O2 1.6 MPi Attractive Business Elegance combi

higgy

Forumguru
Is die On/Off bij de airco nu standaard of heb je al geklust?
En de 1e prijs, een vaatwasser, gaat naar LenK! Zelf geklust, dus. Vroeg me al af of en wanneer iemand het op zou merken... :)

(PS: die vaatwasser is een defecte, en staat in m'n achtertuin. Kom je hem snel ophalen? :) )

higgy

Forumguru
Een reviewtje na 2 weken toeren: wat een lekkere auto is het (weer).
Hij is veel stiller dan de oude (kan nieuwigheid zijn), niks kraakt of piept (nog), het leer heb ik genomen 'voor de mooiigheid' maar eerlijk gezegd zit het ook nog eens prima. De Columbus is een openbaring (ben alleen nog steeds te lui om de handleiding te lezen dus ontdek elke dag wat nieuws :) )
Moet wat wennen aan de combi voor- en achterwaartse PDC (de voorwaartse schakelt mee als je de auto in z'n achteruit zet)
De gasFX-installatie bevalt me nu al beter dan de AG gas installatie in die zin dat m'n benzinemeter nu niet meer terugloopt (de oude auto reed volgens mij stiekem op benzine...), alleen zal ik binnenkort even vragen of het normaal is dat je de pomp van de gastank bij het starten de eerste 5 a 7 seconden duidelijk hoort pompen. (Iemand hier met een gasFX die dat kan bevestigen/ontkrachten?)

Nu bijna 1700 km erop, en we gaan vrolijk verder. Anders komt die Superb 2 combi nooit in de buurt :)

higgy

Forumguru
Na bijna 4300 km en een maand, de volgende tussenstand: auto rijdt nog steeds als nieuw, dat pompen van de gasinstallatie bij het starten is normaal (SCU belde me keurig terug na ruggespraak met de gasinbouwer) en komt doordat de GasFX-installatie een pomp in de tank hebben en de AG-installaties niet. Het zachtjes reutelen van de gastank tijdens het rijden is niet gebruikelijk, dus daarvoor kachel ik bij gelegenheid eens naar binnen bij de gasboer.
Vanmorgen even wat olie laten bijvullen bij Verdaat, lampje begon te branden. Komt volgens Verdaat omdat de fabriek erg minimaal vult. Had SCU kunnen/moeten zien bij aflevering: anderszijds heb ik ze zelf helemaal gek gemaakt die auto snel af te leveren, soit.
Ik zag bij een van de klepvangers van de motorklep (die rubberen blokken die de motorkap opvangen) wat lichte roest, daar ga ik bij de eerste beurt wat van zeggen. Lijkt me niet dat dat hoort...
Verder: toppie auto. Het leer, dat ik genomen heb voor het mooi, zit ook nog eens veel lekkerder dan stof.
Ik kan nog steeds niet wennen aan het hysterische gedrag van de voorste PDC, wellicht dat ik die eens uit laat zetten door de garage. Vind achterwaartse PDC erg handig, maar voorwaartse hoeft echt niet, zeker gezien de overgevoeligheid ervan.

Ik overweeg nog de telefoonoptie (OEM) na te laten bouwen, een van de forumleden alhier had een scherpe prijs voor me.

So far, so good.

L-X

Lid
De gasFX-installatie bevalt me nu al beter dan de AG gas installatie in die zin dat m'n benzinemeter nu niet meer terugloopt (de oude auto reed volgens mij stiekem op benzine...)
Hm, ik kan bij de mijne toch duidelijk merken dat ie ook benzine verbruikt. Volgens mij doet ie dat tot de motor een bepaalde temperatuur bereikt heeft. Van de leasemaatschappij mag 7% van alle getankte brandstof benzine zijn, ik denk dat ik daar niet ver vanaf zal zitten.

Heb je ook af en toe last van stotteren? Denk dat ik de mijne daarvoor maar eens moet laten nakijken...

Bovenaan Onderaan