[O2]Heb mijn Skoda!!

Zo, ik ga aansluiten bij de recente tendens en ga mijn eerste ervaringen posten om daarna te updaten.

Mijn Octi is een Combi Elegance , 2.0Tdi DSG, Mica metallic en volledig leren interieur.

Ben hem vrijdag gaan halen en was meteen gecharmeerd door zijn looks (de 16 inch Vega-velgen misstaan helemaal niet).

Pluspunten: (teveel om op te noemen)

*Lederen interieur is echt prachtig, de stoelen zitten wel een beetje hard (mijn moeder klaagde hierover tijdens een eerste testritje),maar ikzelf en mijn vrouw zien dat anders. Zitten lekker stevig en ook bochtenwerk lukt aardig.
xyxthumbs.gif


*DSG-bak is een echte aanrader, wat rijdt dat geweldig, hier wil ik nooit meer van afstappen....

*de 2.0 liter wil nu al vooruit
489.gif
, terwijl ik hem nog moet inrijden...

*Maxi-dot is echt leuk... Coming Home en Leaving Home aardige prullaria.

*Ik moet zeggen dat de Steam toch goed speelt, ondanks de veel gehoorde kritiek. Het is wel wat prullen met de instellingen om een goed geluid te krijgen...

*Voorruitontwaseming is stukken beter dan in mijn Volvo S40...

Negatieve puntjes? (ja toch al enkele)

-ik had op mijn eerste rit het rad om de lendensteun te verstellen al in mijn handen
1884.gif
Niet zo best, moeten ze toch een nieuwe geven...

-de buitenspiegel zou in stand R lichtjes moeten kantelen in de achteruitversnelling, zodat je de stoeprand kan zien, maar dat wil hij maar niet doen. Moeten ze toch ook even naar kijken.

Voor het overig lijkt mij dit een zeer leuke auto te gaan worden. De spreekwoordelijke smile achter het stuur is er toch al en ja, je hebt bekijks als je ergens voorbij komt. De mensen vinden het gewoon een mooie auto...wat ook zo is.


Tot de volgende update...


Greetz


Gert

Maar ja, toen ik mijn Volvo 4 jaar geleden kocht, was één van mijn boxen na enkele kilometers al stuk, dat vond ik veel erger dan deze 'prulletjes'.
 

Rallye

Forumguru
Re: Heb mijn Skoda!!

Gefeliciteerd met de aanwinst!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_in_spe</font><hr />

*Ik moet zeggen dat de Steam toch goed speelt, ondanks de veel gehoorde kritiek. Het is wel wat prullen met de instellingen om een goed geluid te krijgen...
Negatieve puntjes? (ja toch al enkele)


[/ QUOTE ]

Kun je een fotootje maken van je instellingen? Dan kan ik eens vergelijken. Ik ben namelijk nog steeds niet kapot van de Stream...
 
Re: Heb mijn Skoda!!

Succes ermee,


de spiegel bij mij aan de rechterkant kan ook niet kantelen in de achteruitversnelling
 

Matra_Murena

Actief lid
Re: Heb mijn Skoda!!

Spiegel kantelen schijnt alleen te werken als je electrisch bedienbare stoelen hebt genomen.

Veel plezier met de wagen toegewenst!
 
Re: Heb mijn Skoda!!

Van Harte en natuurlijk veel rijplezier.

Je rechter spiegel kantelt inderdaad alleen maar i.c.m. electrisch versteldbare stoelen.
Snap die combinatie ook niet maar goed.
En nu nog spelen met je maxidot en radio.

De eerste tijd, een km of 3000, kun je tot 3.500 rpm gaan als de auto goed warm is.
En afwisselend rijden op de snelweg, lekker irritant voor andere maar goed, en niet op cruise zetten voor een uur.
Ik heb dat ook zo gedaan en hij is goed pittig en verbruikt helemaal geen olie.

En voor de rest: lekker genieten van je bolide!!!!
 
Re: Heb mijn Skoda!!

Ah, ik heb geen electrisch verstelbare stoelen, daar zal aan het liggen... nu ja niet erg.

Vandaag nog een fijn toertje gaan doen en hij rijdt inderdaad heel lekker, daar zit power achter, we gaan nog lachen als hij losgereden is
489.gif
...

Ik heb nog een hobbywagen, een Porsche 944 S2 van 1989, die heeft ook een koppel van 320 Nm en veel verschil is er niet in de eerste 1000 duizend toeren (daarna wél hoor!!)

De Stream blijft inderdaad een beetje spelen met de instellingen, maar ja ook dat is niet zo erg.

Allez, bedankt voor de fijne reacties.


Greetz


Gert
 
Mijn Octi 2 Combi Elegance / update na 4.000 km

Na 4.000 km te hebben gereden in deze superwagen, nog steeds even tevreden... DSG is geweldig en de 2.0 liter Tdi laat menig andere (duurdere en exclusievere) wagens met gemak achter zich :-)

Rad van de lendesteun was snel en gratis vervangen, sindsdien geen probleem meer.

Wel vind ik dat de achteruitkijkspiegel nogal trilt bij het accelereren. Je krijgt dan een zeer onscherp beeld en ook durft er nogal eens een rammeltje uit de spiegel te komen...

Nog iemand ervaring mee?

Voor het overige een prima wagen met alles erop en eraan voor een zeer schappelijke prijs.

Ik heb geen spijt overgestapt te zijn van Volvo. (Mijn S40 was een zeer betrouwbare en goede wagen, maar prijs/kwaliteit kon Volvo mij niet meer overtuigen)
 
Hallo,
Ik zie dat je in Zonhoven woont; komt je wagen van bij Peusens?
Wat was de levertermijn op je bestelbon en hoe lang heb je werkelijk moeten wachten?
Grtz :bye:
 
Bovenaan Onderaan