[O2] Banden? Vredenstein-Kleber-Bridgestone

S

Sjoerd.

'k Sta op het punt om twee nieuwe voorbanden om te laten leggen - Vredenstein Sportrac 3 205/55 16R.

Het alternatief bij EUROMASTER zijn banden van Kleber, Dynaxer HP2.
Kwikfit kan Bridgestone Turanza's leveren - en die liggen er nu fabriek af onder.

Iemand ervaring met Sportrac3 dan wel Dynaxer HP2's?
Voornaam hierbij is grip op nat wegdek.


Groeten,
Sjoerd
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zou in ieder geval geen VERSCHILLENDE merken banden voor/achter om de auto willen hebben. Vaak heeft het ene merk totaal andere eigenschappen/profiel dan een ander merk. Met daarnaast nog eens het verschil in profieldiepte, krijg je een 'andersoortig' weggedrag in precaire situaties. M.a.w. als je ABS/ESP in moet grijpen zijn er nog meer parameters die het gedrag van je auto (de veiligheid v.d. passagiers!) negatief beïnvloeden...
 

hemi24

Forumguru
Kléber is 100% dochter van Michelin, lijkt me een veilige keus...
Vredestein bevalt mij als winterband minstens zo goed als een Michelin. Privé ook de Hi-Trac van Vredestein gereden, ook een hele mooie band.

Bridgestone heb ik als zomerband (Potenza 225/45R17) onder mijn huidige O2: wegligging goed, maar zeer luidruchtig.
Onder mijn voorloop (Opel Astra station) zaten de Turanza's: konden in combinatie met de Astra totaal niet bekoren! Beetje het Continental Ecocontact ideel...
 
S

Sjoerd.

neem maar michelin, stil, comfortabel, duurzaam en veilig
Ik zit gebonden aan de autobeheerder! Anders was het zeker Michelin geworden.
Nu dus toch maar de Vredensteins erom laten leggen. Vóór - dan kom ik er het snelst achter of ze naar behoren zijn.
 

nomad

Senior Member
Die gaan je zeker bevallen. Ik heb ze er nu een week of drie om liggen en wat een verschil met die %^%&^%& Bridgestone banden.
 
Ik kan michelins juist NIET aanraden... Zeker de energy's niet premacy gaat nog. Ik heb op mijn focus dunlop sp sport gehad in 195/65/15 en zou ze zo weer monteren, stil en goede nat weer eigenschappen. Als het sportiever mag sportmaxx TT collega heeft ze in 225/45/17 stil en veel grip bij nat weer. Michelins en zeker de energy's zijn leuke banden bij droog, maar bij nat vind ik ze erg zoekerig...
 
Bovenaan Onderaan