nieuwe wagen: waxbehandeling?

pierken

Nieuw lid
Hi iedereen,
binnenkort mag ik mijn nieuwe superb combi gaan oppikken :cheer:
Mijn dealer stelt mij nog een wax behandeling voor. Kostprijs 100€.
Dat kan blijkbaar alleen maar als hij nieuw is. Hebben jullie daar ervaring mee en vinden jullie dat de moeite?
 

Constant

Erelid
Waarschijnlijk bedoelt je dealer een teflon-wax behandeling? Bij de afleverbeurt zit toch normaal al een gewone waxbehandeling?

En waxen kan altijd, mits je wagen eerst goed gewassen is.
 

michelover

Forumguru
Er zullen wel weer mensen negatief gaan reageren zonder ooit zelf zo een laag te hebben gehad maar ik geef je wel mijn mening.
Heb deze laag op mijn RS (3jaar) gehad en nu ook op mijn Superb en ben er uiterst tevreden over. Auto kan ik met een emmertje water schoonmaken. Alle vliegjes en andere rotzooi op de voorkant is eenvoudig te verwijderen. Aangezien ik een zwarte auto heb kan de lak wel wat extra bescherming gebruiken. Merk ook dat ik veel minder last heb van kleine krasjes waar ik met mijn andere auto's wel last van had, b.v boodschappen tassen die er langs worden gehaald op het parkeer terrein.
In vergelijk met de auto's die ik had zonder deze laag vind ik dat de auto's met laag er beter uitzien ook na een aantal jaren.
Nadeel is dat je niet meer door de wasstraat kan maar dat is toch al niet verstandig.
Je kan hem natuurlijk ook 2 x per jaar met de hand in de was zetten met kwaliteits was maar daar heb ik de tijd niet voor en geen garage om het in de schaduw te doen zodat het ook netjes is.
 

John Korsten

Nieuw lid
Wax

Ik spreek uit ervaring, heb jarenlang autoonderdelen verkocht. Deze wax is goed, maar veel te duur. Je kunt echt beter 2x per jaar je auto in de wax zetten. Voordeel is dat je dan ook eerst even eventuele steenslagschade kunt bijwerken (voor je hem in de wax zet), en dat je gewoon door de wasstraat mag. Dit is eigenlijk ook veel beter voor het milieu.
Vaak zijn de producten die men erbij probeert te verkopen, bij zo'n dure waxbehandeling, ook gewoon erg duur.
Gewoon een goede wax kopen, een uurtje werk, en je kunt er weer trots op zijn!
 

wimZ

Lid
Mijn ervaring:
Ik heb voor mijn vrouw een gele Ibiza gekocht, geen metallic laag maar wel de dure teflon laag erop laten zetten.
In 1 woord: fantastisch.
- geen krassen
- altijd enorm glimmen bij het wassen met alleen water
- eenvoudig in onderhoud
- makkelijk verwijderen van vogelpoep en vliegjes op de motorkap

Ik vindt het duur maar wel heel goed
 

wimZ

Lid
in de was zetten is niet meer nodig, auto afspoelen met gewoon schoon water en dit is dus nog beter voor het milieu dan de wasstraat ( voor de mensen die hier rekening mee willen houden)
Af en toe (1x per jaar) was ik de auto met een speciale autoshampoo om de laag te repareren en daarna op de grote vlakken, motorkap en dak etc met een speciale was behandelen. Geen witte vlekken op rubbers, niet eindeloos poetsen voordat alles uitgepoetst is, gewoon aanbrengen en een beetje opwrijven, niet meer dan een half uurtje werk.

Wij zijn er in iedergeval heel enthousiast over, vorige week stond ik naast een andere gele ibiza geparkeerd van hetzelfde bouwjaar en deze was al iets verkleurd en vaal aan het worden en die van ons nog zeker niet!

Mijn S2 is lease en daarbij het ik het niet laten doen ,maar als ik prive een auto koop zou ik het zeker weer bijbestellen!
 

michelover

Forumguru
@wimZ kan je hier 100% in gelijk geven. En voor €100 is het een weg geef prijs. Heb het bij mijn Superb later laten doen en dat was €270.
 
Bovenaan Onderaan