O2 Combi 2.0TDI Elegance ABT

Berriezelf

Nieuw lid
Morgen nog een week wachten en dan is het zover:

Dan kan ik eindelijk mijn auto halen !

Het betreft een Octavia 2 Combi 2.TDI Elegance van 2005 met als opties:

- ABT tuning: ca. 170pk en 370nm
- Sportpakket: 17" Pegasus en sportonderstel
- Nexus navigatie
- Multifunctioneel stuurwiel
- ESP
- Xenon
- Maxi Dot display
- Telefoon
- PDC achter
- Hondenrek ( gaat er gelijk uit en is te koop )
- Kleur: Black Magic Pareleffect

Kortom het wachten meer dan waard !!!

van inkel

Forumguru
:aangenaam:Welkom op dit gezellige en leerzame forum.
Mooie auto, met lekker veel optie's.
Veel geduld met het wachten.

En eh foto's als je hem hebt.

Berriezelf

Nieuw lid
Ik heb een kleine afbeelding geplaatst.

Als ik hem heb zal ik een paar mooie kiekjes maken en die plaatsen

cvegreen

Forumguru
Dat ziet er inderdaad een wagen het wachten waard uit .
Ik zou persoonlijk bang zijn om een motor getunde wagen te kopen. Ik denk dat meteen aan van die jonge gasten met een pet achterstevoor , in het midden hangend om het stereo effect van hun veels te hard spelende radio te kunnen aanschouwen en bumperklevend hun voorligger aan het opjagen is .Met andere woorden een afgeragde bak . Ik hoop dat je er een testrit hebt mogen mee doen, om misschien te kunnen achterhalen of hij al dan niet af getrapt is . Verder hoop ik dat ik er ver naast zit en dat je een super goeie O2 gekocht hebt.

Skombi

Actief lid
Ik denk dat meteen aan van die jonge gasten met een pet achterstevoor , in het midden hangend om het stereo effect van hun veels te hard spelende radio te kunnen aanschouwen en bumperklevend hun voorligger aan het opjagen is .

Die rijden niet in een Octavia denk ik. Bumperkleven zou kunnen natuurlijk maar dat is niet slecht voor de auto.
Zal wel voor het trekken van een caravan zijn gebeurd :winkie:

___JC___

Forumguru
Goeie keuze! :grin:

Motortuning is een optie met garantie bij Skoda voor wie geen RS wil of geld wil besparen. Lijkt me niks met petjes te maken hebben. Mensen die te pas en te onpas emblemen, stickers en nutteloze spoilers aan hun auto hangen. Dat is meer iets wat ik petjesgedrag vind.

Berriezelf

Nieuw lid
De auto is inderdaad orgineel door Skoda / Abt getuned met garantie.

Maar eh hoe kom jij aan 186pk ?? nog andere wijzigingen ?

Heb je wat prestatiecijfers ? Acceleratie / Topsnelheid ?

cvegreen

Forumguru
Daar hebben jullie inderdaad gelijk in , als het een auto was geweest met motor en tuperware tuning zou je inderdaad banger moeten zijn dan enkel motor tuning . Had er nog niet bij stil gestaan , maar iemand die een RS-line koopt is iemand die graag wat pk's over heeft ook , anders koop je een minder dorstige versie .Was weer eens te snel met mijn(negatieve) conclusie's .

Berriezelf

Nieuw lid
Morgen is het dan eindelijk zover !!!

Na iets langer wachten als gepland, kan ik hem morgenmiddag eindelijk ophalen !

Ik zal vanhet weekend een paar mooie plaatjes maken en deze plaatsen.

Morgen ga ik eerst even de Oberhausenstrait onveilig maken

___JC___

Forumguru
De auto is inderdaad orgineel door Skoda / Abt getuned met garantie.

Maar eh hoe kom jij aan 186pk ?? nog andere wijzigingen ?

Heb je wat prestatiecijfers ? Acceleratie / Topsnelheid ?

Abt geeft vaak minder vermogen op dan de werkelijke waarde. Ik heb op de rollerbank gestaan nota bene met een SEAT dag bij JD Engeneering. Er was ook een vriend van me met zn Leon 2.0TDI met abt tuning. Die kwam niet verder dan 175pk en 370NM koppel. Kwestie van goed inrijden denk ik. :)

Acceleratie heb ik nooit gemeten maar gezien wat sprintjes die ik met bekende gedaan heb gaat 0 - 100 in een seconden of 8,5 en 80 - 120 in 4,5 seconden. Gewoon een lekker vlotte auto en ik vind het persoonlijk zonde als je 2.0TDI niet getuned is. :laugh:

We hebben ooit met een paar wagens een vergelijking gedaan tussen verschillende tuners met een 2.0TDI. Staat nog wel ergens op het forum denk ik.

Veel plezier ermee !!

Berriezelf

Nieuw lid
Eindelijk Eindelijk Rijden !!!

Vanmorgen dan eindelijk de auto gehaald.

Het rijdt werkelijk super en uiteraard is ze snel !!

Je hebt werkelijk in elke versnelling een enorme trekkracht voor handen.

De topsnelheid ga ik binnenkort wel ergens een keer proberen (na eerst goed warmrijden natuurlijk).

Kun je de snelheid overigens ook aflezen in de navi (NEXUS) ?

Stoelen zitten perfekt en ondanks even wennen van hoog naar weer laag rijden (ik reed hiervoor een Altea) is het in 1 woord geweldig !

Volgende week nog even vers rubber erom en uitlijnen en dan kunnen we ertegenaan.

Ook qua afwerking kan een Seat niet tippen aan een Skoda.

En uiteraard alle luxe die ik aan boord heb is perfect.

Vraagje: heeft iemand een goede tip om de type aanduiding te verwijderen ?

Ik vind zonder namelijk mooier.

Zoals beloofd zal ik van het weekend als ze er helemaal weer blinkend bij staat een paar mooie plaatjes schieten en deze plaatsen.

Ontzettende vriendelijke, blije en super tevreden groeten aan een ieder !

EN IK ZOU ZEGGEN VOLG DEZE SKODA-RIJDER (ALS JE ME BIJ KUNT HOUDEN TENMINSTE).

:yeah::473::yeah::473:

Berriezelf

Nieuw lid
Inrijden hoef ik gelukkig niet te doen, dit is al voor me gedaan.

Altijd prettig een auto met goede ervaring.

Vraagje: heeft iemand een goede tip om de type aanduiding te verwijderen ?

Ik vind zonder namelijk mooier.

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ie er even met de haarfohn op ging. Moet je natuurlijk niet te lang doen: als je bobbeltjes in je lak ziet, ben je echt te ver...

Dealer heeft het bij mij ook gedaan. Om fouten te voorkomen zou ik gewoon ff langs de dealer gaan. Die hebben dat zo gepiept en waarsch nog voor niks ook. Niet te lang wachten want anders ga je de tekens in je lak zien heb ik weleens gehoord

TL@

Forumguru
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ie er even met de haarfohn op ging. Moet je natuurlijk niet te lang doen: als je bobbeltjes in je lak ziet, ben je echt te ver...

Met een gewone haardroger gaat het niet lukken denk ik. Moet wat warmer worden dan dat. Best een verfverhitter (of hoe heet zo'n ding om verf van hout af te halen) en voorzichtig zijn. Dingen komen er zo vanzelf af, dealer heeft het zo voor mij ook gedaan (na zagen tegen de juiste mensen, want diegene die de auto afleverde was te lui om dood te doen. D'Ieteren Centre is niet bepaald klantvriendelijk!)

Bovenaan Onderaan