O2 FL Combi 1.2 TSI DSG

dirkkroneman

Forumguru
Gisteren een leenauto mee gehad (die overigens ook te koop staat), en wel een O2 combi met een 1.2 TSI gekoppeld aan een DSG 7 bak. Er zat een Amundsen in, wat ik niet in mijn O2 RS heb zitten en ik vond het wel prettig werken/er uit zien. Toch had ik er "meer" van verwacht. Ik kan niet zo goed omschrijven wat ik miste, maar ik had niet het gevoel dat ik echt wat miste t.o.v. mijn Audience. Behalve de navigatie dan, deze werkte op zich wel fijn maar ik had de indruk dit niet bij dagelijks te missen (gebruik nu als ik het nodig heb mijn telefoon).

Verder over de DSG7 bak: erg fijn! Niet eerder mee gereden (wel o.a. een E270 CDI 5 traps automaat), maar hij beviel erg goed. Tenminste zolang je rustig rijd. Hoewel ik dit wel gevaarlijker vindt voor mijzelf want ik ben geneigd om mij meer met andere dingen bezig te houden (telefoon). Maar ga je echt meer het gas jn trappen (waar ik overigens blij verrast door was) dan vind ik dat hij teveel in de toeren klimt (ja ik weet je kunt handmatig opschakelen, maar het is toch een automaat? daar wil ik mij dan niet mee bezig houden).

De 1.2 TSI heeft mij verrast! Ik heb er wel meer over gelezen en ik was altijd vrij sceptisch over deze motor en mij leek een 1.2 dan ook echt veel te weinig. Maar er komt toch aardig wat pit uit voor een 1.2 (ik rijd zelf een 02 RS 2.0 TFSI 260 pk, dus dat is geen vergelijken natuurlijk). Het enige minpunt is dat je minder compressie hebt. Dus laat een voorganger (op de snelweg) het gas los dan merk je dat je al snel bij de rem moet zijn. Maar over het algemeen vond ik de 1.2 voldoende presteren en best prettig. Ik zal er zelf geen kopen waarschijnlijk (stel je voor van 260 pk naar 105 :tongue:), maar dit had ik nooit verwacht. Conclusie: ben je een "doorsnee" automobilist die niet (zoveel) om vermogen geeft maar wel gewoon vlot wil invoegen op de snelweg dan heb je aan de 1.2 een prima motor!
 

CDK

Forumguru
mooi review gozert, dsg daar moet je mee leren omgaan, met de juiste aanpassingen is het een meesterlijk stukje techniek waarmee ik niet meer zonder wil :jaja:
 

Rob

Forumguru
Beter laat dan nooit reageren ;)
Leuk om een review met conclusie te lezen die volledig overeenkomt met mijn mening over mijn auto. :thumbsup:
Inderdaad geen strepentrekker maar doet z'n ding in zoveel mogelijk rust en comfort.
Ik rij er jaarlijks 28.000 - 30.000km mee (woon-werk en vakantietripjes)
 

Rosinfield

† In Memoriam
En het motortje leent zich uitstekend voor het vakkundig laten toevoegen van wat extra koppel en vermogen. En dan nog een wat prettiger schakelende DSG software er op en je kunt je lol niet op :)
 

Rob

Forumguru
Een containerlading aan pk's en newtonmeters heb ik helemaal niet nodig joh.. :pieker:
Ik heb ruim voldoende aan een goed gevulde schoenendoos ;)
 
Bovenaan Onderaan