O2 vs O3

  • Onderwerp starter Deleted member 5563
  • Startdatum
D

Deleted member 5563

Als eerste wil ik even melden dat ik ontzettend tevreden ben met mijn O3, helemaal niets mis mee, maar er zijn een paar dingetjes die me opvallen in vergelijking met mijn (vorige) O2.
  • Verwarming van de spiegels was in de O2 gekoppeld aan de achterruit verwarming, Nu moet je dit handmatig aan en uitzetten. Jammer
  • In de regen rijden met het raam op een kiertje levert vrij veel wateroverlast in de auto. Had ik in mijn O2 totaal geen last van.
  • De turbo 'schakelt' vrij laat in. In de O2 was deze vrijwel meteen beschikbaar.
  • Het controle lampje van de lichten zit nu bij de schakelaar ipv op het dashboard.
  • In de O2 kon ik de dashboardverlichting dimmen met zo'n handig wieltje. Nu moet dit met de Columbus (Geweldig ding overigens). Onhandig.
Geen schokkende dingen, maar viel me gewoon op. Jullie nog andere puntjes gevonden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

pr0mo

Lid
Ik kan je vinden in de bovenstaande punten. Dat de spiegel verwarming gekoppeld is aan de achterruit verwarming is mij nooit opgevallen bij de O2.

Verder:

Ja de stoelen van mijn O2 vond ik veel beter zitten. Tov Elegance stoelen uit de O3.
 
D

Deleted member 5563

Voor wat betreft de stoelen: hier heb ik eigenlijk geen merkbaar verschil in. Zit nog steeds goed, vind ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 5563

Dat de spiegel verwarming gekoppeld is aan de achterruit verwarming is mij nooit opgevallen bij de O2.
Werkte super. Deed je de achterruitverwarming aan, dan ging de spiegelverwarming aan. En weer uit wanneer de achterruitverwarming automatisch uit ging. Nu staat bij mij de spiegelverwarming eigenlijk altijd aan....
 

Kempes

Forumguru
Bij mijn O2 van 2010 moet ik de spiegelverwarming aanzetten doormiddel van het knopje in de deur (waar je ook de spiegels mee versteld). Is het dan bij de O2 zo dat wanneer je de achterruitverwarming aanzet de spiegelverwarming ook mee aan gaat?

Misschien kan dit bij de O3 dan middels VCDS alsnog geactiveerd worden? @ertromp @Antera ?
 
Ik ben momenteel erg tevreden met mijn O3, maar dat de dieseltank kleiner is dan mijn vorige O2 vind ik echt jammer.
 
D

Deleted member 5563

Ik ben momenteel erg tevreden met mijn O3, maar dat de dieseltank kleiner is dan mijn vorige O2 vind ik echt jammer.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook heel erg tevreden. Was mij nog niet opgevallen van die kleinere tankinhoud. Ook nooit zo op gelet eigenlijk.
 
D

Deleted member 5563

  • stoelen: die in de O2 zaten fijner. Dit is natuurlijk persoonlijk. (zeker persoonlijk, ik heb geen merkbaar verschil)
  • ik mis de knoppen waarmee je de intensiteit van de dashboardverlichting regelt, interieurluchtrecirculatie (mooi woord) aan/uit schakelt, de knop voor de snelle/langzame werking van de automatischer airco. Ik weet het, het kan allemaal via het beeldscherm, maar als er opeens allemaal rook uit de auto voor je komt, wil je gewoon direct op een knop kunnen drukken. (helemaal mee eens, snap die keuzes van Skoda ook niet zo)
  • ik zit te ver van het portier af, waardoor ik geen goede armsteun heb aan de linkerkant
  • afstandsbediening O3: minder dan 10 meter. O2: meer dan 100 meter. (ik heb nu kessy, maar ik zal eens testen)
  • make-up spiegel bijrijder niet verlicht. (klopt, maar ik zit nooit op de bijrijdersstoel :D)
 

ElScorpione

Forumguru
Ik ben zeer tevreden met mijn O3. Dat was ik overigens ook mijn O2. Het probleem met de afstandsbediening herken ik niet. Die van mij werkt probleemloos op zeer grote afstanden (>75 meter). Maar meestal gebruik ik KESSY.

