O2 Elegance AB 1.9 TDi - wachten duurt altijd (te) lang .....

  • Onderwerp starter Deleted member 1861
  • Startdatum
D

Deleted member 1861

Na ruim 1 jaar in een doorgeschoven lease Passat Variant gereden te hebben, was begin Februari het moment daar om naar een opvolger te gaan kijken.
Niets negatiefs over de Passat, maar het is toch leuker om in een auto naar eigen keuze te rijden.
Hoe vaak ik op de site van DirectLease ben geweest om te kijken en vergelijken weet ik niet meer, maar als ik zeg dagenlang in totaal, zit ik er niet ver naast.
Op zich ging het selecteren van de overblijvers best snel gezien mijn criteria; stationwagon, ruim, good looking en veel waar voor het geld.
Bleven over de Octavia Combi Elegance Attractive Business en de Toyota Avensis Wagon.
Gelukkig zitten de dealers in Apeldoorn slechts 200 m. van elkaar, dus kon ik nog eens makkelijk van de één naar de ander om nogmaals te kijken.
Van Toyota wist ik dat ze betrouwbaar zijn, ik heb privé voorheen 2 Corolla's gehad, probleemloos.
Echter wist ik inmiddels ook dat Skoda een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Zeer complete auto's en fris ogend, hetgeen de leaserijders duidelijk ook niet is ontgaan.

Zodoende heb ik op basis van dit gegeven én de gunstiger leaseprijs gekozen voor de Octavia Combi Elegance Attractive Business 1.9 TDi in Black Magic Pearl, met als extra opties de trekhaak, netafscheiding achterbank en extra donker glas achter.
Hij is besteld op 26 Februari en de geplande levering bij de dealer is omstreeks 6 Mei, het is dus bijna zover.
Op een wagenpark van 46 auto's zijn er binnen 4 maanden al 3 O2's besteld, dus het Skoda virus slaat duidelijk aan binnen mijn bedrijf!

Vorige week nog even langs de dealer (Ab Mulder in Apeldoorn) geweest om te vragen of ik de zilverkleurige omlijsting van de Octavia RS gemonteerd kan krijgen rondom de Columbus en Climatronic. Hij was zo eerlijk om te zeggen dat die € 85 kost en dat ik voor de helft van het geld het zwarte frame kan laten overspuiten, dat ze daar goede ervaringen mee hebben.
Ik vind het mooi om de Columbus wat meer te accentueren.
Gelijk dat spuiten maar laten noteren, net als het overbouwen van mijn Parrot en het monteren van een telefoonhouder.
Dat kunnen ze mooi voor de levering doen en ben ik in één keer klaar.
Wellicht dat ik samen met mijn collega (Millgate) in Duitsland nog een chromen sierlijst ga bestellen voor de onderzijde van de achterklep, kosten slechts € 17 en op die zwarte auto staat dat denk ik heel mooi.

Het nieuwe type kenteken zal ik waarschijnlijk niet gaan halen, maar ach, er zijn ergere dingen.
Nog 2800 km. te gaan met de Passat, hij staat nu op 158.200, genoeg lijkt me. Hopelijk doet de leasemaatschappij niet moeilijk en mag ik hem iets eerder omruilen, anders ben ik er binnen 3 weken alsnog.
Zodra de Octavia er is komen er natuurlijk gelijk foto's op het forum.
 

Poltie™

Nieuw lid
week 15 (7 april j.l.) is 'mijn' nieuwe auto besteld. Nu lees ik echter verschillende berichten over de levertijden. Is er iemand die (bijvoorbeeld) bij de leverings informatie van Skoda kan komen.
Leasemaatschappij reageert momenteel nog in de sfeer van 'vooralsnog loopt alles op schema', maar je kunt begrijpen dat ik graag asap wil instappen.
Het betreft een O2 Combi 1.9TDI Elegance Attr. Business met weinig bijzonderheden.

