Nieuwe velgen, nieuwe doppen..

  • Onderwerp starter Deleted member 26486
  • Startdatum
D

Deleted member 26486

54535646-E241-440F-A58C-E099654F9CEA.jpeg C8125203-8064-4E9F-8555-922FC5F9FE5B.jpeg Ik heb een Antia 16” zomerset in zwart metallic (5JA071496C FL8) gemonteerd met nieuwe Bridgestones.

Eerst aardig wat moeite moeten doen om de juiste lakkleur te bestellen om een beschadiging bij de werken (zie ander topic), maar dat is netjes opgelost. Ook heb ik satijnzwarte wielboutkapjes besteld, want met de grijze exemplaren ziet het er niet uit.

Nu is mijn vraag voordat ik deze monteer: hebben jullie tips zodat ik ze (nu eens) niet verlies? Zelf dacht ik aan één wikkeling teflontape om de wielbouten, als het net maar even klemt zonder té vast te gaan zitten. Of een lik van een bepaalde kit?

Alle tips welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 26486

Ok...

ik ben er dus kennelijk wél een paar verloren (en ben vast niet de enige) en nee, kost inderdaad niet de hoofdprijs->ik vind het gewoon irritant en geen porem als er nét weer eentje weg is in no time en daarom open ik een topic voor een misschien wel een top tip.

Dus, als iemand een goede tip heeft dan hoor ik het graag.
 

hemi24

Forumguru
Combi van originele bouten en dopjes zou echt afdoende moeten zijn, sorry...

Bij bijvoorbeeld Peugeot past het veel slechter, daar herken ik het probleem wel van.

Alles wat je er op kliedert of plakt kan je problemen geven met het losdraaien van de bouten...
 

Cordoba

Forumguru
Bij OEM bouten en kapjes verlies je de kapjes volgens mij alleen als je de kapjes er maar half op drukt, óf als je ze er zo hard op tikt dat ze uitscheuren op de hoeken van de 6-kant.
Dat je ze kwijt raakt bij een bandenwissel, kan ook nog voorkomen, maar verliezen bij het rijden??
 

CDK

Forumguru
Nog nooit een origineel wielmoerkapje verloren op originele bouten, is echt vrijwel onmogelijk!
 

EdK

Forumguru
Probleem is vaak dat als er een bandenwissel word gedaan en jij de speciale tool niet pakt om de dopjes te verwijderen, dat de monteur ditvaak doet met een punttang of iets dergelijks.
Hiermee is de kans groot dat de dop vervormd word met gevolg dat je ze kwijtraakt.
Heb dat gezeik gehad met de Yeti de eerste keer en dus ook er enkele kwijt was.
Daarna zorgde ik er altijd voor dat als ik wist dat er een wiel / band af moest dat ik zelf er voor met de tool de doppies verwijderde en later er zelf weer op drukte.
Daarna nooit meer problemen gehad...
 
D

Deleted member 26486

@EdK daar zou je wel een punt kunnen hebben. Voortaan doe ik zomer/winterwissel sowieso weer zelf maar je tip om de doppen er zelf af te halen is een goede voor als de auto voor een service beurt gaat
 
Bovenaan Onderaan