[O2] Wat een bak!

Dirkie

Nieuw lid
Heb twee maanden geleden mijn eerste Skoda gekocht. Een Octavia II. Wat een bak... En voor die prijs! En zuinig!

Hebben jullie ook zo het gevoel dat jullie een slimmerik zijn om met Skoda te rijden?
 

sitechris

Donateur
ja, ik vind mezelf idd een slimmerik omdat ik voor topkwaliteit (lees: VW) kies terwijl ik niet de hoofdprijs hoef te betalen. Ik kijk altijd een beetje meewarig naar bmw 318 rijders, passat, Jetta en Golf rijders die in een instapper rijden en uiteraard de Audi A4 1.9 tjes. Betaal je vreselijk veel geld voor heel weinig auto. Alleen maar omdat je perse een logootje moet hebben om serieus genomen te worden.
 

Jpoers

Lid
Dat gevoel heb ik ook,

Ben op zoek naar een nieuwe leasewagen, heb natuurlijk ook bij volkswagen gesnuffeld. (aandringen van de baas, blijft A-segement)

Alleen als je ziet wat je voor een beetje complete polo uitgeeft in dieseluitvoering rond de 30000 euro, terwijl de nieuwe fabia net over de 20000 struikelt. En deze smoelt een heel stuk beter, nieuwer onderstel, en vooral nog completer uitgerust met lichtmetaal, sportstoelen, ed.
 

ad5000

Actief lid
Dat gevoel heb ik ook,

Ben op zoek naar een nieuwe leasewagen, heb natuurlijk ook bij volkswagen gesnuffeld. (aandringen van de baas, blijft A-segement)

Alleen als je ziet wat je voor een beetje complete polo uitgeeft in dieseluitvoering rond de 30000 euro, terwijl de nieuwe fabia net over de 20000 struikelt. En deze smoelt een heel stuk beter, nieuwer onderstel, en vooral nog completer uitgerust met lichtmetaal, sportstoelen, ed.

Bedoel je aandringen om een auto in het A-segment te nemen de klasse of de grootte van de auto??

Als het om de klasse gaat oke, maar voor de grootte is een Polo of een Fabia toch echt een B-segment auto.
 

johann

Lid
Haha mijn werkgevers rijden een Audi A4, Passat, Alhambra en Vectra maar kijken toch steeds een beetje jaloers naar mn Octaafje.
 

Jpoers

Lid
Bedoel je aandringen om een auto in het A-segment te nemen de klasse of de grootte van de auto??

Als het om de klasse gaat oke, maar voor de grootte is een Polo of een Fabia toch echt een B-segment auto.

Eeh neeh zo bedoel ik het niet A als in A-merk, de zogenaamde "betere" merken. Helaas wordt skoda nog te vaak als B-merk gezien:confused:
 
Eeh neeh zo bedoel ik het niet A als in A-merk, de zogenaamde "betere" merken. Helaas wordt skoda nog te vaak als B-merk gezien:confused:

hier in belgië/NL wel, akkoord, echter, in Duitsland allang niet meer. Omdat er ook nooit Skoda's te vinden waren van vóór de periode dat VW Skoda overnam! Vandaar dat de duitsers het ook veel minder moeilijk hadden met het aannemen van een brand zoals Skoda vandaag is, nl een betaalbaar alternatief voor VW, Audi, Volvo, Saab, etc... dat daarenboven een voor die merken ongekende weelde aan "ruimte" te bieden heeft. It's all in the head...

ik denk echter dat die belgisch nederlandse vooroordelen stilaan aan het uitsterven begonnen zijn. behalve bij mijn collega, een overtuigde Alfa-rijder. Ik lach me halfdood. Laatst deed hij -op mijn aandringen- een testrit met de RS TDI en hij kon het niet geloven, zo'n performance! spijtig dat het verkeerde logo erop staat, kreeg ik dan te horen. spijtig voor hém, dacht ik bij mezelf :-)
 
Bovenaan Onderaan