[O2] Media-in voor Swing radio?

Radio Swing

Beste heren,
Ik ben nieuw op deze site en heb een vraag over dit onderwerp.
Ik wil graag een USB stick of MP3 Speler aansluiten op mijn Swing radio met bediening via de radio.
Is dit mogelijk via de vermelde opties (3x)van timothee. Helaas is mijn dealer hier al een maand :crazy:mee bezig en kan nog steeds geen antwoord geven.
Welke optie is in jullie ogen het beste buiten de prijs om. Is het moeilijk om deze zelf in te bouwen? En blijven de werking van scherm m.b.t. PDC :icon_smile_questionenz. het zelfde.
Alvast bedankt
 

Michel

Forumguru
@Black Magic: ik heb ruim een half jaar op een antwoord van mijn dealer gewacht. Toen men uiteindelijk met een oplossing dacht te komen, bleek dit óf erg duur te zijn (de reden waarom het zo duur zou zijn is mij nooit duidelijk geworden) óf men wilde een alternatief proberen, waarvan men niet wist of het zou gaan werken.

Ik wilde geen geëxperimenteer met/aan mijn auto en heb er verder maar van afgezien. Het duurde me ook gewoon veel te lang. Een ervaring rijker, een illusie armer.....
 
Nee, heel moeilijk is het niet. Ik heb begrepen dat in ieder geval de Dension of de Parrot Mki prima zelf in te bouwen zijn als je een beetje handig bent.
De MDI is op zich ook heel eenvoudig, maar moet aangemeld worden via VAG-Com. Dit kan de dealer, maar veel inbouwstations kunnen dit ook.

Als je het niet zelf aandurft zijn alle 3 de opties door inbouwers voor een redelijk bedrag in te bouwen.
 

Timothee

Actief lid
Hoi Black Magic,

Het ligt er maar aan wat je als "beste" betiteld.

Zoals ik in mijn openingspost vermeldde, is zo'n originele Media-IN module het mooiste (omdat het origineel is en volgens mij ook het mooiste qua bediening op de radio), maar ook het duurste. Inbouwen zou je in principe zelf moeten kunnen doen, maar aanmelding / activering kun je niet zelf.
Voordeel van die Media-IN module is de originaliteit, de bediening via de radio verloopt via de officiële Media-IN source en volgens mij heb je geen beperking voor 6 hoofdmappen in de root van je USB stick. Nadeel is de prijs plus het feit dat je volgens mij telkens maar één apparaat kunt aansluiten (óf USB stick/HD óf Ipod óf AUX apparaat) en dat je voor elk apparaat een kabel moet kopen à € 30,-.


De genoemde "kastjes" als die Dension Gateway en die Ebay oplossing die ik heb genoemd bieden minstens dezelfde functionaliteit als de originele Media-IN module. Ze zijn bovendien ook simpel in te bouwen, maar ze moeten worden aangemeld / geactiveerd worden.
Voordeel is de relatief lage prijs en standaard aanwezige aansluitingen voor SD card, USB en AUX (dus geen aparte kabels nodig). Nadeel is m.i. dat je max. 6 mappen in de root mag maken vanwege het feit dat je een cd-wisselaar simuleert / emuleert. De bediening op de radio verloopt dan ook via die source.

Een Parrot Mki9100 of 9200 is volgens mij nog altijd goedkoper dan een originele Media-IN module. Inbouwen zou je zelf moeten kunnen doen, maar is uiteraard een stuk meer werk omdat je simpelweg meer kabels moet leggen (je moet de carkit module wegbouwen achter het dashboard kastje, je moet een kabel trekken voor de microfoon, een kabel voor het display en een kabelboom met USB/AUX/Ipod aansluitingen richting het dashboard kastje). Enige waar je geen kabel voor nodig hebt is de afstandsbediening, die kun je aan het stuur monteren.
Nadeel is dus de inbouw, maar dat kun je ook uitbesteden. Voordeel is dat je veel meer functionaliteit krijgt: carkit én standaard USB/AUX/Ipod aansluiting + een SD card aansluiting als je de Mki9200 neemt. Qua prijs/functionaliteit is dit m.i. dan ook de beste keuze.
Dat was voor mij uiteindelijk de doorslaggevende factor om daarvoor te kiezen (naast het feit dat het in mijn geval de goedkoopste optie bleek).
 

van inkel

Forumguru
Heb zelf nu een Parrot MKi 9100,
Het geluid vanaf de Ipod is zeer goed, maar deze oplossing heeft ook nadelen zoals
volumeregeling kan alleen via de afstandbediening van Parrot, en je moet elke keer je Ipod pas aansluiten als de Parrot is opgestart anders herkend hij de Ipod niet.
Daarom heb ik voor m'n nieuwe auto gekozen voor de kufatec oplossing.
 
Bedankt voor jullie :worshippy:antwoorden. Zoiets zelf inbouwen is niets voor mij. Ga ik ook niet aan beginnen. Timothee bedankt voor je uitleg. Ik had de Parrot van het weekend al eens gezien. Miscchien ga ik daar voor deze :623: optie. Maar ik vind z'n ding op/aan mijn dashboard niet mooi en zeker de :1884: afstandbediening aan het stuur.

Zo als jullie lezen ben ik er nog niet helemaal uit.

Doei
 

Timothee

Actief lid
@van Inkel:

[volumeregeling kan alleen via de afstandbediening van Parrot]

Ja en nee, afhankelijk van je auto en audiosysteem kun je ook gebruik maken van het Parrot Unika systeem waarmee je de carkit via de knoppen op je stuur (indien aanwezig) kunt bedienen. Dan zit je dus niet vast aan die Parrot afstandsbediening.

Overigens vraag ik mij af hoe "erg" het is dat je het volume via die afstandsbediening moet instellen. Daar kom ik snel genoeg achter zodra ik mijn nieuw auto heb want ik had het geld niet over voor een multifunctioneel stuurwiel met knoppen (ging sowieso niet omdat ik de radio achteraf inbouw en niet af fabriek) én zo'n unika unit.

[Daarom heb ik voor m'n nieuwe auto gekozen voor de kufatec oplossing.]

Welke kufatec oplossing? Ik zie nogal veel opties op de site van kufatec...


@Black Magic: Of je zo'n display op je dash mooi vind, is inderdaad iets persoonlijks. Ik heb momenteel een Parrot CK3000 Evolution carkit in mijn Octavia. Heb destijds met opzet dit model gekozen omdat die geen schermpje had (vond ik ook niet uitzien).
Inmiddels zie ik het nut van zo'n schermpje echter wel in, dus ik vind het geen probleem dat die Mki9200 een groter scherm heeft.
Overigens heeft de Mki9100 een klein scherm, dus misschien is dat minder storend?
Nadeel is alleen altijd de plaatsing van zo'n ding, ik ben er ook nog niet uit waar op het dash het display van de Mki9200 moet gaan komen in mijn nieuwe auto.
Afstandsbediening aan het stuur is dus niet persé nodig, je kunt dat ding ook ergens anders monteren en de audio via het stuur bedienen, zoals hierboven beschreven.
 
Bovenaan Onderaan