O2 fl 2.0 tdi cr dsg tuning hulp en tips

Ik ga volgende maand mijn oc2 fl tunen motor en dsg. Ik laat dit doen bij VVT in marum. De motortuning gaat wel goed komen, maar wil graag wat tips en of advies voor de de dsg 6 speed. Wie heeft dit al laten doen en wat moet ik laten doen en wat niet?

Een aantal zaken die ik denk te doen.
Max toerental 4000rpm.
Kickdown uit manual stand.

Verder het bekende probleem van het snelle opschakelen en in lage toeren rijden. Hoe kan ik dit het mooiste laten doen?

Wat voor advies bij stand S?

De oc2 fl is een 2.0 tdi cr uit 2012 4x4 dsg-6. Na de motortuning zal het ongeveer 170pk en 390nm worden. Net even wat minder dan kan. Ik rij voornamelijk solo maar af en toe aanhanger en in de zomer een caravan (in de bergen). Mijn stijl is in mijn ogen vlot (de vrouw denkt er anders over)
 

MaxN

Donateur
Informeer van te voren wat ze kunnen met de DSG.
Ik weet dat bij mijn buren alleen de koppelbegrenzing is aangepast en verder niet de toerentallen en of schakelmomenten.
Qua motortuning ben je bij VVT zeker aan het goede adres, maar qua DSG heb ik er geen ervaring mee of van gehoord/gelezen. Johan is zeer bekwaam in zijn werk, dus er zijn vast mogelijkheden met de DSG.
 

CDK

Forumguru
Als je veel wensen hebt voor de DSG ben je bij VVT niet aan het goede adres vrees ik. Basis aanpassingen zal geen probleem zijn. Qua motortuning is het een dikke prima.
 
Ja dat weet ik. Ik heb ook dan niet veel wensen voor de dsg en ook afstand en budget telt mee. VVT vraagt nu dus ook wat ik wil en probeer ik met behulp van google en dit forum uit te zoeken wat kan met de dsg-6.
Vooral het schakel moment in stand D.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb nu ook DSG6 en hoewel veel minder storend dan in mijn vorige auto's met DSG 7 en veel minder koppel, rijdt het (nog) een stuk prettiger met iets latere opschakelmomenten in D
 

eriktv

Forumguru
Ik heb zowel motor als de DSG-6 in één keer aan laten passen bij TVS, vind het wel fijn dat de D ietsje minder eco/bokkerig is en dat je gewoon prima in S kunt rijden nu. Volgens mij heeft @Tman0961 dezelfde behandeling in Marum laten doen, waarbij alleen de koppelbegrenzing voor de DSG is aangepast.
 

Tman0961

Forumguru
Klopt! Als de motor koud is en je rijdt 60/70 wil ik nog wel eens de S gebruiken omdat het iets prettiger is, maar onderin de toeren gaat nu tuning eigenlijk wel prima/geen klachten.

Eerlijk gebiedt me wel te zeggen, ik heb van de week een stukje in de Sup van @eriktv mogen rijden, en dat rijdt wel net iets prettiger. Dus wanneer ik het over mocht doen was ik ook naar TVS gegaan voor het complete pakket.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Tot zover bedankt voor de reactie. TVS heb ik contact mee gehad via de mail. Deze is nogal ver weg en ook een stuk duurder. VVT is goed in diesel tuning en dsg misschien wat minder ervaring. Het is wat eigenlijk al gezegd is, "wat bevalt er niet". Het snelle doorschakelen ( D) en maximale toerental. Als ze dit aanpassen ben ik al een stuk blijer. Ik wil eigenlijk dat tijdens het rijden niet onder het toerental van 1500rpm komt. Dat begint het brommen. In stand S los je dit wat op, maar dan blijft het te lang te hoog in de toeren. Ik hoopte op een schema of zoiets, maar dat is te lastig. Te veel variabelen tellen mee.
En omdat ik er toch al voor betaal, de koppelbegrenzer aanpassen en kickdown uit de manual stand. Wellicht kunnen ze nog wat met de koeling van de DSG olie verbeteren. Ik ga in maart naar VVT en zal tot die tijd er veel over opzoeken en hopelijk komen er op deze topic nog tips of ideeen erbij.

De OC2 komt oorspronkelijk uit Zwitserland en heb in de papier iets gevonden van een terugroepactie waar de auto is geweest in Zwitserland. Ik vermoed iets met de sjoemelsoftware.
 
Volgende maand ga ik erheen en laat ik het weten. Ik weet niet of het de bedoeling is hier prijzen te noemen. kan wel in PB
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet of het de bedoeling is hier prijzen te noemen
Gebeurt vaak genoeg hoor. Is toch geen geheim, tenzij misschien als je een heel speciale deal hebt kunnen sluiten die afwijkt van standaard...

Overigens heb ik net nog even op de VVT website gekeken en het viel me op dat die volledig zwijgt over DSG-tuning (ook bij gebruik van de zoekfunctie).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
De website is verouderd. Ik heb dit ik ook al aangegeven (ik bouw websites) en ze hebben een nieuwe klaar staan up to date. Geen idee wanneer deze in de lucht gaat. Als ik er ben zal ik ze uitleggen hoe belangrijk het tegenwoordig is.

Ik heb alle info via de email gedaan met hun en helaas geen speciale prijs (denk ik) Ik heb ook op ander merken auto forums actief geweest en soms is dit een regel geen prijzen en nog erger geen bedrijven noemen.
Op hun pagina=> prijzen de 2de prijs die je erziet :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Op hun pagina=> prijzen de 2de prijs die je erziet :D
Ik zie alleen prijzen voor chiptuning.
DSG invullen in het zoekvenster rechtsbovenaan hun site geeft geen resultaten.

Tenzij je hun eventuele Facebook pagina bedoelt? Ik heb (en wil) geen FB, dus dat werkt voor mij niet.
 
de 2de prijs die je ziet is de prijs die ik betaal voor motor-tuning en dsg aanpassing (gaat om de prijs, niet de omschrijving)

Maar goed als je op deze forum wel de prijzen mag noemen (ander hoor ik het wel)
Motor-tuning op maat (incl rollerbank) 399
Dsg tuning 250
Als je beide samen doet is de prijs 550 (mijn keuze)

Je kan er ook nog voor kiezen geen rollerbank, dan is het iets goedkoper en standaard motor-tuning
 
Vandaag ben ik bij VVT geweest. Ziet er goed uit daar. Ze nemen de tijd voor je auto.
Na de eerste run had mijn 2.0 tdi meer pk's dan opgegeven affabriek. 152 pk 340nm.
Na de tuning is 185pk en 430nm geworden. Motor klinkt en loopt een stuk mooier.

De DSG optimalisatie. Ze hebben daar goed de tijd voor genomen. Na een paar testritjes eindelijk tevreden. Eerste indruk is goed. Ze hebben de D en de S stand aangepast. Schakeld net even wat mooier door en terug. De D is wat vlotter gemaakt en schakeld niet zo snel meer door naar de 6. De stand S is wat rustiger gemaakt. Beide standen rijden nu stuk fijner.

Ik ga nu eerst een tijdje rijden om het echt te kunnen beoordelen. Dit is ook het advies van VVT. Mocht ik het anders willen kan ik terug komen.

Tot nu toe tevreden en raad ik VVT zeker aan
20200312_151902.jpg
 
Bovenaan Onderaan