Nog steeds VAG :)

Na mijn hele leven alleen maar in Volkswagens te hebben gereden, golf 1,2,3,4,5 diverse cabrio's gtis, snelle diesels, tot aan hedendaags nog een Passat b6 2010 2.0 TSI die op air heeft gelegen met 19' R20 schaalstoelen ect.

Heb ik als opvolger veel nagedacht over een Audi, maar als je dan ziet wat je t kost en wat je krijgt ben ik verder gaan kijken.

En dan nu een Skoda Octavia gekocht, en ik moet zeggen ik ben ruimschoots verrast en blij met deze auto.
Ik heb mij veel erover ingelezen alvorens ik er een gevonden heb die aan mijn eisen voldeed en hopelijk blijft het een goede aankoop.

Het is een 1.4 TSI dsg7 140 pk Élégance Businessline met Dynamic pakket en pano dak.

Ik heb de auto sinds gisteren in bezit en ben al aan de slag gegaan met VCDS om diverse dingen aan te passen, maar er zijn erg veel mogelijkheden ben ik achter gekomen, dat is wel een leuke bijkomstigheid.

Nu eerst verdiepen in het updaten van de Columbus multimedia, ik heb nog firmware versie 0370 erop staan en zag al dat de laatste versie zover ik kon vinden op 1433 zit voor de MIB2

Updaten van de navi kaarten is momenteel bezig :)

123441234_361052638318105_4148471384400446980_n.jpg
123227052_394952581535286_4413100516011270304_n.jpg 123571142_1022373968189667_6841244835128783986_n.jpg
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Welkom. Hoewel het voorstellen hoort in meet en greet. Wil je dit nog even doen? Heeft ook voordelen als je bijvoorbeeld onderdelen wil verkopen.
Verhaal is een beetje lastig lezen de juiste leestekens en ontbrekende hoofdletters, maar het is mij duidelijk geworden.

Heb je een originele VCDS kabel?
 

Tinusss

Nieuw lid
Welkom! Leuk om te zien. Ik heb een bijna dezelfde uitvoering waar bij mij het glazen dak ontbreekt. Ik ben benieuwd naar je VCDS mogelijkheden. Zelf heb ik daar nog niet naar gekeken wat mogelijk is voor dit model. DSG tuning kan ik je trouwens aanbevelen.
 

Antera

Donateur
Van harte welkom en een mooie aanschaf gedaan. Er is zeker heel veel te spelen met deze auto met VCDS. Veel speel plezier en houd het heel.
 
Bedankt mannen en Mark, in het verleden aan de golf 4 eens de achteras uit laten lijnen bij je, is wel lang geleden.

038ma.jpg


Maar ik had al een heel verhaal getypt en ineens was alles weg, dus 2e keer ging even wat sneller en korter, maar ik zal mij in de Meet en Greet ook even voorstellen, dacht dat het hier moest haha.

De auto is wel gechipt naar 175 pk, helaas is er geen DSG aanpassing gedaan om het snelle opschakelen tegen te gaan, 50 in de 6e versnelling. dus daar komt nog verandering in.

Ik beschik over illegale versie van VCDS en imitatie kabel. tot nu toe alles in kunnen stellen wat ik wilde, alleen het gasresponse naar AUDI zetten wilde niet lukken, ik kwam niet juist in de long coding scherm, maar met een foutmelding waardoor ik niks geen teksten te zien kreeg, alleen aanvinkhokjes helaas.

Verdere plannen met de skoda moeten nog gesmeed worden, eerst de passat die ik nog heb verkopen.
Ik wil niet meer extreme dingen aan een dagelijkse auto gaan doen zoals ik eerder altijd deed.
maar 18 of 19 inch velgen met setje subtiele verlagingsveren zouden wellicht nog wel kunnen, ik moet er nog wel met een aanhanger erachter kunnen rijden.
 
Bovenaan Onderaan