Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

maartenv84

Senior Member
Bewust voordat ik het lees: het vorige model Insignia gereden als vervanger van destijds de Superb die ik had. Wat een waardeloze auto. Enige positieve waren de stoelen. Maar het was een 1.4 benzine met 140 pk. Nou, die 140 paarden waren ver te zoeken. Auto was vele malen trager dan de Superb met 105 pk diesel. Ook de 120 pk Passat voelde sneller aan toen ik na de wissel daarmee de eerste rit maakte. Over de ruimte (of het gebrek er aan) maar te zwijgen. Een Octavia was van binnen groter. Dus ik ben benieuwd hoe de nieuwe is. Qua model vond ik het altijd wat hebben en niet alles was slecht. De stoelen waren wel beter. Ben benieuwd of ik de nieuwe eens onder ogen krijg.
 

dirk27

Forumguru
Ik heb de test ook bekeken en kort gezegd is het volgende:
+ Superb is ruimer en praktischer
+ Superb is iets sneller doordat deze lichter is, de motor voelt beter aan
- Insignia heeft een scherpere wegligging, uitgebalanceerd, terwijl de Superb echt op comfort is gericht, soms te zacht
- Insignia ziet er heel hightech uit vanbinnen en heeft chiquere materialen, de sportzetels zitten beter, de algemene sfeer is ook van een hogere klasse dan de Superb
+ De Superb is dan binnenin rustiger, minder verwarrend en de bediening van knopjes en infotainement is sneller en vlotter vertrouwd
= Prijzen van beide auto's zijn ongeveer gelijk bij dezelfde uitrusting
- De Insignia voelt in het geheel een hoogwaardiger auto aan en de journalist vind de auto leuker rijden

Is kwestie van smaak: het uiterlijk binnen en buiten vind ik wel de Insignia mooier en spannender. De Superb is gericht op comfort terwijl de Insignia scherper wil zijn. Uit ervaring heb ik dan liever een auto die comfortabeler is dan direct en scherp voor langere afstanden.
 

sitechris

Donateur
Let er wel op dat de Superb voor veel mensen te comfortabel is (deinerig). De Insignia zal echt niet spijkerhard zijn geveerd. Het is geen sportauto. Ik denk dat het verstandig is om in beide auto's even te rijden.
 

Horkje

Forumguru
En de Insignia staat als D-klasse gekwalificeerd.

Maarreh, als ik die lijst zo even bekijk en bijvoorbeeld de Lancia Thema zie staan, dan twijfel ik een beetje aan de actualiteit van deze lijstjes.

Ik denk dat de Superb ook gewoon een D-segmenter is. Wel een dikke en ruime D en daar is echt niks mis mee.
 

Jamesdean1974

Senior Member
En de Insignia staat als D-klasse gekwalificeerd.

Maarreh, als ik die lijst zo even bekijk en bijvoorbeeld de Lancia Thema zie staan, dan twijfel ik een beetje aan de actualiteit van deze lijstjes.

Ik denk dat de Superb ook gewoon een D-segmenter is. Wel een dikke en ruime D en daar is echt niks mis mee.
Octavia staat bij D. Is toch wel een verschil tussen de Octavia en de Superb.
Maar goed. Wat zegt zo’n lijstje eigenlijk.
Het is gewoon een mooie bak. :-0
 

BBO

Senior Member
In de Autogids Koopwijzer valt de Superb onder reisberlines net zoals oa BMW 5, Audi A6, Volvo S90, VW Arteon. Onder grote middenklassers valt oa : Octavia, Passat, Jetta, Insignia, BMW 3
 
Bovenaan Onderaan