O-2 besteld & navigatie systemen af fabriek

Ardtur

Nieuw lid
Beste Leden,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben helaas nog niet in het bezit van mijn Skoda Octavia II, maar dit is nog maar een weekje wachten. Ik heb een 1.2 TSI handgeschakelde elegance business line besteld via de lease. Nu heb ik al een paar keer gelezen over het stelen van de af fabriek gemonteerde navi systemen en alle naar gevolgen en ergernissen voor de berijders. Ik had gedacht dat een alarmsysteem zou helpen, maar helaas. Vandaag even gebelt met de dealer en zij monteren een navi-lock, maar zij gaven de tip om de kosten bij de leasemaatschappij te verhalen (althans proberen). Dus die ook maar even gebelt en tot mijn verassing gaan zij alle modellen met af fabriek navi voorzien van zo'n slot en ook de reeds rijdende modellen. De leasemaatschappij waar mijn auto is ondergebracht is multilease. Zij gaen aan dat de kosen inmiddels zo zijn opgelopen dat het navi-slot monteren een stuk goedkoper is.

Groeten,
Ard

Tallguy

Forumguru
Het is mij onduidelijk wat je precies wil met je 1e posting, maar...welkom op ons mooie forum! :)

Topic maar verplaatst naar 'mijn auto'

Ps 'gebelt' is met een d, dus 'gebeld' ;)

hemi24

Forumguru
Krijgen we foto's van je auto zodra deze er is?

Ben ook benieuwd hoe je dashboard eruit ziet als je bezoek hebt gehad en ondanks navi-lock het systeem toch weg is...

Ardtur

Nieuw lid
Ik zal zeker foto's plaatsen zodra de auto er is. Wat betreft de schade aan de auto met of zonder lock zal deze groot zijn. Ik probeer het alleen zo moeilijk mogelijk te maken.

Bakkertje

Forumguru
Als je bijgesloten foto ziet word je ook niet blij...
navilock (3).jpg

Ik zie nu net dat het toestel in kwestie nog een Zenec is ook ...

Als je dit ziet ben ik nog blij dat er geen ingbouwde GPS in de mijne zit, of zou moeten dat ze verlekkerd zijn op de Swing radio.

Cyrus

Actief lid
Zolang het er totaal niet uit ziet als een RNS510 laat het dievengilde je auto ongemoeid hoor.

(zul je net zien dat mijn stelling vannacht nog gelogenstraft wordt).

Bakkertje

Forumguru
Niet om de mensen hier nu ongerust te maken, maar ook de RNS315 wordt gestolen (een collega van me is aan de beurt geweest..)

Bakkertje

Forumguru
Ik ga er wel vanuit dat de kans kleiner is inderdaad, maar met een navi-lock kunnen ze uiteraard niet zien wat eronder zit..
Ben overigens blij dat ik geen navi-lock heb.. Als m'n Amundsen gestolen zou worden hoeft er van mij ook geen meer in, doe mij maar een aftermarker met afneembaar front..

andrehj

Forumguru
Nadeel van vervangen door aftermarket is dat de carkit dan niet meer zo mooi geïntegreerd zit, en ik ook de MDI kan afschrijven.

Bovenaan Onderaan