O2 scout met turbo-mazoutkachel

heb sinds vrijdag -eindelijk- mijn Octavia scout; black magic mica, sunset, cargo platform concept, schuifdak, radio stream, cruise control, leder/alcantara, verwarmde zetels.
Wagen rijdt superlekker, al respecteer ik de richtlijnen voor het inrijden vrij nauwkeurig. climatronic doet zijn werk uitstekend, stiller en efficienter dan in de roomster. Schuifdak is héél leuk, al mocht het wat groter zijn. Zetels zitten supergoed totnogtoe, vandaar dat ik de thread over rugpijn niet kan bevestigen, maar na 700km is dat misschien nog wat vroeg. ik meet 187cm, heb eveneens een problematische rug, vandaar dat de lendesteun bij mij alvast op het maximum staat, dan zitten de zetels lekker hard. Verbruiken doet ie natuurlijk een heel pak meer dan mijn O1 tdi, maar hij is dan ook makkelijk 250kg zwaarder + nog helemaal niet "ingereden". de scout ligt als een plank op de weg!!! geen bocht te scherp. de achterste luidsprekers zouden heel wat beter kunnen zijn, al zijn de voorste dan weer super-goed. Klank in het algemeen is heel goed. Radio totnogtoe ook, al heb ik daar in andere threads héél wat negatiefs over gelezen. zetelverwarming heb ik nog niet geprobeerd, ik ben niet gék met dit weer... :-)
wat me opvalt tov mijn vorige O1 is bovendien uiteraard de -veel- hogere zitpositie, en het gevoel dat je in een safe aan het rijden bent: zwaar, veilig, groot en onineembaar, echter helemààl niet log, integendeel!!! erg leuk allemaal, dus!
zijn er al andere scout-eigenaars op deze site?
 
Eind dit jaar/begin volgend jaar koop ik in alle waarschijnlijkheid een Skoda/Scout.
Hoe zit 't eigenlijk met 't motorlawaai van die 2.0 TDI ?
 
Eind dit jaar/begin volgend jaar koop ik in alle waarschijnlijkheid een Skoda/Scout.
Hoe zit 't eigenlijk met 't motorlawaai van die 2.0 TDI ?

ik vind het motorlawaai helemaal ok, niet speciaal luid of bijzonder stil. In alle geval: een wereld van verschil met mijn O1 tdi!
 

RS-ke

Lid
ik vind het motorlawaai helemaal ok, niet speciaal luid of bijzonder stil. In alle geval: een wereld van verschil met mijn O1 tdi!

Hoi, had je ook al pm gestuurd ivm je Scout.
Kan je me enkele foto's mailen of online plaatsen, want ik ben benieuwd om hem in het black te zien.
Eind deze week beslis ik ook over de kleur.
Kanshebbers zijn zwart, diamond grijs en cappucino beige.
 
euh... ik was één van de eerste die er in Belgie eentje had, omdat ik d'ieteren nogal lastig ben gevallen sinds het autosalon in Bxl dit jaar, waar de scout trouwens NIET te zien was... effectief na de bestelling was hij er na een 5-6 tal weken.
Maar ik heb ook 13 weken moeten wachten op de nieuwe roomster van mijn vrouw, dus dat zal wel kloppen. klanten in duitsland moeten al tot volgend jaar wachten als ze nu bestellen, dus 13 weken is eigenlijk helemaal niet zó lang, al is dat ook weer relatief... :)
 
Maar dan wacht je best tot die leverbaar is begin 2008.Anders zit je straks reeds met een wagen van een jaar oud.
 
tja. dat klopt! -enerzijds- anderzijds: als je de wagen wil, en je vindt de tijd rijp om een nieuwe te kopen, en je hebt de wagen gevonden die je aanstaat, dan koop hem gewoon. want als je nog een jaartje wacht, kan je evengoed nog eentje wachten om de facelift mee te pikken, of nog enkele jaartjes om de hele nieuwe te kopen, of enkele jaartjes later diens facelift,... wat maakt het nu uit of een wagen van 2007 of 2008 is? Juist, ja: de wederverkoopwaarde. maar koop je een wagen omwille van a) dat je een nieuwe nodig hebt of b) dat je gewoon zin hebt in een nieuwe of c) je gewoon up to date wil blijven d) je een bepaald model zo ontzettend mooi vind? of koop je een wagen omwille van dat je er enkele 100 euro's méér van terugkrijgt als je hem na ettelijke jaren terug wil verkopen? In vergelijking met de totale aankoopsom van een wagen maakt dat namelijk niet zo héél veel uit. Daarenboven heb je dan de wagen die je wil, en nog wanneer je hem wil. en dat geeft zoiets als voldoening en tevredenheid. en die zijn me beslist die enkele 100 euro's waard, want als ik die ga afschrijven op de jaren die ik met die wagen rij, wordt deze som belachelijk klein.
 
Bovenaan Onderaan