[O2] Bluetooth, Amundsen en voice control

Doov

Nieuw lid
Ik heb vorige woensdag mijn 5 jaar oude Audi A4 1.9 TDI ingeruild voor de Octavia 1.6 TDI DSG7 en er moet mij toch dringend iets van het hart:

WAT RIJDT DIE AUTO FANTASTISCH!!!

Het is idd. een complete verrassing. Tijdens de proefrit met een 1.6 TDI met handgeschakelde bak miste ik onmiddellijk die 10 pk t.o.v. de Audi, maar met de DSG7 merk ik hier totaal niets meer van. Ik vind hem zelfs snediger rijden omdat die DSG7 met zijn 2 koppelingen zo snel schakelt dat er nauwelijks vermogensverlies is op de schakelmomenten.

Alle opties werken ook prima (BT, Amundsen, airco, bediening op 3-spakig MF stuur met schakellepeltjes, ...), maar de spraaksturing van de telefoon krijg ik letterlijk en figuurlijk niet aan de praat. Is het mogelijk dat dit enkel werkt in combinatie met de Columbus?

Klein minpuntje: de rolgeluiden nemen vanaf 120 km/uur nogal toe. Maar daar is - gezien de drukte op de Belgische wegen - best mee te leven.

Over de hele lijn een positieve ervaring, die Octavia 1.6 TDI DSG7 ! Men zegge het voort... :)
 

Falcon

Donateur
Welkom!.. maar jij gaat ons vertellen dat jij een 3-spaaks stuur hebt met paddles en MF? Hoe????

[small]oh wacht ... belgie![/small]
 

Doov

Nieuw lid
stuur.jpg
Yep, is als optie te krijgen in België à 289 ex. btw als je bluetooth en DSG7 besteld . De bediening is voor audio, telefoon en DSG.
Niet zo in Nederland?
 

Doov

Nieuw lid
Vandaag door de dealer de luidruchtige, irritante en overbodige Bluetooth aanmeldingstoon laten uitschakelen. Aan dat geloei heb je toch geen boodschap als je de melding ook tekstueel op de Amundsen krijgt én je telefoon een connectiepiep geeft.

Dit kan enkel met de VAG-Com :
Steuergerät Anpassung
STG 77 (Telefon) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 128 (Grundlautstärke)
Grundlautstärke des Ausgangssignals.


(Opgelet: kan enkel aan/uit, geen volumeregeling!)

En de rust keerde weer...
 
Bovenaan Onderaan