Novero HT-2 naar HT-4

Hallo,
Ik ben in het bezit van een, naderhand, ingebouwde carkit. Dit is gebeurd met een module welke ik van een collega uit zijn Passat heb mogen halen. Een en ander is vakkundig ingebouwd door de dealer. Alles functioneerd tot zelfs de bediening via het maxidotschermpje.
Helaas is deze module alleen maar geschikt voor rSap en inmiddels ben ik in het bezit van een telefoon die dit niet ondersteund.
Via dezelfde collega heb ik nu een Novero HT-4 gekregen en deze zou zonder meer omgeplugd moeten kunnen worden met de vorige unit.
Helaas, het ompluggen gaat wel maar de telefoonfunctie doet niets en de koplampen blijven branden.
Er zit een Amundsen navigatie in de auto, maar geen stuurwielbediening. De selectie verloopt door middel van de ruitenwisserhendel
Wie kan mij verder helpen of weet wat er wel en niet kan?
Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal.
 

My1stIbi

Actief lid
De auto heeft aan VCDS gehangen. Daarbij viel 't op dat de 37-Navigation module en de 77-Telephone module niet wilde communiceren... Aan de hand van deze bevindingen heb ik ook nog een topic geopend op VWVortex omdat Ross-Tech daar zelf ook meeleest. Het zou kunnen dat de 19-Gateway module te oud is. Maar dan vind ik 't wel vreemd dat de Amundsen (37-Navigation) netjes met de maxidot (17-Instruments) communiceert om de aanwijzingen van de navigatie door te geven?!?
Ondertussen heeft thehighlander de Amundsen en de Novero HT-2 uitgebouwd, dus los van de auto en spanningsloos en daarna weer ingebouwd met de HT4. Helaas zonder resultaat.

Iemand een idee?
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik had hier ook een vraag over: heb een 1Z uit 2005 en wil graag mijn telefoon over de maxidot laten lopen. Vrouw en ik hebben beiden een nokia welke module is dan minimaal geschikt?

Hoor het graag en alvast bedankt
 

Marcel51178

Nieuw lid
Hallo mensen, ik heb sinds een week een super uit 2010 1.8tsi. ik probeer mijn telefoon te koppelen aan de bt van de auto. maar ik krijg als melding. this phone is not compatible. ben bij de Skoda dealer geweest en die vond dit vreemd. de auto ziet mijn telefoon maar mijn telefoon de auto niet. (iPhone). is mijn module onder de bijrijder stoel kapot of gewoon verouderd.

mvg Marcel
 

andrehj

Forumguru
Hallo mensen, ik heb sinds een week een super uit 2010 1.8tsi. ik probeer mijn telefoon te koppelen aan de bt van de auto. maar ik krijg als melding. this phone is not compatible. ben bij de Skoda dealer geweest en die vond dit vreemd. de auto ziet mijn telefoon maar mijn telefoon de auto niet. (iPhone). is mijn module onder de bijrijder stoel kapot of gewoon verouderd.

mvg Marcel
Betere dealer zoeken, want dit is een bekend probleem. Even zoeken op dit forum levert je ook de oplossing.
 

Marcel51178

Nieuw lid
Hallo. Bedankt voor de info. Ik heb een module gevonden alleen is de vraag nu of deze compatibel is upload_2019-5-8_12-57-2.png
 

Bijlagen

  • upload_2019-5-8_12-57-2.jpeg
    upload_2019-5-8_12-57-2.jpeg
    282,5 KB · Weergaven: 8

andrehj

Forumguru
Ja, die is compatibel (zo eentje zat er in mijn auto bij aankoop), maar ik zou zelf op zoek gaan naar een D of E versie, want die werken prettiger (aanmelden gaat bijvoorbeeld veel makkelijker) en hebben Wifi (mits je via rsap connect).
 

Marcel51178

Nieuw lid
bedankt voor je reactie. ik heb nu de B in me auto zitten. maar bij het gebruik van de media player doen mijn linker speakers het niet. bij bellen wel. kan dit aan instellingen liggen?
 

andrehj

Forumguru
Nee. Dat komt omdat er een stukje bedrading ontbreekt. Setjes daarvoor zijn wel los verkrijgbaar maar veel werk om te installeren. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, omdat ook de geluidskwaliteit bij het afspelen van media via BT tegenvalt. Via de MDI of SD-kaart klinkt het veel beter.
 
Bovenaan Onderaan