[O2] Ik ga ook Skoda rijden! (nieuwe besteld!)

herbiek

Senior Member
Na lang wikken en wegen en verschillende proefritten heb ik een nu ook een Skoda besteld!

Ik rijd nu een zwarte VW Golf 110 pk TDI in een optive uitvoering.

Proefritjes gemaakt in een:

Ford Focus Future combi TDCI 109 pk met business pakket. (erg langzaam bij gas intrappen vanaf zon 100 km/h, verder bijzonder complete auto)

Astra combi 101 pk (helemaal langzaam, stuur dat erg snel in ruststand terug wil als je hem even iets loslaat in de bocht en een schokkerig gedrag als je koppeling even intrapt als je hem op cruisecontrol hebt staan, pedalen die behoorlijk wat kracht vergen en schakelen dat niet te vergelijken is met de bak in de Golf, kortom niet mijn auto :) )

Seat Altea XL 105 pk TDI in de reference uitvoering. Erg mooie en ruime auto met handige verstelbare achterbank. Helaas is de reference uitvoering mij te kaal en luxere uitvoering staat mijn werkgever (budget) niet toe.

Dus toen (omdat ik toch wel van de TDI motoren van VW gecharmeerd ben) uitgekomen op een Skoda Octavia Combi 105pk TDI in de Ambiente uitvoering.
Met als Opties:

Ambiente plus pakket
Elektrische ramen achter
Speakers in achterdeuren
Automatisch dimmende achterspiegel met regensensor
Losse pioneer 2920 radio.
Kleur metalic Island green
Zwarte stoelbekleding

Andere radio ga misschien later nog wel eens naar kijken. Heb nu te veel spook verhalen gehoord over kwaliteit van deze Skoda radio's, samen met de hoge kosten (over budget) van zo'n overigens visueel veel aantrekkelijker standaard skoda radio, heb ik besloten hier van af te zien.

Bij de dealer wil ik er dan nog een trekhaak onder laten zetten + een plastic mat achterin en hondenrek om de hond achterin een leuk plekkie te geven.

Ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten....:cool:
 

ad5000

Actief lid
Andere radio ga misschien later nog wel eens naar kijken. Heb nu te veel spook verhalen gehoord over kwaliteit van deze Skoda radio's, samen met de hoge kosten (over budget) van zo'n overigens visueel veel aantrekkelijker standaard skoda radio, heb ik besloten hier van af te zien.

Mooie auto, maar dat hoor je natuurlijk van iedereen die er al een heeft of heeft besteld!

Toch wil ik je v.w.b. de radio verwijzen naar de diverse topics. Zelf ben ik nogal eBay verslaafd en heb daar (ebay.de) voor 475,- (incl. verzendkosten) een origineel Nexus navigatiesysteem gekocht. Een Stream radio kan je voor bedragen vanaf 100 tot 200 euro op de kop tikken (let wel op dat ze er zijn met en zonder MP3 functie).

Een aftermarketradio kost behalve de aanschaf ook nog eens een adapterframe en een canbus adapter (van quadlock naar iso en het signaal omvormen).

Succes!
 

herbiek

Senior Member
Ben je altijd zo verstandig geweest?

Gefeliciteerd!

Dank je wel.. plaatsgenoot :-) Ik kan de Skoda dealer in Ede niet blijmaken met de bestelling :D , ik moet via de sponser van dit forum (S-point) mijn auto bestellen. Mijn werkgever stelt voorkeur dealers aan.
In onderhoud gaat die daar waarschijnlijk wel en misschien mag ik mijn accessoires (zoals trekhaak) daar wel bestellen.

Heb jij ervaring met Skoda Garage auto Jawes in Ede?

Edit: Laat maar, ik heb het al gezien in een ander forum topic... Je bent (net als vele anderen) erg tevreden over deze dealer. Kan ik met gerust hart mijn auto naar toe brengen dus.
 

ad5000

Actief lid
Hoi Herbiek,

Centrale levering kan je eventueel omheen door auto Jawes mee te laten gaan in de leasekorting die de leasemaatschappij standaard bedongen heeft. Heb ik ook gedaan met mijn auto en de meeste dealers vinden dit geen enkel probleem als je de auto daar in onderhoud geeft.

Auto Jawes is een dealer die ook de "oude Skoda's" deed en is voor zover ik weet een prima dealer. Ik ben daar in de buurt opgegroeid en kwam nog wel eens over de vloer.

S-Point komt v.w.b. het centraal leveren van auto's een stuk minde goed uit de bus. Een collega van me heeft veel trammelant gehad de auto geleverd te krijgen, terwijl de auto al twee weken in de garage stond te wachten op aflevering. Het vermoeden bestaat dat ze niet echt hard lopen voor klanten die ze na aflevering nooit meer terug zien. De leasemij heeft hier tussenbeide moeten komen om toch nog binnen drie weken de auto klaar te maken.

Gek genoeg vinden mensen die daar klant zijn dat S-Point weer prima werk levert (misschien klopt het verhaal dus).