Hoop dat iemand een indicatie-levertijd in weken kan antwoorden :)
 

cvegreen

Forumguru
fvandorland welkom op het gezellige en heel leerrijke forum. ik heb hier al uren vertoefd en me nog geen moment verveeld (behalve dan kort geleden toen het forum ziek was )(sorry voor het off topic gedeelte).
Een ganse boterham om te lezen , maar je kent de VW groep al zo te lezen , je zult er dus zeker mooie en heel leuke momenten mee belven met je O2 en in het mooiste kleur voor een O2 (alleen jammer dat het zo snel vuil maakt).
Het jammere is dat je nog een beetje moet wachten op je wagen.
Maar eens hij er is is het genieten .
@poltie , maak eens een eigen topic over je eigen wagen , dat leest makkelijker .​
 

Sosh

Lid
@fvandorland: Bij mij deden ze niet echt zo moeilijk over de laatste paar honderd kilometer. Hopelijk heb je netzoveel geluk als ik daarmee.

Alvast veel plezier er mee! Ik hoop voor je dat je hem voor het weekend nog hebt. En de reclame klopt: Volg de skoda rijder.


Grt,
Je collega
 
S

Sjoerd.

Heb m'n O2 Combi 1.6FSI Elegance AB met alleen een optionele kleur eerste week van februari laten bestellen.
Hij zou rond 25 april geleverd kunnen worden, volgens leasebeheerster - bleek uiteindelijk dat ie op de 22e al gearriveerd te zijn bij de dealer. Dus reken maar uit! :)

En nu rijd ik er sinds vrijdag h-e-l-e-m-a-a-l gelukkig in rond.
 
D

Deleted member 1861

Goed bericht!
De auto staat bij de centrale opslag en is binnen enkele dagen bij de dealer.
Zodra hij daar staat ga ik even checken of alles goed is, de Parrot afgeven voor inbouw en natuurlijk gelijk even foto's maken.
De opgegeven levertijd van zo'n 10 weken klopt dus aardig.
De huidige leasemaatschappij doet gelukkig niet moeilijk, ik hoef de laatste 2500 km. niet helemaal door te rijden.
Dus hopelijk rijd ik volgende week in mijn nieuwe Skoda. :yeah:
 
Kijk.... dat zijn de betere berichten. Fijn dat je de de kilometers op Passat niet vol hoeft te maken (voortaan weer rechtstreeks naar huis i.p.v. via Groningen). Ik ben reuze benieuwd naar de nieuwe aanwinst :xyxthumbs:

Nu ik nog :winkie:
 
D

Deleted member 1861

Vanmiddag even gestopt bij de dealer toen ik er "toevallig" langs kwam. :xyxthumbs:
Dit zou hem moeten zijn, over een paar dagen weet ik het zeker.
Foto's zijn met de gsm gemaakt, binnenkort volgen betere foto's.
Met de chromen sierlijst onderaan de achterklep is hij dan helemaal af denk ik.

Octavia_02_forum.JPG Octavia_03_forum.JPG Octavia_04_forum.JPG
 

Sosh

Lid
Gave bak collega. Kleur zwart staat hem ook goed (Heb er zelf ook een).

Wel begin ik me af te vragen of ik buiten mijn gratis velgen, niet ook een gratis sportonderstel en sport stoelen heb gekregen. Het lijkt of bij jouw auto de ruimte tussen de wielkas en de banden groter is als bij mijn O2.

Als je er donderdag 29 mei ook bent, kunnen we mooi ze eens vergelijken/bewonderen.
 
Mijn O2 zou in week 20 (afgelopen week) geproduceerd worden maar in week 19 was er al een chassisnummer bekend, dat betekent dat ie toen al onderweg naar nederland was. Waar de auto zich precies in de keten bevond kon de dealer niet vertellen maar ik verwacht binnenkort een telefoontje :laugh:.
 
D

Deleted member 1861

Hoor net dat de nieuwe kentekenreeks gestart is.
Mijn O2 is afgelopen zaterdag op kenteken gezet, dus nog net in de oude reeks.
Maar het belangrijkste is ongewijzigd; ik krijg een gloedjenieuwe O2, dat dan weer wel! :laugh:
 
Bovenaan Onderaan