ik bij mezelf; ik heb nog nooit een eerste generatie Fabia (nota bene!) gezien met dat probleem.... :pieker:
 

newwolf84

Forumguru
Ten 1e nog de beste wensen voor iedereen en een veilig en bovenal gezond 2018 toegewenst !

@turboturbo Heb sinds gisteren nog niet veel gereden ( was ook niet echt verantwoord trouwens..) maar heb vanmiddag even gekeken maar zie geen melding meer. Zal het in elk geval van de week in de gaten houden.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het idee dat het bij de TS eerder iets van een draadbreuk is, dus dat een andere lamp weinig verbetering oplevert.
 

newwolf84

Forumguru
@Cordoba das idd ook nog een andere optie.. blijkbaar heb ik niet helemaal goed gelezen want ik lees nu pas dat het 3e remlicht het juist wel weer doet na het opnieuw starten. In mijn geval was dat dus niet zo. Uit was uit...
 

SuperBeeb

Forumguru
Dat was toch alleen bij de R serie ???
Nee, het Remlicht slijt sneller omdat alle Audi-rijders altijd te hard rijden en dus bij elke dikke boom waar ze een flitspaal vermoeden op de rem trappen. En dan gaat t remlicht dus vaker aan dan bij de brave Fabia rijders. :deuk:
 

EdK

Forumguru
Mmmmm dacht dat al de audi's voor de grijze golf ouderen was behalve de R serie dat die nou juist voor de petjes generatie was..... tsja je bent nooit te jong on te leren natuurlijk:pieker::pieker:
































:deuk::deuk::deuk:
 

Den Deze

Nieuw lid
Even topic afstoffen :)
Sedert een lange(re) tijd ervaar ik hetzelfde probleem.

In het begin kreeg ik de melding '3e remlicht controleren', maar na de motor stil te leggen en terug te starten verdween deze melding. Soms voor de hele rit, soms voor enkele minuten...
Op termijn ging dit echter gepaard met de kentekenplaatverlichting.

Er is 1 lampje van mijn kentekenplaatverlichting defect en sindsdien ook weinig/geen last meer van mijn 3e remlicht.
MAAR... zodra het wat warmere temperaturen zijn, dan krijg ik soms terug de melding van mijn remlicht... zeer vreemd.
Bij koude/vriestemperaturen heb ik er eigenlijk geen last van.

Iemand een idee?
 

Den Deze

Nieuw lid
Geen kabelbreuk te zien aan de koffer.
Ik zal de lamp er eens moeten uithalen, corrosie zou misschien wel kunnen omdat ik het de ene moment wel heb en de andere niet (bij koud weer nooit, bij warm weer vrijwel altijd)
 

ertromp

Forumguru
Als je een FL O2 hebt zou je eens moeten kijken in de hoeken van het 3e remlicht. Daar kunnen haarscheurtjes inkomen dus vocht in de unit.
 
Bovenaan Onderaan