Nurburgring editie 2017 - 3 Juni 2017 - Inschrijvingen

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik dacht even dat je een filmpje zonder enige Skoda had gepost, maar er zit toch een gele F2 hatchback, en een donkere O1 HB in die het goede voorbeeld geven.
 
Om nog even terug te komen op mijn storing . Het was een kabeltje wat niet goed zat of lag te jutteren . Nieuw kabeltje op de sensor , morgen ophalen ..
 

EdK

Forumguru
@EdK Ik dacht even dat je een filmpje zonder enige Skoda had gepost, maar er zit toch een gele F2 hatchback, en een donkere O1 HB in die het goede voorbeeld geven.
Ja hallo, tuurlijk rijden die Skoda rijders netjes en komen ze voor in het filmpje...
Miste wel een Prius....:deuk:
 

Witte76

Forumguru
Na ons ritje op de ring wil ik toch wel wat verbeteren aan de wegligging :jaja:

Ik had zo gedacht aan een pro-kit van eibach. Blijkbaar zijn de veren genoeg omdat de dempers bij de rs'en dezelfde lengte hebben als eventuele dempers wat je meebesteld met veren van eibach. Ook is de verlaging maar minimaal. 2cm vooraan en 1 cm achteraan. Optisch zie ik m wel liever nog lager maar dan krijg ik commentaar van mijn lieve wederhelft daar hij waarschijnlijk te hard word dan.
Ook zou ik spoorverbreders willen steken. achteraan 20 mm per kant en vooraan 12 mm per kant. Wetende dat het in België niet mag van de keuring maar doe het toch:rockon:

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weten jullie een topic waar dit besproken word?

Qua banden word ik ook niets wijzer op verschillende forum's dus zal ik maar voor de michelins ps4s gaan:tegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Witte76, goede en mooie plannen. Die banden moeten fantastisch zijn, z'n voorloper was dat ook al overigens. Als geld geen rol speelt zou ik ook meteen andere dempers monteren van Bilstein, dan is het toch meer 1 geheel, of een deftige schroefset :jaja:
 

Caby

Forumguru
@Witte76 Ik heb ook de pro-kit gestoken. Maar dat is eerder iets voorlopig. Ik wil ook voor een schroefset gaan maar er zijn dingen die voorrang krijgen voorlopig.

Spacers oogt mooier maar is niet ideaal. Beste is om zo weinig mogelijk losse onderdelen te hebben. Zeker op circuit. Als idd geld niet zo van belang is zou ik voor een 2e set velgen + banden opteren met een lagere ET waarde en eventueel breder. Hoe meer rubber contact maakt met de weg hoe meer grip. (Op droog wegdek).
 

fanSkoda-VW

Donateur
MSN / Auto - 14-06-2017
De kosten van crashen op de Nürburgring

Voor slechts 25 euro kan je al met je daily driver, bestelbusje, SUV, MPV, limousine, camper, hot hatch, circuitback of Fast and the Furious-decorstuk een rondje over de Groene Hel razen. Het openbare circuit dat eigenlijk een tolweg is, trekt (aspirant) coureurs in alle soorten en maten aan.
Dus ook beginnende bestuurders die het verschil tussen onder- en overstuur niet kennen. En natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje. Het overkomt de beste. Voor de omstanders en het altijd oplettende internet levert dat een onuitputtelijke bron van sadistisch vermaak op.

Een intense knuffelbeurt met de vangrail levert je een omgekeerde lach op. De kosten van crashen op de Nürburgring kunnen namelijk nogal hoog uitvallen.
Naast de schade die je met je eigen auto maakt (je bent in de meeste gevallen niet verzekerd), moet je ook voor de reparatie van het circuit opdraaien. Hoeveel dat is, hangt af van de hoeveel je kapot maakt.
Voor een crash als dit kan dat al snel oplopen tot 3.000 euro. Daarbij is er rekening mee gehouden dat de Ring maar een uur dicht hoeft.
Per uur dat het circuit gesloten is, wordt je portemonnee een heel stuk slanker.

Dit zijn de kosten van crashen op de Nürburgring

Standaard kosten voor aanwezigheid reparatie truck: € 150
Verwijderen van beschadigde barrière: € 10 per meter (prijs verschilt per hoogte)
Vervangen van barrière: € 31 per meter (prijs verschilt per hoogte)
Verwijderen van beschadigde barrière palen: € 5,10 per stuk


© Provided by VDS Magazines BV kosten van crashen op de Nürburgring:

Vervangen van barrière palen: € 39 per stuk
Safety car op de baan: € 82 per 30 minuten
Circuit gesloten: € 1.350 per uur
Takelwagen: € 500 (inclusief belasting)

Bij alle kosten (alleen niet bij de takelwagen) komt nog eens 19 procent btw. Alsof het nog niet duur genoeg was.
Nurnbergring.png
 

leon-cupra

Forumguru
@Witte76 , heb sinds maand en half de ps4s onder mijn vRS liggen. Superbandje. In de bochten veel meer grip, minder wheelspin en bij wheelspin vindt hij zeer snel terug grip. Dit was helemaal anders met de pzero die ervoor op lag. Kostprijs is echter wel niet mals, 230euro gemonteerd per band.
 
Bovenaan Onderaan