Noodloop

Frankw

Lid
Mijn garage is bezig om het probleem te achterhalen maar omdat het niet makkelijk op te lossen lijkt post ik het ook hier. Met andere woorden, de oplossing is er nog niet... ;(

Wat historie; octavia heeft intussen 340.000 gelopen. Schoot soms in noodloop. 1-2 keer per jaar.
Motormanagementlampje ging ook 1-2 keer per jaar branden met de melding emission workshop. Verdween ook weer. Beiden onafhankelijk van elkaar.

Nu ging de laatste 2 weken de auto steeds vaker in noodloop. Totdat het elke rit gebeurde. Auto uit, auto aan. Liep hij weer goed.

Ondertussen afspraak gemaakt bij garage. Foutcode P0234. Ze hebben een rubber van een turboslang vervangen die niet goed meer was en rondom turbo en egr schoongemaakt. Auto liep heel even goed maar na testrit ging het onderweg naar huis weer fout. Weer in noodloop. Daarnaast loopt de auto ineens ook onregelmatig en houdt in ook als de noodloop niet actief is. Heb dsg en die is lijkt ook van slag, schakelt pas laat terug, te snel op of weer niet. Vermogen lijkt ook pas laat beschikbaar te komen. Alsof je in de 3e versnelling wegrijdt. Het lijkt wel of de hele auto van slag is.

Volgende morgen weer noodloop en gaat motormanagement branden met melding emission workshop. Uit laten lezen. Foutcode P0299.

Foutcodes hangen allemaal rondom turbo als ik de site van gerrit speek bekijk en emission workshop weer naar egr?? Maar zoveel verstand heb ik er ook niet van... ;)

Nu ga ik vrijdag naar Antera omdat ik tijdens het rijden de auto aan en uit heb gezet na een noodloop en het bandenspanningscontrole systeem hierdoor over de emmer is gegaan. Schijnt het niet tegen te kunnen. En mijn garage heeft geen vagcom maar algemene bosch software. Dus hulp uit breda nodig. En wie weet kan Antera nog wat meer zien, als iemand het maximale eruit kan halen is hij het wel.

Lang verhaal maar heeft iemand alvast tips of een idee wat de oorzaak/oplossing is?
 
Bovenaan Onderaan