O2 swing radio aan/uit

elandjes

Nieuw lid
IN mijn octavia uit 2009 ziteen swing radio.

Sinds gisteren gaat deze spontaan niet meer aan of uit via het contact.
De radio werkt verder prima...merk ook geen andere storingen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?.....ik heb geen dealer in de buurt om even aan te wippen.

Rallye

Forumguru
Hoe bedoel je dat hij niet meer aan en uitgaat via contact? Bedoel je dat de de radio niet aangaat als de auto op contact staat?

elandjes

Nieuw lid
inderdaad, normaal gaat de radio op het contactslot aan of uit, maar nu moet ik zelf de radio aan en uit zetten.
Niet heel erg, maar wel hinderlijk omdat ik anders gewend was.

Joske

Forumguru
Blijft de radio de zenders onthouden? Of ben je die ook kwijt?

Ben absoluut geen audio-kenner, maar misschien zit er achter de radio een kabel wat los waardoor er bepaalde zaken niet 100% meer werken maar er wel nog steeds voldoende spanning aankomt om de radio gewoon te laten werken..

elandjes

Nieuw lid
De zenders blijft hij normaal onthouden. wat me wel opvalt is dat ik iets langer op de aan/uitknop moet drukken voordat de radio aangaat.....als ie weer een grote beurt nodig heeft dan maar extra hiernaar laten kijken.

edit: gisteravond nog eens nader aan het zoeken geweest. Mijn huidige conclusie is dat de radio geheel niet meer met de OCTAVIA communiceerd......airco info veranderd niet meer....buitentemperatuur staat stabiel op 15,5, terwijl maxidot 20 aangeeft.....fanspeed staat op 0 terwijl deze wel draait.....etc.
De dealer is de volgende stop.

Bovenaan Onderaan