[O2] Octavia Business Ed. Review na 500km

speters

Nieuw lid
Afgelopen zaterdag mijn OCTI2 opgehaald, lang naar uit gekeken.

Nog een mooie anekdote, bij het ophalen, De verkoper gaat aan mij uitleggen hoe alles werkt, wat tips and tricks. Vervolgens staat er een mannetje van achter de ramen te kwijlen. Hij stond er ook zo mooi bij in het zonnetje, blinkend in het zwart. We lopen naar binnen om de laatste zaken te regelen, begint die kerel tegen mij te praten, dat het een mooie bak is. Volgens mij was hij jalours
crazy.gif
... zou ik ook zijn. Het kwijl zat op de ramen van de showroom, en er lag een plasje!
smile.gif


Na 500 km op de tellen is mij het volgende opgevallen.

Pluspunten
+ rijgedrag
+ uitvoering (compleet!!)
+ PDC
+ Dimmende binnenspiegel
+ Knipperlicht in buitenspiegel
+ Parrot bleutooth

Minpunten
- Klep komt in parkeergarage tegen beton -> Opletten!
- Boxen klinken wat minder
- Geen audiobediening op stuur
- Stoel (zie uitleg onder)
- waar plaats ik mijn Mio (klepje dashboard zit in de weg!)
- Dealer heeft wit logoplaatje op Octavia geplakt
frown.gif


Wat zou ik volgende keer nog meer nemen:
- Dimmende buitenspiegel (binnenspiegel is relaxt)
- Betere audio

Nu heb ik een vraagje. Wat vinden jullie van de stoel. Ik merk echt dat ik moet wennen. Hij is echt heel anders als de stoel uit mijn tijdelijke auto (megane).
Ik neem aan dat de harde stoel went. Ik zit namelijk dagelijks 3/4 uur in de auto, en heb ik de ideale zit niet gevonden. Hebben hier meer mensen last van of is het gewoon een kwestie van gewenning. Ik heb het idee dat de stoel gemaakt is voor grotere / bredere mensen, ten opzichte van de stoel in mijn megane voor kleinere / smallere mensen (waar ik op zicht beter bij zou passen...)
 
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe O2.

Of de stoelen fijn zitten is een kwestie van smaak.
Ik vind ze heerlijk zitten en ben blij dat ik weer harde stoelen heb.
Ik heb hiervoor ook een leenauto gehad (megane) en die stoelen zijn zacht.
Dat is lekker voor kleine stukken, maar als je lang in je auto zit zijn harde stoelen fijner.
Dit is wel mijn mening.
Het zal wel even wennen zijn voor je.
Ik heb een paar jaar geleden een Laguna gehad.
De eerste keer zaten die echt heerlijk.
Totdat je een stuk moet rijden, dan zit je veel te relax en te doorgezakt in je auto.
Ik ben laatst naar Oostenrijk geweest en als je daar dan uitstapt heb je nergens last van, in zachte stoelen heb je dan vaak last van je onderrug.

Ik ben zelf 1.75 m, en vind zelf dat ik super atletisch gebouwd ben, maar als ik dat zeg begint mijn vriendin erg hard te lachen, dus trek je conclusie maar.

Effe doorzetten en je bent er dik tevreden mee.

En dat witte logo plaatje is reclame van de dealer neem ik aan.
Gewoon terug gaan en vragen/zeggen dat dat eraf moet.
Of zelf aan de slag met een föhn en pulken.
Bij mij is het type plaatje er ook af.
Wilde de dealer er ook een dikke reclame sticker van hun op plakken en het typeplaatje van ABT tuning.
Ik dacht het niet, normaal vragen ze het wel aan je.
Aangezien jouw dealer dat niet gedaan heeft mag hij het er ook weer af pulken zou ik zeggen.
 
