Nieuwe Volkswagen Tiguan door Carwow

JeSko

Forumguru
Zitten leuke features op, zoals de knop in het midden, maar idd zoals al aangegeven in de video zonde dat je er het volume met kan regelen ipv temperatuur bv. Al is dat misschien instelbaar in een menu waar je snelkoppelingen aan de knop kan toevoegen? Verder vind ik hem praktisch ogen en het is ook best een mooie wagen, al was de vorige Tiguan in R line trim net iets stoerder. Goed dat ze afgestapt zijn van die touch nonsens aan het stuur, fysieke knoppen zijn altijd beter. :)

leon-cupra

Forumguru
Familielid heeft een nieuwe Tiguan besteld ... quasi kaal en dat tegen een belachelijk prijs. Weet dan wel beter alternatieven voor die prijs , maja ... man is nogal VW-minded (auto interesseert hem niet maar VW staat bij hem nog altijd "aangeschreven als de beste wagen") :nono::nono:

hemi24

Forumguru
Laatst eentje in de configurator samengesteld; bij 71k€ nog een paar keer met de ogen geknipperd, de website afgesloten en een biertje gepakt…

… 71k€ voor een Tiguan…

IMG_3322.jpeg

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
71K voor een Tiguan met 4 wiel aandrijving en 265pk vind ik meevallen.
Die kun je in NL niet eens configureren. Dat moet je er wel bijvertellen.
Een nieuwe Golf GTI met 265 pk en wat opties kost in NL ook al 71K. Dat zijn pas een hoop centen

JeSko

Forumguru
GTI betaal je voor de badge, maar idd 71 k voor een GTI... Vraag me af wie dat nieuw in NL kan betalen, en wie het kan moet ook nog willen voor dat geld koop je wss een dikke BMW M waar net de kop af is.

hemi24

Forumguru
71K voor een Tiguan met 4 wiel aandrijving en 265pk vind ik meevallen.
Die kun je in NL niet eens configureren. Dat moet je er wel bijvertellen.

Precies dat: zou je deze versie in NL wel kunnen krijgen, zou je waarschijnlijk tussen de 80-85 k€ uitkomen… :mad:

ertromp

Forumguru
Maar een Kodiaq met 4x4 configureren in DE en je bent ook een pak geld kwijt :angry:

Screenshot_20240822_094723_Chrome.jpg

Geef mee eens een voorbeeld van een te betalen goed uitgeruste auto in NL :pieker:

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

De meeste die een GTI smaken kunnen een M ook wel appreciëren, je zit dan in een bepaalde markt waarin mensen winkelen die nog wel eens wat meer willen dan de standaard rijervaring van een gemiddelde auto. Heb ook niks gezegd over smaken en voorkeuren dus ja... Bizarre "toevoeging".

ertromp

Forumguru
Een BMW X3 in NL geconfigureerd en dan alleen 20 inch velgen en een kek kleurtje en matrix LED toegevoegd

Screenshot_20240822_102427_Chrome.jpg

Net geen 83K

Moraal van het verhaal: een auto in NL kopen is gewoon serieus centen neerleggen voor iets dat bij het verlaten van het glazen paleis al flink in waarde daalt

EdK

Forumguru
Tsja blijf het belachlijke prijzen vinden voor wat rubber en metaal...
Maar door de heren in brussel worden er verplicht zoveel hulpmiddelen ingebouwd die de prijzen zooooo omhoog gooien dat de kleinere wagens verdwijnen omdat er niet meer aan te verdienen is.
En de overgebleven wagens worden steeds maar groter en zwaarder met zooi elektronische troep erin de we dan luxe en hulpmiddelen noemen...
Maar goed 60 of 80K heb ik nooit betaald voor een koekblik op wielen en ga ik ook nooit betalen voor een privé wagen.
En heel simpel gezegd, grootste deel van de bevolking kan dit niet ophoesten privé, ja lease dan kunnen we met zijn allen boven onze stand rijden.....

Canon-Eye

Forumguru
@JeSko , smaak en voorkeur speelt altijd en in élke (deel)markt een rol.

In de jaren '80 reed ik een bloedsnelle Golf1 als bedrijfsauto (één treetje onder de toenmalige GTI) en heb die zeer leren waarderen. In later jaren heb ik me meermalen een BMW3 van het lijf moeten houden die de baas voor me wilde aanschaffen zoals ook voor enkele collega's. Budgettair ben ik nooit in de gelegenheid geweest om in de hogere sportieve regionen te winkelen, maar als de Postcodekanjer ooit wél een keer bij mij terecht was gekomen, zou ik eerder denken aan een (optisch tot "sleeper" teruggetunede) RS6 Avant of zoiets. Inmiddels heb ik daar helaas de leeftijd niet meer voor en ook nog altijd het budget niet trouwens, maar daar ligt wel nog steeds mijn voorkeur en never nooit bij BMW...

leon-cupra

Forumguru
Zelfs mijn broer die een die-hard VW-man is , is aan het zien naar een 340i als mogelijke opvolger van zijn Golf R.

@JeSko heeft uiteraard wel een punt. GTI rijders zijn grotendeels ook potentiële M-klanten. Een niet-liefhebber zal ook niet gauw een GTI kopen. Een GTI koper zal echter wel een stapje hoger kijken. Zullen natuurlijk altijd wel uitzonderingen zijn op de regel.

Bovenaan Onderaan