Voor bijzondere voertuigen op lage snelheid zoals bobcats is het misschien een optie, maar voor een normale auto geloof ik er niet in:
- als je ermee over een grindweg rijdt, heb je geen catapult meer nodig om steentjes weg te schieten?
- als je er mee langs een scherpe rand van een rioolput ofzo rijdt, heb je kans dat er een sneetje in één of meer lamellen ontstaat, dat kan tijdens het rijden mooi verder scheuren, en ik ben bang dat de kans op een loopvlak dat alleen op stap gaat dan zeer reëel is.
- als je er mee door los zand/bagger/sneeuw rijdt, verandert het gedrag van de lamellen naar het loopvlak dan, doordat de ruimte (deels) is opgevuld en kan dat kwaad voor de belasting op de lamellen resp. de aanhechting van de lamellen op het loopvlak
- hoe wil je dit aanpassen voor bijvoorbeeld extra zware belading zoals in geval van vakantie? (normaal kun je dan de bandenspanning hoger zetten, zodat het wegcontact optimaal blijft), en heb je dus net zo goed de 'verkeerde bandendruk' wat volgens één van bovengenoemde linkjes een reden was om dit te ontwikkelen.

- beschadiging van de lamellen of zelfs een compleet doorgescheurde lamel zal veel mensen niet opvallen, of geen reden zijn om actie te ondernemen, waar bijvoorbeeld een flinke bult op een conventionele band, bij veel mensen wel alarmbellen doet rinkelen.
Kortom ik zie nog heel wat problemen die opgelost moeten worden, en misschien hier en daar wat mogelijkheden voor speciale doeleinden.