Nog een Fabia Concurrent!

Hetzer

Forumguru
Renault/Dacia heeft tijdens de IAA in nFrankfurt bekend gemaakt dat de Ranault Sandero als Dacia Hatchback binnenkort op de West-Europese markt gaat verschijnen, en deze zal waarschijnlijk goedkoper worden dan de toch al goedkope Logan sedan.

Volkswagen brengt hun antwoord op de Dacia modellen, dat intern de code A000 draagt, onder hun eigen merknaam in 2008 op de markt. De budgetmerken Skoda en Seat krijgen het model ook in het programma, maar zullen niet voor 2010 het levenslicht zien.

Dus tot die tijd heeft de Fabia Hatchback er een geduchte maar vooral goedkope cocurrent bij.
 

Bijlagen

  • Renault_Sandero_1.jpg
    Renault_Sandero_1.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 48

Fabia

† In Memoriam
Je bedoelt de Volkwagen UP
 

Bijlagen

  • 11508cec5fe301518fd383c5bae456ec.jpg
    11508cec5fe301518fd383c5bae456ec.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 27

LenK

Forumguru
Come on guys. Goedkoop misschien wel, maar concurrent?
EG NIE
Mensen die twijfelen tussen deze 2 trollen en een Fabia zijn een Fabia niet waard :mad:
 

Hetzer

Forumguru
Come on guys. Goedkoop misschien wel, maar concurrent?
EG NIE
Mensen die twijfelen tussen deze 2 trollen en een Fabia zijn een Fabia niet waard :mad:

Klopt ben ik het met je eens, de Skoda's zijn in kwaliteit veruit de meerdere, Ik denk ook niet dat huidige Skoda rijders gauw in een Dacia gaan stappen. Maar de mensen die uitzijn naar een goedkope 5 deurs hatchback (vanaf prijs van nog geen 8000 euro !??) met wat leuke extra's zoals een airco komen dan denk ik al gauw uit bij deze Dacia..

Dus dan snoept Renault denk ik toch wel wat nieuwe kopers weg.
 

Fabia

† In Memoriam
Bron Autoweek:

Skoda komt met een compact model onder de Fabia. De auto is vooral bedoeld voor de Aziatische groeimarkten India, China en Rusland.
Dat meldt het Duitse Automobilwoche althans. Het nieuws komt niet helemaal uit de lucht vallen, want Volkswagen heeft een geheel nieuw compact platform ontwikkeld voor de Up en de Volkswagen Groep weet bij uitstek hoe het een platform voor meerdere merken kan gebruiken.
Het platform, dat Volkswagen vanaf 2009 gaat gebruiken voor de Up, heeft de motor achterin liggen en ook de aandrijving geschiedt op de achterwielen. De compacte Skoda verschijnt waarschijnlijk iets later op de markt en krijgt een prijs van rond de 7000 euro, iets goedkoper dan Volkswagens nieuwe compact.
Met de nieuwe, ongeveer 3,5 meter lange auto’s richt de Volkswagen Groep zich op Dacia en in mindere mate ook op merken als Tata, die met nog goedkopere auto’s komen. Een woordvoerder van Skoda heeft de berichten over een auto in het A-segment afgedaan als “speculatie”.
 

LenK

Forumguru
Bron Autoweek:
Het platform, dat Volkswagen vanaf 2009 gaat gebruiken voor de Up, heeft de motor achterin liggen en ook de aandrijving geschiedt op de achterwielen.
Ik las al ergens de term "de Duitse Fiat 500". Nu heeft de nieuwe 500 de motor voorin maar de oorspronkelijke had de motor achterin. Ik weet niet of de verwijzing daar vandaan komt.
 

Hetzer

Forumguru
na de Sandero, volgt dit jaar nog een concurrent voor de Fabia de nieuwe Alfa MI.TO, nu gaat ook Alfa zich mengen in het segment van de Polo ,Fabia , Punto en Corsa!!!!
Het word denk ik oppassen voor de gevestigde orde , en ik moet zeggen dat ik de MI.TO er op de eerste foto's er erg lekker uit vind zien!!!!!!!!!!!!!

info;

Met de Alfa Mi.To voegt Alfa Romeo zijn meest compacte model toe aan het sportieve modellengamma. De Alfa Mi.To is modern en innovatief, met een naam die refereert aan de rijke historie van het Italiaanse merk. Vanaf september staat de nieuwe Alfa Mi.To in de showroom bij de Nederlandse Alfa Romeo dealers.

Voor Alfa Romeo heeft de naam Mi.To een sterke historische betekenis. De naam staat symbool voor de belangrijke schakel tussen het verleden en de toekomst van het merk: voor Milaan – de designstad waar de eerste schetsen van de auto op papier zijn gezet en de stijl van de auto tot leven kwam, en voor Turijn — de stad waar de auto zal worden geproduceerd. Met de keuze voor de naam Mi.To verstevigt Alfa Romeo de Milanese wortels van het merk.
Toonbeeld van stijl en techniek
De Alfa Mi.To is de eerste auto die in productie wordt genomen na de Alfa 8C Competizione, Alfa Romeo’s toonbeeld van stijl en techniek. Kenmerken van deze nu al legendarische sportcoupé zijn ook in de Alfa Mi.To terug te vinden, zoals de karakteristieke aflopende vorm van de achterzijruiten, de vorm van de koplampen, de positie van de mistlampen in de voorbumper en de LED-achterlichten. De sierlijst rondom de koplampen en de achterlichten is in verschillende kleuren leverbaar, waardoor een stilistisch ‘eyeliner effect’ ontstaat.