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Welkom weer een skoda fan,
Wat de stoelen betreft, Ik heb er een ass stoel in laten zetten omdat ik toch te veel last kreeg van mijn rug. De originele stoel zat wel stukken beter als een opel astra stoel, maar het was voor mij nog niet perfect. Ik moet wel zeggen dat mijn lichaamsbouw ook iets aan de grove kant is.
De audiobediening voor het stuur is een optie.
En wat je logoplaatje betreft sluit ik me aan bij EdRaT.
Enne.. je kunt hem ook buiten parkeren dan heb je geen last met je klep
grin.gif

Verder nog veel rijplezier toegewenst.
 

Vacaro

Senior Member
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

@Speters: allereerst proficiat met je OII.
Je Mio kun je bijvoorbeeld plaatsen op een BRodit houder, je kunt plaatsen zonder gaten te maken in je dashboard, enige minpunten, owel zit ie voor je bovenste ventilatierooster(boven radio) ofwel zit ie te laag, naast knie van passagier. Ikzelf gebruik die roosters in midden bijna nooit dus voor mij geen probleem en daar zal de mijne dan ook komen. zie op www.brodit.com
 

Rallye

Forumguru
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Ik vind de RS-stoelen zelf prima - die van de Golf GTI bijvoorbeeld vind ik te smal. De stoelen in de RS staan gelukkig ook lager dan in de Focus ST (ook te smal trouwens). Voor mij een belangrijke reden waarom de ST afviel. Veel auto's hebben dat (Megane, C4).

Zelfs in de RS zou ik echter de stoel nog graag lager hebben. Nu zet ik hem in de laagste stand en krik hem dan twee stukjes op, dat laatste is alleen maar nodig omdat in de onderste stand de zitting kantelt, wat de bloedvaten richting mijn onderbenen afknelt.
 

Okki

Donateur
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Harde stoel is in begin wennen, maar als hij ingezeten is wil je niets anders. Hetzelfde als bij een leren Brooks zadel op een fiets.
Zacht is lekker, maar voor grote afstanden is een hardere stoel beter.
 

adee

Senior Member
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Ik had zelfs als gevolg van de stoel in de Clio III waar ik hiervoor in reed, ontzettend veel last van mij rug en mijn linker arm. Na twee weken in de zetel van de O2 klachten weg. Daarnaast vind ik het prettiger in een stijve stoel te zitten maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
 
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

</font><blockquote><font class="small">Citaat: speters</font><hr />

Afgelopen zaterdag mijn OCTI2 opgehaald, lang naar uit gekeken.

Minpunten
- waar plaats ik mijn Mio (klepje dashboard zit in de weg!)


[/ QUOTE ]


Beste Speters, ik heb een MIO-houder voor O2 te koop staan:
Brodit te koop

Heb je interesse, dan komen we er vast wel uit met de prijs.

Groeten!
 
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Stoelen in de O2 vond ik ook slecht zitten met mijn 1.97 mtr en 100 kilo. Eigenlijk zitten alle standaard stoelen in betaalbare auto's matig met mijn lengte.

Zit nu een Scheel in.

Groet WS.
 
Re: Octavia Business Ed. Review na 500km

Volgens mij zijn de stoelen gewoon smaller in het zitvlak als bij de andere merken. Het is niet de hardheid. Ik merk vooral op heuphoogte dat de stoel knelt.
Hoop dat het na wat km overgaat, heb er nu 6000 op staan vanaf 4 januari.
 
ben blij met deze stoelen...lekker verstelbaar en een ideale zitpositie heb ik zo te pakken....gelukkig maar !!!af en toe rijd mijn vrouw in de skoda....dus moet ik daarna de stoel weer instellen op mijn geliefde stand....en die verschilt nog wel eens want ik heb soms hele platte schoenen aan en soms met een erg dikke zool...ook heb ik soms een hele dikke winterjas aan en soms niet...maw de ene keer wat meer naar achteren of iets meer naar voren en/of omhoog/omlaag.....
xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan