Nieuwe wagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
Goedemiddag superb strijders
Na dik 3 jaar uitermate fijn rondgereden te hebben met mijn 2014 S2 FL is het morgen tijd om er afscheid van te nemen.
Met de huidige prijzen vind ik het niet meer verantwoord elke dag 100km op-neer werk te rijden met een caravantrekker/luxe ruime limo.
Ik zit nagenoeg altijd alleen in de auto behalve in het weekend en trek 1x per jaar een 1400kg caravan naar vakantie.

ik ga morgen een Fabia2 combi halen. Nog steeds best wat ruimte (maar wel stuk minder dan de superb natuurlijk), de luxeste versie fabia maar nog steeds geen superb

voor de vakantie kopen we wss een benzine station en verkopen we de leon vd vrouw, die rijdt toch maar 5k per jaar

Zal hem missen maar gaat me straks €2500,- per jaar schelen, plus wat ik overhoud vd superb dus wel verstandig
 

JeSko

Forumguru
Hoi Chris!

Wat zonde van de Superb zeg... Maar in zo'n situatie is je keuze begrijpelijk en verstandig, hier in België zijn de verschillen tussen een S2 en een F2 niet zo groot anders had ik er ook niet met blijven rijden, in NL zijn de verschillen echter enorm. Veel plezier met de Faab gewenst, een prima auto!

Gr Jefrey
 

Chrisjemol

Forumguru
Voordeel is dat ik hier blijf en van de kennis/werking site gebruik kan blijven maken ;)
Zal de superb best wel eens wat momenten missen.
Misschien haal ik wel een superb benzine voor de vrouw/caravantrekker ;)
 

Chrisjemol

Forumguru
de superb loopt gemiddeld 1:20-21 op trajecten van 40km snelweg (en ik rij altijd 105 op de cruise) dus zal me als het uit komt (korte proefrit met de fabia was al direct 1:21 dus verwacht wel eea op snelwegtrajecten) rond de €5-€7,- per dag schelen
plus €35,- per maand wegenbelasting goedkoper, €7,- per maand verzekering minder
dat een heel jaar volhouden en dan zou ik rond de €2500,- goedkoper zijn per jaar
heb nu een 1.6tdi, fabia is 1.2tdi
 

marco_b

Forumguru
Veel plezier met de Fabia. Hoe lang duurt het voor je de investering van deze auto hebt terugverdiend? Er dan ook rekening mee houdend dat de Leon ook ingeruild moet worden? Zal ook geld bij moeten denk ik?
 

Chrisjemol

Forumguru
mwah, krijg €3000,- mee met inruil vd superb, dus hou er in principe meteen geld aan over
leon is uit 2006 maar wel full options en maar 60k op de teller, moet iets van 4k opleveren.
wil dan oudere passat of a6 station benzine kopen, of superb met wat hogere km-stand.
schat 6-7k kwijt te zijn, dus dan zou ik zelfs wat over houden met deze stoelendans is het idee
 

hemi24

Forumguru
Nette Fabia, maar ik zie de winst niet zo…
Meestal probeer je er toch op vooruit te gaan bij inruil?!?
 

JeSko

Forumguru
Er staat toch duidelijk waarom @hemi24 ? ;) Snap het wel hoor, hij zit bijna altijd alleen in zo'n grote auto, als je dan met minder ook perfect rond kan komen, moet je voor jezelf uitmaken of je dik wilt blijven betalen voor iets wat je niet nodig hebt, of minder wilt betalen voor iets wat ook voldoet.
 

Chrisjemol

Forumguru
Nette Fabia, maar ik zie de winst niet zo…
Meestal probeer je er toch op vooruit te gaan bij inruil?!?
Ik ga er dus op vooruit in kosten. De woon-werk auto moet goedkoop maar toch praktisch zijn. De ruimte vd superb heb ik niet nodig als ik alleen woon-werk heb… dan gooi ik letterlijk geld weg
Kunnen we een leuke benzine station voor de vakantie kopen voor de vrouw, best of both worlds
 

Eltjo

Forumguru
Ga je er in km stand wel op vooruit?
Met het wisselen van auto ben ik altijd een beetje huiverig, je weet wat je hebt maar niet altijd goed wat je koopt.. Daarom kocht ik ook zonder DSG en geen 1.8TSI....

In een Fabia station heb ik 7 jaar geleden even gezeten en deze biedt de bestuurder idd behoorlijk ruimte.
Visueel meer dan de Toyoto Corolla waar ik van de week in zat - de doorkijk door de voorruit is zo klein, zeker met zo’n tablet die half in het dashboard gestoken is.

Ja, hoe groter en zwaarder hoe duurder. Ik ben €145 in de maand kwijt aan houderschapsbelasting en met 75% korting ca. €630 aan WA+ verzekering in een jaar. Totaal dus idd iets van € 2400. Voor onderhoud ben ik vanwege zelfwerkzaamheid en grotere geplande klussen in Polen minder kwijt.

Maar gisteren naar huis rijden was wel fijn - 312 ! km kortste weg binnen NL. Ik zat er alleen in maar de kofferbak zat tot onder de rolhoes aardig vol met spullen van het werk. Achter de stoel een rolkoffertje aangezien ik er een week zat. Op de heenweg ook nog een set dichtbij gekochte winterwielen die ik halverwege bij een vriend bracht. Gaat er allemaal makkelijk in.
Volgende week weer 1000 + 430 km (enkel de heenreis) naar m’n schoonmoeder. De Superb is een fijne long distance reisgezel.
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Ja de superb is een grandioze wagen… ik doe nu enkel verstandig….
Km stand vd superb is nu 220.000 en de fabia 150.000 dus ga er wel iets op vooruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan