[O2] - Mijn nieuwe karretje

Rohrl-fan

Nieuw lid
Hoi! Mijn eerste post op dit forum!!!:cheer:

Toen enkele weken geleden de versnellingsbak van mijn (verder overigens heel betrouwbare en geliefde) Alfa Romeo 147 de geest gaf :eek: bleek een herstelling een te grote kost voor een firmawagen die over een slordig half jaar toch vervangen zou worden, dus...

Ik mocht (binnen mijn opgegeven budget natuurlijk) een nieuwe wagen uitzoeken. De keuze was zowat vrij, de enige beperking was dat het een ruime wagen op diesel zou moeten worden. Natuurlijk gelijk het net op, oude nummers van autotijdschriften opzoeken en garage's bezoeken. (Car-shopping is leuk!!!:489:) Uiteindelijk bleek er één wagen te zijn waar ik als autoliefhebber (zeg maar gerust, autofanaat!) niet rond kon, inderdaad, de Skoda Octavia (II) Combi RS TDI. Ineens was de keuze (heel) snel gemaakt! (Ik heb de wagen zelfs besteld zonder deze in't echt gezien te hebben (de dealer had enkel een RS-line) en dus ook zonder testrit!)

Ik moet nu nog een slordige 4 weken wachten tot de mijne afgeleverd wordt. Voor de kleur heb ik gekozen voor Black Magic Metallic, hoewel ik ook even getwijfeld heb of ik geen witte zou nemen. Dat je in een onopvallende zwarte veel discreter door het verkeer rijdt gaf voor mij de doorslag. Verder heb ik gekozen voor 18 inch, zilverkleurige dakrails, verduisterd glas achteraan en dubbele zonnekleppen. Tot slot zit er in mijn dashboard een Nexus navigatiesysteem ingebouwd.

Zoals gezegd, momenteel ben ik nog aan't aftellen, maar binnenkort bol ik rond met mijn eigen Skoda. :xyxthumbs: Mijn oude Alfa, die ga ik zeker missen, maar 170 pk's gaan veel goedmaken!!!

Fabia

† In Memoriam
Geen verkeerde keuze hoor. Daar ga je een hoop plezier aan beleven. Nu nog ff wachten.

Vacaro

Senior Member
Welkom op het forum, weer een Belg erbij.
Zeker geen verkeerde keuze, vrees alleen dat zwart met zilverkleurige dakrails en 18"LM toch niet zo onopvallend is als je zou willen.

Voor de rest dat die vier weken snel omzijn en wij foto's van jou O2 mogen bewonderen op het forum hier.

Rohrl-fan

Nieuw lid
Dank voor de toffe welkom! Ik denk dat ik hier nog regelmatig voorbij kom surfen!

Zeker geen verkeerde keuze, vrees alleen dat zwart met zilverkleurige dakrails en 18"LM toch niet zo onopvallend is als je zou willen.

Tja, iets mag het hebben, hé! Ach, voor jan-met-de-pet blijft zelfs dit een redelijk anonieme verschijning. Maar als een autoliefhebber zijn duim opsteekt omdat hij een RS herkent is dat natuurlijk wel leuk!

Ik heb een tijdje een witte Honda Integra Type R gehad als hobby-auto en (hoewel de vleugel op de koffer er ook wel iets mee te maken zal hebben gehad) ik vond zo'n opvallende bolide niet echt mijn ding. Je wil niet weten hoe dikwijls ik lelijk nagestaard werd! (En dat had niet met mijn rijgedrag te maken! Uitleven deed ik op circuit!) Om Top Gear to quoten: het leek alsof ik een vlag had uithangen: "I'm speeding!", zelfs als dit niet zo was.

CF1

Lid
Welkom, hoe meer Belgen hoe meer vreugd! :-p

Zeg maar gerust 'dikke kar' ipv karretje
Wel jammer dat het lijkt alsof er weinig dealers zijn die een testrit met een RS mogelijk maken. Kon de dealer dat niet bij D'ieteren in Kortemberg (voor de Nederlandse lezers: testcenter van de VAG invoerder in België, waarschijnlijk te vergelijken met Pon) regelen?

