Nieuwe Superb in Tour

LenK

Forumguru
En met begrafenisbeugels. Behoedt me voor een nieuwe trend: ook op sedan en hatchback van die vreselijke handvaten :407: :407: :407:

acf3ac0eed430fc929f031874a62fbab.jpg
 

van_der_P

Senior Member
Het ziet niet uit en ik hoop ook dat het geen trend wordt. Het enige wat ik mis zijn de bloemen op het dak, en natuurlijk de kleur. Dat zou stemmig zwart moeten zijn.

Maarja de tijd zal het leren, in eerste instantie (als het doorgaat) zal het toch een optie worden.
 

LenK

Forumguru
Net de start van de tour gezien. Er zit een groot open dak in die auto. De mannen aan boord kunnen zich staand aan de beugels vasthouden.
In dit geval zijn het dus inderdaad handvaten :super:
 

Michel

Forumguru
Net de start van de tour gezien. Er zit een groot open dak in die auto. De mannen aan boord kunnen zich staand aan de beugels vasthouden.
In dit geval zijn het dus inderdaad handvaten :super:

Daar zijn ze inderdaad voor bedoeld. Volgens mij deed de organisatie dat ook bij andere merken/typen auto's. Het is in ieder geval gelukkig geen los leverbare accessoire.

Alleen vraag ik me af waarom je zoiets wel op een Audi A3 Sportsback erop kan kopen. Is toch geen gezicht?

Overigens vind ik Autoweek wel weer een tikkeltje overdrijven met de term "slagschip". Een Passat of Mondeo is maar fractioneel kleiner. De Superb komt op mij slanker over dan een Mondeo, want dat vind ik eigenlijk maar een lelijk ding. Zeker als je dat bling-bling plastic van binnen bekijkt.
 

Hetzer

Forumguru
precies het zijn gewoon handvaten goed te zien op deze foto ,hadden trouwens de eerste Superb's in de tour ook.....
Wel leuk om nu de S-2 eens te zien tijdens de tour
 

Bijlagen

  • suptdf.jpg
    suptdf.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 70
  • suptdf%20(1).jpg
    suptdf%20(1).jpg
    99,1 KB · Weergaven: 56

Hetzer

Forumguru
Hier het officiele persbericht!!

Premiere of the new Superb at the Tour de France 7/3/2008 Škoda Auto will act as the Main Partner of the legendary Tour de France for the fifth time this year. The new Škoda Superb will be presented as the official vehicle of the Tour de France. The Superb will be used by TdF Director Christian Prudhomme and members of the TdF organisation team, as well as VIP guests. In addition, the new model will play a dominant role in the advertising convoy familiar to fans along the route. The Tour de France will see about 250 Škoda vehicles of all currently available model lines this year.

“Our involvement in cycling and, in particular, the partnership with the Tour de France is part of our long-term strategy, the objectives of which are to team up with the best to increase brand awareness and visibility on one hand, and demonstrate the top-class quality of our products on the other. Cycling is a world-wide phenomenon, a sport participated in by millions of people of all ages and professions, and we want to be where our current and potential customers are and help support this great sport at the same time,” said Martin Lauer, Head of Corporate Communications at Škoda Auto.

Škoda Auto will also act as a partner of a total of seven professional teams this year – team CSC; Euskaltel – Euskadi; Gerolsteiner; Rabobank; Silence – Lotto; team Milram and Credit Agricole; and team Mavic (technical support team).

Since the beginning of its partnership with the Tour de France, Škoda Auto has sponsored the white jersey competition for the Best Under-25 Rider. The agreement signed between Škoda Auto and A.S.O. (Amaury Sport Organisation), the event organiser, will remain in force until 2011.
 

Desperado

Forumguru
Wel een reden om eens naar de tour te kijken.
Ik weet niet eens wie er allemaal mee doen enzo, maar een Superb herken ik wel :worshippy:
 

LenK

Forumguru
Dat gat is kleiner dan ik dacht. Of ze hebben nog een andere variant met een grotere opening.
Gisteren stonden ze met zijn 2en in het gat en ze keken ieder naar de buitenkant van de auto.
Voor dat dikke tourbaasje is dwars in die langwerpige dakopening toch wel klem zitten. Maar dat is voor het houvast onder het rijden weer wel handig.
 

j.remmel

Nieuw lid
tdf superb

Het gat is inderdaat niet al te ruim, maar toch zeker groot genoeg om met z'n 2en erin te staan.
Wat ik overigens wel raar vind is dat de tour organisatie zelf wel in de nieuwe superb's rijdt, terwijl de jury-leden het nog moeten doen met de oude versie, die van 2004

voor de liefhebbers nog wat foto's:
 

Bijlagen

  • 000.jpg
    000.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 36
  • 0002.jpg
    0002.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 31
  • 0001.jpg
    0001.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 33
  • 610x;.jpg
    610x;.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 32
  • 11.jpg
    11.jpg
    23,3 KB · Weergaven: 22

j.remmel

Nieuw lid
en nog een aantal:
 

Bijlagen

  • 610xj.jpg
    610xj.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 30
  • 1180118091889_309.jpg
    1180118091889_309.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 40
  • cid=fr04fiqgnlwh4jn&width=580&height=400&app=photos_orange_fr_8080.jpg
    cid=fr04fiqgnlwh4jn&width=580&height=400&app=photos_orange_fr_8080.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 24
  • cid=fr04fiqgsae54k0&width=580&height=400&app=photos_orange_fr_80802.jpg
    cid=fr04fiqgsae54k0&width=580&height=400&app=photos_orange_fr_80802.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 17
  • jhl.jpg
    jhl.jpg
    68 KB · Weergaven: 32

j.remmel

Nieuw lid

Bijlagen

  • IMG_1990.jpg
    IMG_1990.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 30
  • tdf05st06-sc-cockpit.jpg
    tdf05st06-sc-cockpit.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 42
  • SGE.jpg
    SGE.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 20
  • TdF_2004_00586710450-7164-45bc-b75c-393acfafda41.jpg
    TdF_2004_00586710450-7164-45bc-b75c-393acfafda41.jpg
    76,9 KB · Weergaven: 38
  • 000photo017cx0.jpg
    000photo017cx0.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 35

TL@

Forumguru
Wat ik ook raar vind is dat niet iedereen in een Skoda rijdt. Ik heb al Audi's en Honda's gezien. Vroeger toen het Fiat was dat de tour sponsorde, moest iedereen met een Fiat rijden, verplicht!
 

bat

Lid
Wat ik ook raar vind is dat niet iedereen in een Skoda rijdt. Ik heb al Audi's en Honda's gezien. Vroeger toen het Fiat was dat de tour sponsorde, moest iedereen met een Fiat rijden, verplicht!
Dat klopt en volgens mij is dat eerst met Skoda ook zo geweest, al weet ik dat niet helemaal zeker.

Maar puur om praktische, kostentechnische en sponsortechnische redenen zijn ze daar vanaf gestapt. De ploegen mogen nu met hun eigen auto's rijden. Enkele ploegen (zoals de Rabobank ploeg) worden gesponsord door Skoda en rijden dus toch met skoda's.

Als ik goed heb opgelet, rijden er audi's (overigens: ook de doktersauto's van de organisatie zijn audi's, omdat dat cabrio's moeten zijn), volkswagens, honda's, ford mondeo's, fiats, octavia's en nog één of twee andere merken rond.
 
Bovenaan Onderaan