Nieuwe (voor mij) Superb II, dus even voorstellen

robrt

Lid
Hoi,

Recent een 2009 Superb Combi gekocht, dus denk dat het tijd is om me even voor te stellen. :-)

Ik kom terug naar Nederland vanuit het buitenland en was op zoek naar een station die ook genoeg ruimte heeft voor mijn 2 herders. Zodoende uitgekomen bij de Superb.
Heb er gelukkig ééntje kunnen vinden met de 1.8 TSI en handbak, aangezien ik wel verwacht regelmatig wat te trekken en het benzineverbruik (op papier in ieder geval) vrij gelijk is aan de 1.4.

Ik ben de snelle jaren wel een beetje voorbij, dus zal hem voornamelijk stock houden afgezien van achteraf Android Auto inbouwen (met de RCD330) en de OEM achteruitrij camera. En misschien een tune, maar eerst maar even grondig de motor door en zorgen dat alles tiptop is vantevoren.

Hoop dat ik veel van dit forum kan leren, en misschien ook wat dingetjes bij kan brengen. :-)

Gr,
Robert
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Welkom! Houdt even het olieverbruik goed in de gaten, de 1.8 tsi rond die tijd staat bekend om een hoog olie verbruik.

Veel veilige km's gewenst!
 

robrt

Lid
Welkom! Houdt even het olieverbruik goed in de gaten, de 1.8 tsi rond die tijd staat bekend om een hoog olie verbruik.

Veel veilige km's gewenst!
Bedankt! En ja, walnut blasting staat sowieso op de planning en dan kunnen we gelijk de staat van de kleppen even bekijken. Ik budgetteer sowieso voor nieuwe zuigers (bijv Hartog), mocht het nodig zijn. 2 ton op de teller, dus fingers crossed.
 
Bovenaan Onderaan