Ik ben benieuwd naar uw toekomstige foto's van de wagen (u alsfotograaf) en je eerste rij-impressies

Rohrl-fan

Nieuw lid
Ik had wellicht eens kunnen informeren of er een RS beschikbaar was bij de importeur, maar daar had ik helaas geen tijd voor. Ik ben werkzaam als zelfstandige in onze familiezaak en heb dus altijd een auto nodig, dus het moest zeer snel gaan. Momenteel rij ik rond met wat er beschikbaar is, zo ben ik nu op pad met een (knalgele) Citroën Jumper, maar de voorbije weken heb ik ook met een Twingo :laugh: en een dikke BMW 530d :D rondgetuft.

Als ik mijn nieuwe aanwinst heb gaan er daar zeker foto's van gemaakt worden. Dus bij deze, ze komen eraan!

Het valt me trouwens op dat je niet veel RSen ziet in België. Ik heb de voorbije weken regelmatig het land doorkruist en er slechts 1tje gezien, die was dan nog van een dealer en reed op garage-platen. Ergens jammer, maar ik bekijk het zo: Ik rij lekker exclusief! ;)

Rohrl-fan

Nieuw lid
Pas met mijn dealer gesproken, mijn wagen zou normaal gezien volgende week (week 42) gebouwd worden. Ik hoop nog eind deze maand de sleutels te ontvangen...

Rohrl-fan

Nieuw lid
Joepie!!! :yeah::cheer::yeah: Sinds vanmorgen staat mijn RS op me te wachten bij de dealer. Nog even de papierwinkel in orde brengen en dan kan ik (eindelijk) gaan genieten van mijn eigen Octavia.

Rohrl-fan

Nieuw lid
Dus alles goed gaat kun je morgen gaan pronken met je nieuwe wagen.
Veel rijplezier ermee!!
Dank u! Helaas zal morgen wat te snel zijn, maar het zal toch zeker voor deze week zijn. Ben echt zo benieuwd hoe mijn karretje er in't echt gaat uitzien! (Ik ken de RS eigenlijk alleen maar van op beurzen en op foto, vandaar...)

Abo

Lid
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto, hier krijg je géén spijt van.
De kleur Black Magic metallic is juist een opvallende kleur, zeker in combinatie met zilverkleurige dakrails en de LM RS velgen. Toch zal dit de auto goed staan.:super:

Rohrl-fan

Nieuw lid
En hebbes! Sinds gisterenavond staat er dus een Octavia RS op mijn oprit. Door werkverplichtingen heb ik er nog geen grote rit mee kunnen doen, maar ik zat vanmorgen wel in stijl in de file!
icon_wink.gif
Korte observatie tot nu toe: zetels zitten super, de vering is redelijk hard maar beter gedempt dan op mijn vorige wagen en de wagen heeft zoveel power dat je op een nat wegdek in 2de doorspint als de turbo in actie komt. We zullen onze rechtervoet met mate moeten gebruiken!
icon_eek.gif
Oh ja, de iPod connectie werkt perfect!
cool.gif

Rohrl-fan

Nieuw lid
Dank voor alle complimenten! Ben echt blij met de wagen, maar gisteren heb ik er al iets mee voor gehad. Ik had gisteren mijn eerste volledig vrije dag sinds ik de sleutels heb en ik wou een stevige rit maken (en eventueel wat fotookes maken om o.a. hier te posten). Knalt er toch geen Fiesta bij mij vanachter op! Typisch geval van vochtig wegdek en geblokkeerde remmen. (Leve ABS! Als je het hebt, tenminste!) Ik stond als laatste aan te schuiven aan een kleine "stoplichtfile". Gelukkig had ik zelf de voet op de rem en ben ik niet tegen de wagen voor mij gebotst, de schade bleef gelukkig bepert tot lichte blikschade.

Maar het blijft een beetje vloeken...

Rohrl-fan

Nieuw lid
Een beetje........., ik zou toch helemaal uit mijn dak gaan. Balen voor je, de tegenpartij heeft toch wel schuld bekend?
Ja hoor, dat is allemaal geen probleem. Het ging over een vriendelijk jong koppeltje en de dame achter het stuur was echt serieus geschrokken. Zelfs de schade valt heel goed mee. Skoda maakt stevige bumpers! Nee, buiten de administratieve rompslomp en het feit dat mijn wagen nog maar een week oud was valt het allemaal nog goed mee.

Bovenaan Onderaan