Ik had een O2 Combi 1.6 TDI Greenline. Nu heb ik een O3 HB 1.6 TDI Greentech Elegance.

Mijn O2 beviel beter op de volgende punten:
  • Degelijkheid interieur (O3 heeft last van rammels en slecht aansluitende naden rond de ventilatieroosters)
  • Stoelen (de zittingen van de O2 zijn langer dan die in de O3)
  • Verbruik (O2 was iets zuiniger, maar het was dan ook een greenline)
De O3 bevalt beter op de volgende punten:
  • Columbus (geweldig systeem tegenover de Amundsen in mijn O2)
  • Motor (mijn O3 is voor mijn gevoel pittiger)
  • Connectiviteit (USB, Bluetooth audio, 220V op achterbank)
  • Ruimte achterin (die is nog meer dan in mijn O2)
  • Weergave ingestelde snelheid van de cruise control
Tot zover even.
 
Begetolo,

Met mijn O2 kon ik ruim 1000 km met een tank rijden, nu is dat meestal niet meer dan 700 km en dan moet ik niet met een kar er achter rijden.... Verbruik is hoger icm een kleinere tank. Ik merk het goed. Jammer.
 
D

Deleted member 5563

Begetolo,

Met mijn O2 kon ik ruim 1000 km met een tank rijden, nu is dat meestal niet meer dan 700 km en dan moet ik niet met een kar er achter rijden.... Verbruik is hoger icm een kleinere tank. Ik merk het goed. Jammer.
Tankinhoud is inderdaad 5 liter minder. (net even opgezocht:D)
300Km verschil is wel heel veel.
 

Joske

Forumguru
Verbruik is hoger icm een kleinere tank. Ik merk het goed. Jammer.
jij gaat sneller tanken omdat de wagen te vroeg aangeeft dat je moet gaan tanken?

Ik doe 700km (alé, bijna toch) met een 1.4TSI.. dan moet je volgens mij toch makkelijk 800km met een 1.6TDI kunnen halen me dunkt.

sneller tanken kan, maar hoeveel liter tank je dan? Met andere woorden wat is je exact, gemeten verbruik aan de pomp? Vergelijk dat eens met je O2, dan pas kan je oordelen over het verbruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Joske,

Dat klopt, inmiddels mijn verbruik laten aanpassen door antera en de hoeveelheid liters die ik kan tanken. Ondanks dat je het weet dat je nog voldoende hebt geeft het me een toch een rot gevoel als het lampje brand. Verbruik is wel wat hoger met de O3.
 
D

Deleted member 5563

  • ik mis de knoppen waarmee je de intensiteit van de dashboardverlichting regelt, interieurluchtrecirculatie (mooi woord) aan/uit schakelt, de knop voor de snelle/langzame werking van de automatischer airco. Ik weet het, het kan allemaal via het beeldscherm, maar als er opeens allemaal rook uit de auto voor je komt, wil je gewoon direct op een knop kunnen drukken.
Net nog even gekeken, maar ik heb deze wel....
upload_2016-8-3_17-10-14.png
 

Frenkie

Forumguru
  • ik mis de knoppen waarmee je de intensiteit van de dashboardverlichting regelt, interieurluchtrecirculatie (mooi woord) aan/uit schakelt, de knop voor de snelle/langzame werking van de automatischer airco. Ik weet het, het kan allemaal via het beeldscherm, maar als er opeens allemaal rook uit de auto voor je komt, wil je gewoon direct op een knop kunnen drukken. (helemaal mee eens, snap die keuzes van Skoda ook niet zo)
Dit is gewoon een draai aan de middelste van de drie draaiknoppen. Is ook niet zo heel moeilijk. Je kunt eventueel aan @Antera vragen of hij de stand zichtbaar kan maken wanneer hij op automatisch staat.
 

leon-cupra

Forumguru
Dit is gewoon een draai aan de middelste van de drie draaiknoppen. Is ook niet zo heel moeilijk. Je kunt eventueel aan @Antera vragen of hij de stand zichtbaar kan maken wanneer hij op automatisch staat.
Dan gaat je automatische airco wel uit, is het gewoon een manuele airco. Je kan de automatische airco ook nog in drie standen zetten(zie mijn vorig bericht)
 
Bovenaan Onderaan