Help voor de gouden tip, Ik ben in het bezit van een Faba II 1.2 tdi uit 2011, teller 251.000 km, deze valt steeds in Nood loop en soms ook andere meldingen.
Hoe het begon.
In maart als het koud was buiten ging af en toe het spiraaltje branden en liep hij in veilige modem onder het rijden contact uit en aan en dan was het over, daarna tot begin mei geen storingen gezien, vanaf Mei ging het spiraaltje regelmatig aan en dan na verloop van tijd ook het gele motor icoontje, als je hem uitlas altijd dezelfde meldingen, dus de N75 klep vervangen deze lekte iets, niet geholpen helaas, alle sensoren gecheckt en los gehad ook de stekkers.
vacuum getest, turbo boost regelaar gecheckt met vacuum, gaat volledig in en uit.
Nu brande van de week ook roetfilter lampje, door garage laten uitlezen en regenereren. daarna lange rit 40 km snelweg gemaakt het hoge toeren in zn 3 90 km., de meldingen van spiraal en noodloop blijven terug komen en ontstaan na gas terug en tussen de 80 en 100 km op cruise control.
De rubberen turbo slangen links en rechts lijken heel te zijn, en toch vermoed ik zelf ergens lucht lekkage waardoor de te verwachte druk minder is dan hij moet zijn.
Wie o wie heeft de gouden tip voor dit probleem
Hoe het begon.
In maart als het koud was buiten ging af en toe het spiraaltje branden en liep hij in veilige modem onder het rijden contact uit en aan en dan was het over, daarna tot begin mei geen storingen gezien, vanaf Mei ging het spiraaltje regelmatig aan en dan na verloop van tijd ook het gele motor icoontje, als je hem uitlas altijd dezelfde meldingen, dus de N75 klep vervangen deze lekte iets, niet geholpen helaas, alle sensoren gecheckt en los gehad ook de stekkers.
vacuum getest, turbo boost regelaar gecheckt met vacuum, gaat volledig in en uit.
Nu brande van de week ook roetfilter lampje, door garage laten uitlezen en regenereren. daarna lange rit 40 km snelweg gemaakt het hoge toeren in zn 3 90 km., de meldingen van spiraal en noodloop blijven terug komen en ontstaan na gas terug en tussen de 80 en 100 km op cruise control.
De rubberen turbo slangen links en rechts lijken heel te zijn, en toch vermoed ik zelf ergens lucht lekkage waardoor de te verwachte druk minder is dan hij moet zijn.

Wie o wie heeft de gouden tip voor dit probleem