[O2] En hij is besteld!!

Ik heb mijn handtekening gezet onder de volgende bestelbon:

Octi Combi 2.0 Tdi DSG(yeah!!) Elegance versie, Black Mica
+lederen interieur + pack lederafwerking + verwarmde voorzetels
+16 inch Vega
+company pack : PDC voor en achter, regensensor, Stream, dimmende binnenspiegel
+dimmende buitenspiegels
+verduisterde ruiten achter

Wordt geleverd begin april
Kan niet wachten
tongue.gif
tongue.gif
 
Re: En hij is besteld!!

jij liever als ik, binnenkort weer een jtd. Jtd rules.

Nu nog o2 1.6 mpi, binnenkort 1.9 jtd, weet nog niet wel merk, als het maar italiaans is
 

LenK

Forumguru
Re: En hij is besteld!!

Blijf je hier dan ook weg, je bent volgens mij de enige Skoda hater op dit forum.
 
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Blijf je hier dan ook weg, je bent volgens mij de enige Skoda hater op dit forum.

[/ QUOTE ]

Ik ben geen skodahater, ik kan alleen maar spreken uit ervaring, en ik heb er dus helemaal niks mee.
Het is een logge auto om mee te rijden, en hij is lawaaiig.
Daarentegen is het een mooie auto, alleen met de verkeerde fabrikant(VW). Overgewaardeerde fabriek die dus echt geen betere auto's bouwt als bv, fiat of peugeot. Het rammelt en kraakt alleen minder, maar technisch achterhaalt en lomp om mee te rijden.

gr, markmbx
 
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Overgewaardeerde fabriek die dus echt geen betere auto's bouwt als bv, fiat of peugeot.

[/ QUOTE ]

Het gezegde "lachen is gezond" is dus waar, met bovenstaande stelling heb jij zonet mijn griep genezen, zelden zo gelachen.
 

Trol

Lid
Re: En hij is besteld!!

markmbx open mss een een nieuw topic om toe te lichten wat je bedoeld met technich achterhaald? en lompt om mee te rijden? Want buiten dat de motor niet dé stilste is die er bestaad kan ik niet onmiddelijk iets bedenken, jij als kenner wel dus! Graag wel niet dit topic vervuilen dus open snel een nieuwe!
 
Re: En hij is besteld!!

respect, is wat volgens mij eerder opgaat voor skoda rijders, althans op dit forum, dan voor rijders in een italiaanse auto's?
Italiaanse auto's zijn ook mooi, ander karakter auto.

veel plezier.
Skoda in spe, goede keus!
 
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

markmbx open mss een een nieuw topic om toe te lichten wat je bedoeld met technich achterhaald? en lompt om mee te rijden? Want buiten dat de motor niet dé stilste is die er bestaad kan ik niet onmiddelijk iets bedenken, jij als kenner wel dus! Graag wel niet dit topic vervuilen dus open snel een nieuwe!

[/ QUOTE ]

Ik ben niet echt een kenner. Ik weet alleen dat ik voor deze o2 een marea jtd heb gereden. Deze auto was veel stiller. Hij remde en stuurde veel direkter, en voelde dus veel meer aan als een moderne auto. Ik heb mijn zwager nooit begrepen toen hij een golf 4 1.6 had en hem naar een jaar al beu was, nu dus wel. Ik vraag mezelf dus ook echt af hoeveel mensen hier op het forum ervaring hebben met een fiat/alfa/lancia product. Ik denk heel weinig (vooroordeel?)
gr markmbx

nu nog o2, straks weer jtd
 
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

markmbx open mss een een nieuw topic om toe te lichten wat je bedoeld met technich achterhaald? en lompt om mee te rijden? Want buiten dat de motor niet dé stilste is die er bestaad kan ik niet onmiddelijk iets bedenken, jij als kenner wel dus! Graag wel niet dit topic vervuilen dus open snel een nieuwe!

[/ QUOTE ]

effen een toevoeging, mijn vrouw rijdt een 206 1.6 uit 2000. Bij deze auto is dus wel de motorkap geisoleerd, bij de 02 1.6 niet. De 206 is ook echt een stuk stiller terwijl toen ik met de marea reed het een herrietrapper vond.
gr markmbx
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: En hij is besteld!!

Ik vind de 1.6 ook een vrij matige motor en inderdaad geen technisch hoogstandje: rauw, lawaaierig, weinig fut. Tel daar de gevoelloze VAG-stuurbekrachtiging bij op en ik kan je ervaring wel begrijpen. In Italië besteden ze sowieso meer aandacht aan loopcultuur en sound, en het weggedrag van een vergelijkbare Alfa is uiteraard een stuk sportiever dan van een inderdaad nogal 'vierkant' rijdende en weinig verfijnde O2 1.6.

