O2-velgen als wintervelg op de S3

3deskoda?

Senior Member
Vandaag zo goed als beslist een S3combi aan te schaffen. Door wat hagelschade (understatement) is de O2 enkel nog goed als schroot. Ik ben absoluut geen kenner mbt velgen en banden maar vroeg me af of de 17" Pegasus-velgen van de O2 als wintervelg voor de S3 kunnen dienen.

Heb al zitten googlen maar vind relatief weinig informatie terug. Iemand van jullie die hierop een antwoord weet ?
 

hemi24

Forumguru
Pegasus velgen van de O2 hebben volgende afmetingen: 7,0J x 17", ET 54;

Volgende staat in het instructieboekje van de S3:

Knipsel.PNG




Dat gaat 'm denk ik niet worden...
 

CDK

Forumguru
Wat @s-line zegt klopt, alleen moet je wel de banden die op de S3 gemonteerd zitten vergelijken met de winterbanden op d O2 velgen, de rolomtrek moet wel overeen komen namelijk. Maar spacers kosten ook geld reken op ongeveer 120,- dus wellicht beter om je huidige set hier en / of op marktplaats proberen te slijten en voor de S3 een nieuwe set aan te schaffen?
 

3deskoda?

Senior Member
Bedankt voor de reacties.
Is er trouwens iemand die weet welke snelheids- en belastingsindexen op welke bandenmaten gevraagd worden voor de S3 ?
 

Vanenkelen

Forumguru
Moet je wellicht ook nog rekening houden met de maximale belastbaarheid van de velg? Toen ik ooit een stel Superb velgen onder een O2 wilde plaatsen en hierover navraag deed bij de dealer, gaven ze aan dat van S2 naar O2 over het algemeen wel kan, maar dat ze voor omgekeerd geen officiële uitspraak doen vanwege het verschil in gewicht tussen de auto's.
 
Bovenaan Onderaan