Nieuwe Superb is onderweg

markhakvoort

Nieuw lid
Goedemorgen/middag/avond allen,

Een tijd geleden heb ik mezelf hier aangemeld en nu het moment nadert dat mijn Superb wordt afgeleverd, dacht ik wel dat het eens tijd om me bekend te maken.

Na jarenlang plezier te hebben gehad in diverse Volvo's (allen lease) en daarvoor ook wel andere merken heb ik op basis van mijn wensenlijst en de financiële kant (bijtelling en leasetarief) in november vorig jaar besloten om een Skoda Superb Combi te bestellen.

De specs zijn:
  • Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Business Line
  • Metallic Lak in de kleur Amethyst Purple
  • Connect pakket
  • Sunset
  • Verwarmde voorstoelen
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Afneembare trekhaak
  • Navigatie Columbus
  • Leren bekleding, welke achteraf wordt ingebouwd (ivm de bijtelling maar ook zeker het verschil in aanschafprijs).
Gisteren kreeg ik te horen dat hij klaar staat bij de dealer waar hij begin volgende week naar de bekleder toe gaat en hopelijk mag ik eind volgende week er in sturen. Ben al wel ff gauw wezen kijken en zie hiervan de fotos.

IMG_0418.jpg IMG_0419.jpg

Mochten jullie nog tips of aanvulling hebben dan verneem ik dat graag.

gr. Mark

• -

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je Superb! Mooie kleur.
Nou die wordt vast goed afgeleverd door Vruggink.
En genieten maar want lederen bekleding lijkt me ook wel wat. Nog gekozen voor een specifieke kleur bekleding?

markhakvoort

Nieuw lid
Dankje.

Hij is via onze "huisdealer" besteld bij Vruggink, maar ga hem daar niet in ontvangst nemen.

De kleur van het leer is donkergrijs, tegen het zwarte aan zeg maar.

@Markhakvoort!
Welkom, en erg mooie auto! Ben ook benieuwd naar je kleur leer, heb nog niemand gehoord of gezien die grijs leer heeft! Maak je tzt een fotootje?

Bakkertje

Forumguru
Welkom en mooie auto hoor!
Wel dapper dat je voor de Columbus hebt gekozen, ik hoop voor je dat je daar lang van mag genieten.

Vraag de dealer even of hij de greenline logo's wil verwijderen voor je, persoonlijk vind ik met name die groene blaadjes op de schermen erg "minder mooi"..

@Fabia, het is echt een S2 en geen O2 :D

markhakvoort

Nieuw lid
Beste heren (ga ik gemakshalve van uit),

@baartje: Ik zal tzt een foto plaatsen van het leer, ik wilde niet voor zwart gaan is zo standaard, had liever een kleur genomen die overeenkomst met een rugbybal, maar dat paste niet bij de buitenkant. Nu rijd ik een witte auto met leer in de kleur van cacao.

@bakkertje: Ik moet nog naar de dealer toe en niet alleen de greenline stickers gaan eraf, maar alle letters (naam/type e.d.)

Sparkie

Forumguru
Ik moet nog naar de dealer toe en niet alleen de greenline stickers gaan eraf, maar alle letters (naam/type e.d.)
Ik zou dat eerst met de LM kortsluiten. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten.

Ik heb net de (lease) O2 van mijn zwager bekeken en daar kan ik niets vinden wat betreft groene blaadjes en/of Greenline sticker. Zijn dealer zei dat ze er niet opzaten. Misschien dat dat bij de S2 nog anders is.

@markhakvoort
Ik zou 'superb' misschien laten staan. Heb zelf ook alle letters eraf laten halen. Had het achteraf wel mooi gevonden als ik alleen 'superb' had laten staan!
Overigens denken sommige mensen dat je een octavia rijdt als het er niet op staat;) Zelf vind ik dat niet erg, moest er wel om lachen toen o.a. mijn buurvrouw, op de vraag van haar zoontje; 'mama, wat is dit voor een auto?' antwoord; 'een skoda octavia'...

En misschien een puntje voor de aflevering: Bestel 'luxe' kentekenplaten (opliggende letters). Oogt een stuk mooier!

markhakvoort

Nieuw lid
@sparkie; ik heb dit al met het bestellen aangegeven, echter zag ik ze er nu nog opzitten, dus ff de dealer er op attenderen. Zowel de dealer als de leasemaatschappij vallen onder de zelfde noemer, dus met het overleggen zit het wel goed.

@baartje: ik het zo eens bekijken hoe het staat met enkel Superb, moet eerlijk zeggen dat ik het zelf in het begin ook wel eens had, als je met 160 een skoda voorbij er een twijfeling was of het nu een S of O is/was. De luxe kentekenplaten(opleg) is standaard bij aflevering waar ik hem ophaal.

@markhakvoort! Netjes geregeld van de dealer! Ik was het vergeten en heb het dus achteraf zelf moeten regelen
@sparkie, kost iets van 20, 25euro per plaat..:(

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou dat eerst met de LM kortsluiten. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten.
Volgens mijn ervaring (met vorige auto) interesseert het de leasemaatschappij helemaal niks of de typeaanduidingen etc. er nu wel of niet op zitten.

Volledig glad (alleen het merklogo in 't midden) is al meer dan 30 jaar mijn devies. Er blijft dan geen vuil tussen zitten (waar je dan weer met een tandenborstel tegen moet optreden) en de spons c.q. poetsdoek blijft nergens aanhangen. Veel makkelijker, alsmede een strakker gezicht (maar da's persoonlijk, want kwestie van smaak).

brownie

Nieuw lid
ah dat is goed :tongue: die gaan er toch af ;)
Mijn superb Ambition Greenline Magnetic Brown (Belgie) ging normaal anderhalve week terug aankomen. Maar nog niks gehoord :(
Ik ga deze week nog eens horen bij de dealer

Noord26

Forumguru
Vraag dan maar eens of het chassisnummer al bekend is. Dan weten ze exact waar hij is, of uberhaupt al gemaakt is,

Bovenaan Onderaan