Maar om de fabriek waar ze worden gemaakt, overgewaardeerd te noemen, vind ik de omgekeerde wereld. In de fabrieken van mediterrane merken zouden ze juist wat beter moeten leren schroeven, dan heb je bij dat prettige rijgevoel ook nog een gerustgesteld gevoel van degelijkheid. Helaas te veel Franse en Italiaanse auto's in mijn omgeving staan om de haverklap in de garage voor weer een pietluttigheid en die persoonlijke ervaringen worden ondersteund door allerlei algemene betrouwbaarheidscijfers (toegegeven, de laatste jaren véél meer voor Renault en Peugeot dan voor Fiat/Alfa). Dat 'karakter' zijn de meeste Skoda-rijders met ervaring in die hoek spuugzat.

't Is een keuze... Maar het is waar: een O2 krijgt waarschijnlijk pas dezelfde levendigheid als een Alfa als je er een pittiger motor en een ander (sport)onderstel onder gooit. Terwijl de traagste Alfa al van zichzelf toch nog dat frisse heeft. (Ook al is het alweer jaren geleden dat de laatste Alfa met RWD de fabriek verliet en dat moet de ware liefhebber toch ook een doorn in het oog zijn.)

Overigens vind ik de zinsnede 'Hij remde en stuurde veel direkter, en voelde dus veel meer aan als een moderne auto' wel grappig. Mijn ervaring is juist andersom: hoe ouder de auto (en minder zwaar en overcomfortabel), des te directer hij stuurt...
 

tim

Lid
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_in_spe</font><hr />

+company pack : PDC voor en achter, regensensor, Stream, dimmende binnenspiegel
+dimmende buitenspiegels


[/ QUOTE ]

Dat "Company-Pack".. Is dat niet een beetje dubbel? PDC achter, regensensor en dimmende binnenspiegels zijn toch standaard voor de Elegance?
 
Re: En hij is besteld!!

@markmbx: eerst en vooral respecteer ik jou mening, maar ik moet toch Dutck4x4 bijtreden. Mijn collega en mijn schoonbroer rijden beide Alfa. Mijn collega zijn GT heeft in een jaar tijd al 4 of 5 maal in de garage gestaan met allerlei prullen (zoals buitenspiegels die loskomen op de autosnelweg of deurklinken die je plots in de hand hebt...) Zeer leuke wagens, sportief getint met een fijne motor, maar die akkefietjes, nee hoor,

Trouwens, al eens gereden met een 2.0Tdi met DSG-bak? Ik kan vergelijken met de 1.9Jtd en geef mij maar de eerst configuratie... Maar nogmaals, respect voor ieders mening!

@Tim: je hebt gelijk hoor, dat company pack is er voornamelijk op gericht om de Ambiente versie wat te upgraden, maar ik dacht toch niet dat de regensensor standaard op een Elegance zit. Zal het nog eens nakijken...
 
Re: En hij is besteld!!

@Tim: in België is de regensensor alleszins niet standaard op de Elegance. Als je de regensensor erbij neemt, dan is de dimmende binnenspiegel er ook bij.
Company pack in België is dus:
-Pdc voor en en achter
-stream
-regensensor (en dus ook de dimmende binnenspiegel)
-coming home functie (was ik nog vergeten)

Dus toch aardig wat extra
489.gif


Greetz

Gert
 

tim

Lid
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_in_spe</font><hr />

@Tim: in België is de regensensor alleszins niet standaard op de Elegance.

[/ QUOTE ]

Ahhh.. Het kwam me al niet zo bekend voor dat Company Pack.. Veel plezier met het wachten
wink.gif
Voor mij was het absoluut de moeite waard!
 

SkodaMan

Actief lid
Re: En hij is besteld!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_in_spe</font><hr />

Jongens, jongens... dit worden nog lange weken
koffie.gif


[/ QUOTE ]

Daar komt is tie weer:

Een paar manieren om geduldig te zijn maar toch verwachtingsvol:
- Ga naar de dealer en haal een stapel folders. Knip de plaatjes uit en plak en minstens 3 in elke kamer van je huis. Plak er ook een paar in je huidige auto en op je werk.
- Begin elke zin met "Heb ik jou al verteld dat mijn Octavia onderweg is?", ook als je hem of haar niet kent.
- Schrijf een brief naar sinterklaas of de Kerstman en doe er een lijstje bij van alle after-market accessoires die je graag wilt hebben.

Ik hoop dat dit helpt!
 
Bovenaan Onderaan