O2 Combi 1.2 tsi Ambition besteld!!

G

Guest1

Beste iedereen,

Het heeft even geduurd (iets meer dan een half jaar) maar nu is ie dan echt besteld. Zie mijn handtekening voor de specs. Rijdt nu dus een Opel Astra Wagon 1.6 Temptation als voorloopauto. Op zich niet slecht, hoewel ik erg moest wennen aan de stoelen. Ik reed hiervoor een ford focus en das echt wel anders. Ga er van uit dat ik straks ook wat betere stoelen heb.

Nu jah, het is wachten geblazen en dat zal zo ongeveer een goeie 3 maanden in beslag nemen (levering waarschijnlijk januari 2011). Moet zeggen, heb er wel erg veel zin in.

Groeten!

Darkside

Forumguru
Gefeliciteerd. Nog even volhouden. En zo slecht vindt ik de opel niet (zeker met de sportstoelen).

G

Guest1

Ik kan niet oordelen over de sportstoelen omdat deze er niet inzitten, maar de stoelen die er nu wel inzitten kon ik in het begin wat moeilijk een goede zit in vinden. Ben er overigens nu wel aan gewend maar echt lange afstanden heb ik nog niet gereden. Voor de rest is de Opel prima en ziet er goed uit. Ben gewoon tevreden dus.

G

Guest1

@corsaar: bedankt voor de felicitaties (ook gericht aan darkside overigens). Dat met die power zit wel goed. Het leuke is: de astra is een 1.6 met 115 pk. De octavia heeft, zoals iedereen hier weet, 105 pk. Scheelt dus 10 pk. De skoda is echter sneller, scheelt een seconde van 0-100. Topsnelheid is hetzelfde (191 km/h). Ik hou dat altijd goed bij :D

G

Guest1

Nou, een indicatie van de leverdatum is bekend, namelijk 15 januari 2011. Ik mag de auto ophalen in Groningen (woon zelf in Enschede) bij Skoda dealer Van Heukelem. Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf? Tis een eindje weg maar dan kan ik er een mooi dagje van maken en de Octi alvast goed testen (lees goed inrijden ;))

Darkside

Forumguru
Geen ervaring met de dealer. Wel,inmiddels, met de 1.2. Je zult er veel plezier van beleven. Ook van de MDI (als je een grote muziek collectie hebt).
Er zit bij nu 20Gb op een externe HD. En dit weekend word de rest er nog na toe gekopieerd. Heerlijk geen cd's meer in de auto.

Falcon

Donateur
Prettige ervaring met de dealer.. laat mijn onderhoud zoveel mogelijk daar plaats vinden.

Na Wasmachineman zijn ervaring met Broekhuis in Hoogeveen, lijkt mij dat ook een goed alternatief voor onderhoud en bestelling van een nieuwe auto.

G

Guest1

@Darkside Idd, dat MDI lijkt mij ook geweldig. Zal overigens mijn IPod Touch gaan gebruiken. Het is de 8Gb versie. Kan dus niet belachelijk veel op maar voor mij voldoende.

@Falcon: Mijn auto wordt alleen geleverd door Van Heukelem Groningen. Voor onderhoud gaat hij in Enschede zeer waarschijnlijk naar Huiskes-Kokkeler. Broekhuis Hoogeveen is mij iets te ver ;).

G

Guest1

Nou heb van het weekend even contact gehad met de dealer. Heb hem gevraagd of hij inmiddels al wat meer wist van de productie datum. Staat nu gepland voor de 1e week van 2011. Afleverdatum 15-01-2011 wordt dus lastig. Iemand een idee wat de tijd tussen productie en aflevering normaliter is? Ben er overigens zo onderhand wel aan toe. :D

G

Guest1

De leasemij heeft de indicatie van de afleverdatum gewijzigd in 29 januari. Nu maar hopen dat het zo blijft. Heb er wel zin in!!

G

Guest1

Zojuist contact gehad met de dealer. De auto is op transport vanuit Tsjechië naar Nederland. Zou ongeveer een week duren (per trein). Zodra de auto in Nederland is kan de dealer de auto ook beter volgen. 29 januari gaat in theorie dus wel lukken. Ook nog even gevraagd naar de IPOD kabel voor de MDI. Kosten 35 euro. Conform verwachtingen dus. Begint nu wel tijd te worden. Ben erg benieuwd hoe je auto er dan 'live' uitziet (ik weet het, genoeg afbeeldingen te zien hier op het forum, maar je eigen in het echt is toch anders) en hoe hij rijdt. Heb namelijk nog geen proefrit gemaakt en dus 'blind' besteld. Spannend dus maar heb er wel vertrouwen in. Nog 2 weekjes wachten :D

Skoda Ipod kabel: 35 euro
Ebay Ipod kabel: 2,50
Verschil tussen beide? Helemaal niets!
Daarom noemen ze in Engeland de dealer een stealer :)

Sebas (die uiteraard de Ebay variant heeft)

G

Guest1

Yes, de dealer heeft vanochtend gebeld en de afspraak voor zaterdag a.s. staat. Ik kan bijna niet wachten. Kan de octi direct inrijden want ga van Groningen via wat familie weer terug naar Enschede. Nog 5 nachtjes slapen ;)

G

Guest1

Even kort, want ik zit bij de klant. Aflevering was top (complimenten aan van Heukelem Groningen). Ik was mooi op tijd dus werd direct geholpen. Even wat algemene informatie wat betreft onderhoud e.d. Daarna uitleg van de functies in de auto. En toen..... rijden. Heerlijk. Wat een ontzettend fijne auto. Voldoende kracht over een groot toeren bereik en die 6e versnelling is ook ideaal. Heb inmiddels zo'n 275 km gereden (hij stond op 8). Oh jah, en wat een ruimte. Ik kan ruim achter mijzelf zitten (ben 1,93 m) en natuurlijk is de koffer ruim genoeg. Foto's volgen snel.

G

Guest1

IMAG0029.jpg IMAG0030.jpg

Hier dan een tweetal foto's. Niet de beste kwaliteit wan tvan een telefoon. Als het binnenkort wat beter weer is dan maak ik betere foto's met mijn camera.

Bovenaan Onderaan