[O1] Een nieuwe radio, of...

IvoB

Lid
Dag iedereen,

Ik geniet nu al een aantal dagen heel erg van mijn nieuwe Octavia. Wat een fijne wagen zeg! De radio die er standaard is ook goed, echter mis ik mijn USB aansluiting. Nu zag ik op ye olde interweb een kastje die je aan kan sluiten op je radio. Dan heb je wel een knopje nodig voor de cd wisselaar die ik niet heb. Is het dan nog wel mogelijk? Zijn er nog andere opties. Vind t zonde om de originele radio er uit te halen.
Groetjes Ivo
 

PCK

Senior Member
Mp3 muziek afspelen via je bluetooth ? (tenzij je deze niet hebt)
Kost niks en eenvoudig.
 

guitar_billy

Senior Member
hallo @IvoB welke radio heb je nu?
Kun je een plaatje posten of een typenummer vinden? Er zijn meerdere radios in de O1 geleverd.

Dan kan een lid hier allicht wat advies geven.

Misschien is een nieuwe radio nog wel goedkoper om USB te krijgen dan een uitbereidings optie. En tegenwoordig kunnen de meeste radios alle kleuren van de regenboog weergeven om zo mooi te passen bij de auto verlichting (bv skoda groen, vw blauw, fiat oranje).
 

ArjanHoek

Forumguru
Je hebt ook van die USB FM aansteker transmitters.
Klinkt best leuk, werkt opzig wel, maar het gaat wel irriteren.
Kan toch best flink storen, maar wel en leuke gadget en nu niet heel duur
 

smutzkanone

Forumguru
Het is maar wat je ervoor over hebt, maar vanaf zon 300 euro heb je al een 2e handse zenec of kenwood, met usb aansluiting en nog veel meer,maar vooral veeel betere geluidskwaliteit.
Die usb stations die je op de wisselaar ingang aan kan sluiten kosten ook al gouw tegen de 100 euro, en dan heb je nog steeds een belabberd geluid,plus dat je volgens mij maar 6 mappen op je usb stick mag zetten etc
 

IvoB

Lid
Bleh, hoop gedacht en gedaan. Toch maar mijn oude radio erin. Echter nu heb ik 2 van die sleuteltjes nodig.
 

guitar_billy

Senior Member
@IvoB wat voor sleuteltjes? ik ken van die "draad" sleutels en "platte vlak" sleutels.

En beide heb ik al eens nagemaakt met een stuk elektriciteits draad, resp een stuk blik dat ik even snel op maat heb geknipt.
(de meeste sleutels drukken alleen lipjes van een vergrendeling aan de kant zodat de radio uit het frame kan glijden)

Misschien heb je er wat aan. Success.
 

Dizono

Lid
Ik heb zojuist deze erin gezet:

radio-bt-220-2.jpg


Blaupunkt New Jersey 220. Is helaas in Nederland niet leverbaar, alleen als variant zonder Bluetooth. Is wel via Ebay uit Duitsland te halen, koste me 165 euro inclusief verzenden. Moet wel nog even twee beugeltjes passend maken, want met de standaard beugels wil de radio er niet diep genoeg in. Hij zit nu wel netjes op zijn plek, maar kan nog een heel klein beetje naar voren en achtere bewegen.

Bluetooth streamen werkt goed, verder heeft de radio ook een usb-poort, aux-ingang en kun je er ook handsfree mee bellen (nog niet getest).
 

turboturbo

Forumguru
Ik sluit me even aan hier bij dit Topic. Ik zit ook met een Symphony Skoda radio waar ik graag een aux bron op aan wil sluiten.

Ik twijfel nog even tussen een Yatour achtige oplossing en een gewoon simpel 8-pins naar 3,5mm jack 'dropveter' snoertje. Maar door de post van @IvoB twijfel ik nu of dat überhaupt wel gaat werken op de Symphony...? Er zit bij mij ook geen cd wisselaar knop op. Of werkt dat evengoed, weet iemand dat?

Ik ben liever niet de Skoda radio kwijt omdat die gekoppeld is aan het maxidot display. Maar als het niet anders kan....

Wat zijn mijn opties verder? Is 'updaten' naar een ander model Skoda radio een optie?

Ik zou heel graag een USB poort willen ivm opladen telefoon (vandaar de Yatour)
 
Laatst bewerkt:

IvoB

Lid
Ik heb een Pioneer radio er in gezet. Gewoon een simpele maar wel met alle opties. Jammer van t display is t wel.
 
Bovenaan Onderaan