Kan je nog switchen?
 

herbiek

Senior Member
De hele bestelprocedure gaat via een webpagina, waar ik dus helemaal geen invloed heb op waar ik hem bestel (jammer genoeg). De authorisatie van mijn bestelling wordt door mijn werkgever gedaan die de opdracht vervolgens doorstuurt naar de voorkeurs dealer, in dit geval dus S-point. Denk dat ik daar niks meer aan kan wijzigen.:eek:
 

SkodaMan

Actief lid
Het is jammer voor Auto Jawes in Ede dat ze je Skoda niet mogen leveren maar daarom zal de service niet minder zijn.
Zelf verhuis ik over een paar maanden naar Rhenen en ga dus mijn O2 bij van Laar in onderhoud geven. Er zijn natuurlijk heel vaak mensen die van dealer wisselen vanwege werk of verhuizing. Zo krijgt iedere dealer klanten van een ander en vise versa. Het maakt dus niet veel uit.
 

herbiek

Senior Member
Heb het net even bij de leasemaatschappij nagevraagd, ik kan de accessoires wel gewoon bij mijn plaatselijke dealer bestellen en laten meeverzekeren. Dus misschien dat Jawes er toch nog iets aan kan verdienen :)
 
Andere radio ga misschien later nog wel eens naar kijken. Heb nu te veel spook verhalen gehoord over kwaliteit van deze Skoda radio's, samen met de hoge kosten (over budget) van zo'n overigens visueel veel aantrekkelijker standaard skoda radio, heb ik besloten hier van af te zien.

Heel slim, want als je van een beetje fatsoenlijke ontvangst houd, moet je never een stream kopen
 

herbiek

Senior Member
Ik heb net te horen gekregen (doordat ik er zelf naar vroeg) dat mijn werkgever het Leasebeleid aan het bekijken is en dat alle nieuw bestelde auto's op "hold" staan :S. Ik hoop dat ze er wel snel uit zijn anders is actiepakket Ambiente + niet meer te verkrijgen :(

Verder hoop ik dat ze het budget niet ineens flink gaan verhogen want dan had ik misschien toch nog een Business Edition kunnen bestellen ....
 

ad5000

Actief lid
De hele bestelprocedure gaat via een webpagina, waar ik dus helemaal geen invloed heb op waar ik hem bestel (jammer genoeg). De authorisatie van mijn bestelling wordt door mijn werkgever gedaan die de opdracht vervolgens doorstuurt naar de voorkeurs dealer, in dit geval dus S-point. Denk dat ik daar niks meer aan kan wijzigen.:eek:

Ging bij mij ook via een website (leasplan) en kon bij de opmerkingen gewoon aangeven dat ik hem graag bij een door mij geslecteerde dealer wilde laten leveren, inclusief contactgegevens verkoper.

Is allemaal netjes geregeld. Zoals gezegd moet deze dealer alleen verklaren mee te willen gaan in de standaard leasekorting die de leasemaatschappij krijgt bij centrale levering.
 

herbiek

Senior Member
Lees net dat de bestellingen on hold zijn gezet omdat de leaseregeling op de schop gaat, meer persoonlijke keuze (benzine/diesel afhankelijk van hoeveelheid gereden km's) en meer merken/modellen. Helaas is dat pas vanaf half mei mogelijk. Als het dan blijkt dat het er niet voordeliger op wordt (lees niks van budget aanpassingen) dan kan het best zijn dat de ambiente plus pakket er niet meer is (waren er 500 van?) Erg fustrerend, kan er niks aan veranderen en moet gewoon afwachten... Misschien wordt het er beter van, maar misschien ook helemaal niet en vis ik net achter het bekende net :mad:
 

herbiek

Senior Member
Nou ben ik weer... zoals verwacht is de leaseregeling idd op de schop gegaan en nu is 40.000 km vreemd genoeg ineens het aantal km's dat je op jaar basis moet rijden om een diesel te mogen kiezen :biggthumpdown:
Ik heb nog geen jaar bij mijn huidige werkgever gereden, maar afgaande op voorgaande 8 maanden zou ik op 38.000 km per jaar uit komen. Dus ik val nu in het rijtje benzine rijders en dan ziet de keuze er ineens heel ander uit.

Maximale waarde van de te kiezen auto blijft nu op ongeveer 25.000 steken.
Voor de O2 Combi betekend dat maximaal een 1.6 (en helaas geen 1.6 FSI). De discussie over eventueel Tiptronic gaat al helemaal niet op want dat valt nu helemaal buiten butget :-S

Wat wel in het lijstje staat is een Ford Focus Wagon Rally Edition met 145 Pk en redelijk rijk uitgerust.

Kortom.. ik moet weer opnieuw gaan beginnen met uitzoeken... :407: Was best gecharmeerd van de O2 Combi, maar of die nog beetje vooruit te branden is met een 1.6 benzine motor?? Heeft iemand ervaring mee?
 
We delen in de gespannen vreugde en verwachting, Herbiek: ook ik heb medio april een nieuwe Skoda besteld!

Octavia II HB 1.6 FSI Elegance, Anthracite grey, met als extra's radio-navigatiesysteem Cruise, Maxi-DOT, klein leerpakket, 16" LM velgen, type Vega, ruitenwisser achter, en afkoppelbare trekhaak.

Rijd nu nog in VW Bora 1.9 TDI in Comfort-uitvoering, bouwjaar januari 2004, maar stap i.v.m. minder km per jaar over op benzinemotor. Maar dan wel een goeie - en als ik zo de berichten op dit forum lees, kan ik gerust zijn over de juistheid van mijn keuze voor een FSI.

Vanmorgen heb ik in verband met planning van vakantie eens geïnformeerd bij de dealer: naar verwachting wordt de nieuwe Octaaf volgende week geproduceerd.
 
Bovenaan Onderaan