Psioneer
Actief lid
Nieuwe Superb (type I)
Gisteren mijn nieuwe Superb afgehaald bij de (fijne) dealer. Fantastische auto, zeer tevreden tot nu toe (350km).
Superb 1.9TDI (115pk) Ambiente
Cappucino beige
Duo Alcantara/ Leder Onyx
Navi
Pluspunten:
- Ruimte
- Afwerking
- Rijcomfort
- Mooie binnenverlichting
- Goed zitcomfort
- Wetcase (creatief idee kan ik zeer waarderen)
Minpunten:
- Conventionele richtingaanwijzer (in tegenstelling tot de 3x knipper van Opel)
- VAG cruisecontrol
De wagen heeft in deze kleurstelling (binnen en buiten) een echte executive uitstraling die heel goed past tussen Audi, BMW en andere "premium brands". Hij rijdt ook gewoon echt als een Duitse auto. Gisteren een heel stuk Ardennen gereden in slecht weer, veel onverlichte wegen met onverlichte en vooral ook onverwachte (België) bochten. Heerlijk.
Met de richtingaanwijzer is natuurlijk niets mis. Maar als je het mechaniekje van Opel gewend bent is dat wel een gemis. Kwestie van weer even wennen.
De cruisecontrol werkt prima maar in de bediening mis ik een handige cancel knop. Hij is er wel maar niet handig met één vinger op de knop te gebruiken. Helaas ook geen lampje dat aangeeft of het ding aan staat.
Ik had een Columbus verwacht maar ik vrees dat het een Nexus is. Volgens de dealer is het een oudere versie Columbus maar ik neem haar het gebrek aan kennis niet echt kwalijk. Geen HD dus, geen touch screen, wel een CD wisselaar die ik niet besteld had.
Helaas kan een onboard navi nog steeds niet tippen aan een TomTom ondanks het enorme prijsverschil. Alles is net wat minder en dan denk ik vooral aan de auto-zoom van TT en de overzichtelijkere weergave van de kaart (snelheidsafhankelijk).
Radio en CD klinkt aardig maar zeker niet indrukwekkend. Wellicht omdat ik aftermarket gewend ben. Ik twijfel nog of ik mijn versterkers en dergelijk ga inbouwen of niet. Uiteindeindelijk kan daar geen enkele af-fabriek audio tegenop. De afweging is de investering tegen de kwaliteitsverbetering. Wanneer ik besluit in te bouwen is dat niet alleen de audio maar ook een Clifford G4 full option alarm. Vandaar de investering (ga ik niet zelf doen).
De verstelling van de buitenspiegels komt vreemd over wanneer je het voor het eerst doet: eerst links instellen en dan pas rechts. Wanneer je rechts instelt draait de linker spiegel mee (of was het nu andersom??).
Maar goed, het idee daarachter kan ik dan wel weer begrijpen; een andere bestuurder kan in één keer beide spiegels lager of hoger zetten.
Tot 2500km mag ik niet boven de 3000rpm rijden maar ik heb gisteren al gemerkt dat dat ook niet echt nodig is. De wagen nodigt niet uit tot overdreven sportief rijden en ik houd zowiezo meer van lage toeren. Past ook goed bij deze auto en in de juiste versnelling gaat ie net zo hard.
Bij 15000km wordt hij gechipt. Nadere details volgen tegen die tijd wel want die heb ik zelf nog niet. De chip is er niet voor de prestaties maar wel voor de dynamiek. De dealer heeft een huis-tuner waarmee de garantie behouden blijft.
Ik ga geen foto's posten: de auto ziet er uit zoals in de brochure van Skoda en mooiere foto's kan ik zelf niet maken.
Groeten,
Psioneer
Gisteren mijn nieuwe Superb afgehaald bij de (fijne) dealer. Fantastische auto, zeer tevreden tot nu toe (350km).
Superb 1.9TDI (115pk) Ambiente
Cappucino beige
Duo Alcantara/ Leder Onyx
Navi
Pluspunten:
- Ruimte
- Afwerking
- Rijcomfort
- Mooie binnenverlichting
- Goed zitcomfort
- Wetcase (creatief idee kan ik zeer waarderen)
Minpunten:
- Conventionele richtingaanwijzer (in tegenstelling tot de 3x knipper van Opel)
- VAG cruisecontrol
De wagen heeft in deze kleurstelling (binnen en buiten) een echte executive uitstraling die heel goed past tussen Audi, BMW en andere "premium brands". Hij rijdt ook gewoon echt als een Duitse auto. Gisteren een heel stuk Ardennen gereden in slecht weer, veel onverlichte wegen met onverlichte en vooral ook onverwachte (België) bochten. Heerlijk.
Met de richtingaanwijzer is natuurlijk niets mis. Maar als je het mechaniekje van Opel gewend bent is dat wel een gemis. Kwestie van weer even wennen.
De cruisecontrol werkt prima maar in de bediening mis ik een handige cancel knop. Hij is er wel maar niet handig met één vinger op de knop te gebruiken. Helaas ook geen lampje dat aangeeft of het ding aan staat.
Ik had een Columbus verwacht maar ik vrees dat het een Nexus is. Volgens de dealer is het een oudere versie Columbus maar ik neem haar het gebrek aan kennis niet echt kwalijk. Geen HD dus, geen touch screen, wel een CD wisselaar die ik niet besteld had.
Helaas kan een onboard navi nog steeds niet tippen aan een TomTom ondanks het enorme prijsverschil. Alles is net wat minder en dan denk ik vooral aan de auto-zoom van TT en de overzichtelijkere weergave van de kaart (snelheidsafhankelijk).
Radio en CD klinkt aardig maar zeker niet indrukwekkend. Wellicht omdat ik aftermarket gewend ben. Ik twijfel nog of ik mijn versterkers en dergelijk ga inbouwen of niet. Uiteindeindelijk kan daar geen enkele af-fabriek audio tegenop. De afweging is de investering tegen de kwaliteitsverbetering. Wanneer ik besluit in te bouwen is dat niet alleen de audio maar ook een Clifford G4 full option alarm. Vandaar de investering (ga ik niet zelf doen).
De verstelling van de buitenspiegels komt vreemd over wanneer je het voor het eerst doet: eerst links instellen en dan pas rechts. Wanneer je rechts instelt draait de linker spiegel mee (of was het nu andersom??).
Maar goed, het idee daarachter kan ik dan wel weer begrijpen; een andere bestuurder kan in één keer beide spiegels lager of hoger zetten.
Tot 2500km mag ik niet boven de 3000rpm rijden maar ik heb gisteren al gemerkt dat dat ook niet echt nodig is. De wagen nodigt niet uit tot overdreven sportief rijden en ik houd zowiezo meer van lage toeren. Past ook goed bij deze auto en in de juiste versnelling gaat ie net zo hard.
Bij 15000km wordt hij gechipt. Nadere details volgen tegen die tijd wel want die heb ik zelf nog niet. De chip is er niet voor de prestaties maar wel voor de dynamiek. De dealer heeft een huis-tuner waarmee de garantie behouden blijft.
Ik ga geen foto's posten: de auto ziet er uit zoals in de brochure van Skoda en mooiere foto's kan ik zelf niet maken.
Groeten,
Psioneer