[O2] Ik heb hem! Ik heb hem!

Dinobe

Nieuw lid
Sinds ik een paar maand geleden van werkgever veranderd ben mocht ik mij een leasewagen kiezen en vandaag was het zover: mijn Octavia II afgehaald bij de dealer.

Ik had deze besteld eind november en vandaag reed ik er voor het eerst mee rond
smile.gif


Skoda Octavia Berline 1,9 TDI DSG Ambiente
Black Magic Metallic
Company Pack:
- Climatronic
- Jumbobox
- Park distance voor en achteraan
- Radio Stream + mp3
- Regendetector
- Cruise Control

Extra's:
Maxi Dot
Cargo Platform
Bandendruk controlesysteem
Elektrische ruiten achteraan

Wat een machine

24.gif
 

japiejo5

Actief lid
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Er weer een automaatrijder er bij. Welkom
471.gif
.

[/ QUOTE ]
JA!
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Er weer een automaatrijder er bij. Welkom
471.gif
.

[/ QUOTE ]
JA!
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Er weer een automaatrijder er bij. Welkom
471.gif
.

[/ QUOTE ]
JA!
 

Dinobe

Nieuw lid
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

Ja ik heb resoluut voor de automaat gekozen. Ik doe zo'n 50000km per jaar waarvan veel op de Brusselse ring (=iedere dag wel file).

Ik had de keuze tussen tal van merken (Volvo/BMW/Mercedes/Volkswagen/Renault/Toyota ...) maar geen enkele bood dezelfde opties als Skoda zonder over mijn maandelijks leasebudget te gaan (€ 362). Het grote voordeel is dat je betrouwbare VW techniek hebt + fantastische DSG bak.

Voor deze wagen heb ik 6 jaar met een Toyota Corolla gereden wat een voorbeeld van betrouwbaarheid kan zijn. Deze wagen wordt 17 jaar en werkt nog perfect. Daarna heb ik kort met een Renault Scenic en Ford Focus C-Max gereden als tijdelijke leasewagens.
 

Niwla

Nieuw lid
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

Hey, gefeliciteerd! Veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe blik
winkie.gif
 

higgy

Forumguru
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

Wij hebben hem ook! Wij hebben hem ook!

(een Octavia, bedoel ik
smile.gif
)

Gefeliciteerd!
 

Vacaro

Senior Member
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

Proficiat met je nieuwe O2.
Goede keuze die DSG, had die ook graag gewild,helaas toen niet leverbaar op 4x4.
 

Dinobe

Nieuw lid
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

Dank u iedereen.

Ik had nog een vraagje ivm het inrijden van de motor.
Zoals reeds gevonden op het forum: de eerste 1500km rustig aan doen. Ik heb nu zo'n 350km. Ik laat de motor dus op het gemakje warm worden, en dan durf ik wel eens duwen, waarbij de motor kort richting 3000 - 3500 rpm gaat. Aangezien ik een DSG heb, schakelt deze motor heel vroeg naar 6de en maakt de motor tussen 1500 en 2500 rpm. (max 140km/h) &gt;&gt; risico op een luie diesel??

Is het een goed idee van met een warme motor manueel te gaan rijden en zo het toerental zelf te kunnen varieren? Dit natuurlijk zonder onnozele dingen te doen...
 

SkodaMan

Actief lid
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

Lekker automatisch laten schakelen maar vooral met wisselende snelheden en toerentallen rijden.
 
Re: Ik heb hem! Ik heb hem!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dinobe</font><hr />

maar geen enkele bood dezelfde opties als Skoda zonder over mijn maandelijks leasebudget te gaan (€ 362)

[/ QUOTE ]

Lease je deze auto in BE voor € 362,= ?
Het wordt toch hoog tijd dat ook ik de grens over trek...ik betaal bijna 2 1/2 keer zoveel
407.gif
 
Bovenaan Onderaan