In het comfortabele en sportieve interieur is de verder ontwikkelde ‘made in Italy’-stijl duidelijk zichtbaar: de vormgeving weerspiegelt een Italiaans oog voor detail en de gebruikte materialen zijn van hoge kwaliteit.

De Alfa Mi.To is een weloverwogen ontwerp: met zijn lengte van 4,06 meter, breedte van 1,72 meter en hoogte van 1,44 meter is Alfa Romeo’s jongste model compact en dynamisch.
Innovatief Alfa DNA-systeem
Bij het ontwerp van de Alfa Mi.To is niet alleen aan een stijlvolle vormgeving gedacht. Ook de techniek en de prestaties van Alfa Romeo’s compacte auto zijn van een hoog niveau. Mede dankzij het innovatieve 'Alfa DNA'-systeem weet de Alfa Mi.To veeleisende klanten te boeien. Dit systeem beïnvloedt de eigenschappen van de auto op het gebied van motorvermogen, remmen, stuurinrichting, vering en de transmissie en biedt drie keuzes: super sportief rijgedrag (Dynamic), stadsritten (Normal) en meer veiligheid bij slechte weersomstandigheden (All Weather). De Alfa Mi.To is de eerste auto in zijn segment die over dergelijke technische innovaties beschikt.

Sportieve rijeigenschappen
De Alfa Mi.To wordt leverbaar met vier nieuwe motoren (benzine en diesel), met een vermogen variërend van 90 tot 155 pk. In de toekomst zal het motorengamma worden uitgebreid met een 230pk sterke topversie.

Net als bij de andere modellen van Alfa Romeo nemen sportieve rijeigenschappen bij de Alfa Mi.To een belangrijke plaats in. Alle uitvoeringen en motoriseringen van de Alfa Mi.To zijn dan ook sportief geveerd. Bovendien is Alfa Romeo’s meest compacte model compleet uitgerust op het gebied van actieve, passieve en preventieve veiligheid. De Alfa Mi.To beschikt standaard over VDC (Vehicle Dynamic Control).

De Alfa Mi.To zal vanaf september in Nederland leverbaar zijn. Al vanaf vandaag is er een minisite over de Mi.To online ( http://www.alfa-mito.nl/ ), met extra informatie over Alfa Romeo's nieuwste product.
 

Bijlagen

  • MiTo_groot.jpg
    MiTo_groot.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 15
  • 2mito.jpg
    2mito.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 12

Fabia

† In Memoriam
Ik had de foto's gezien in de Autoweek en ik moet bekennen dat íe er mooi uit ziet. Helemaal niet verkeerd hoor.
 

TL@

Forumguru
De MiTo gaat zeker geen concurrent worden voor de Fabia. Eerder voor de Mini en de op stapel zijnde A1.

Die UP gaat mijn vrouw haar volgende auto worden denk ik. Vooral de elektrische variant zal interessant worden.
 

cvegreen

Forumguru
Ik denk eerder dat hij ergens tussen de kleine sportievelingen zijn gading zal vinden, dan tussen de corsa , polo, ibiza en niet te vergeten de fabia. Mij zal hij in ieder geval niet bekoren , ik vind de nieuwe fabia ongeloofelijk mooi. Daarbij komt nog eens dat ik super tevreden ben over mijn huidige skoda , dat ik bij mijn volgende wagen zeker eerst zal langs skoda zal kijken. Voor ik een ander merk onder de loep neem.
 

Mark

Banned
Klopt ben ik het met je eens, de Skoda's zijn in kwaliteit veruit de meerdere, Ik denk ook niet dat huidige Skoda rijders gauw in een Dacia gaan stappen. Maar de mensen die uitzijn naar een goedkope 5 deurs hatchback (vanaf prijs van nog geen 8000 euro !??) met wat leuke extra's zoals een airco komen dan denk ik al gauw uit bij deze Dacia..

Dus dan snoept Renault denk ik toch wel wat nieuwe kopers weg.
Ik ben naar Dacia overgestapt en heb er geen spijt van, die MCV die ik heb rijd verdomd goed!
Ik vrees dat de Sandero wel een flinke concurent gaat worden van Skoda, het is reeds een bestaand model dat onder Renault uitgebracht is in de Latijns Amerikaanse landen.
Hier in europa word hij onder Dacia Logan Sandero uitgebracht (met een flinke facelift), en de vanaf prijs zou lager liggen dan die van de Renault Clio.
Dacia is ook nog vanzinnens de bestelwagen versie van de MCV uit te brengen (in 2009), later volgt nog een Pick Up en een SUV.
 

TL@

Forumguru
Die MCV vind ik een geweldig no-nonsens auto. 7 plaatsen en toch eigenlijk geen busje maar een normale auto, zelfs geen lelijke. Als ik een 7-zitter nodig had, zou die bovenaan mijn lijstje staan. Ik heb gelukkig geen 7-zitter nodig :)
 
Bovenaan Onderaan