Nieuwe Superb MK4 door autoweek

JeSko

Forumguru
Hierbij de eerste kennismaking met de nieuwe Superb MK4, door de heren van autoweek. Die achterkant = Insignia, is gewoon bijna één op één :( voor het overige leuk dat er toch redelijk wat fysieke knoppen in zitten, de Superb MK3 was echter een heel wat mooiere auto, imo.

 

Herperduin

Forumguru
Hij lijkt in ieder geval wel groot. Ik vind het wel duidelijk een Skoda en niet direct dertien in een dozijn. Of ik hem mooier vind dan de Mk3 weet ik niet. Ik vind de Octavia combi III nu ook nog mooier dan de IV en de Superb maar mijn smaak gaat ook met de tijd mee merk ik. Interieur met zo’n iPad Pro op het dashboard vind ik nog altijd niet zo mooi als het mooi ingebouwd in dashboard zoals bij de MK3.
 

jesse_s93

Donateur
Ik vind het front wel erg geslaagd, achterzijde vind ik wat lastig. Dat moet ik een keer in het echt zien. Ik ben ook wel benieuwd of er een Sportline uitvoering komt. PHEV met ruim 100km elektrisch bereik vind ik overigens wel interessant. Wellicht ooit de opvolger van de Octavia. De klimaatknoppen, met de smart dial, die we nu ook bij de Kodiaq zien, vind ik een leuke en handige toevoeging.
 
Achterkant moet ik inderdaad erg aan wennen. Verder is het afwachten wat de Sportline PHEV moet gaan kosten, anders komt er gewoon een Octavia terug over een jaar of 2.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mooie auto, maar niet voor mij. De allereerste Superb Combi was destijds al veel groter dan ik nodig heb, en sowieso veel te groot voor mijn vrouw om zich daarin achter het stuur comfortabel te voelen.
Dat wordt er met deze nog weer grotere versie dus niet beter op... :pardon:
 

kalespijker

Actief lid
Ik zag er afgelopen vrijdag een bij de dealer staan. Hij lijkt wat plomp en minder elegant dan de S3.
Het feit dat ie op erg kleine velgen stond hielp ook niet bij het aanzicht, maar dat geldt tegenwoordig bij elke auto.
 
Bovenaan Onderaan