Nieuwe superb 1,6

Hallo

Wij hebben juist een superb sedan 1,6 diesel gekocht.
Graag had ik een reëel verbruik geweten en of deze ook olie verbruikt.

mvg
Harry
 

kansberg

Forumguru
Hoi Harry, Gefeliciteerd met jullie aankoop!

Het verbruik is uiteraard afhankelijk van je rijstijl en het gebruik. Als je onder de 1 : 18 komt moet je je echt zorgen maken, normaal zal het verbruik tussen de 1 : 19 en 1 : 22 liggen, afhankelijk van bovengenoemde factoren.

Olieverbruik is bij een 1.6 vrijwel niet aan de orde. Een litertje bijvullen tussen de beurten is misschien nodig, maar de normaalste zaak van de wereld.

Oh ja, foto's zijn we dol op :ot:
 

guillaupa

Senior Member
Hallo,

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen.
Een fotootje zou leuk zijn :thumbsup:

Kan iemand mij eens uitleggen wat de verhoudingen zoals 1:19, 1:20 betekenen?

Groeten,
Guillaume
 

kansberg

Forumguru
@guillaupa : De 'verhoudingen' 1 : 19 etc. verwijzen naar het aantal kilometers dat je rijdt op één liter brandstof. Ergo, 1 : 20 betekend dat je 20 kilometer ver komt op één liter benzine/diesel of gas.
 

kansberg

Forumguru
Het komt ook steeds meer in zwang dat er het aantal liters per 100 kilometer wordt aangegeven. Het is een beetje hetzelfde als met paardenkrachten en kilowatts, meterkilogrammen en Newtonmeters. Ik ben denk ik nog van de old school generation :bloos:.
 

maartenv84

Senior Member
In de afgelopen ca. 14.000km heb ik gemiddeld per tank tussen de 4,8 en 5 liter op 100km gehad. En dat bij normaal rijdgedrag, dus geen eco rijdstijl zeg maar.
 

Ericw

Forumguru
1 op 19,1 (5,2L/100) gemiddeld over 200.000Km:jaja:
Veel snelweg, maar ook inclusief ritten op tempo in D en vakanties met de sleurhut aan de haak.
 
Laatst bewerkt:
Harry,

Ik heb de Superb net verkocht (daar lag nog wel 1.9 motor in).
Verbruik is over 150.000 km steeds wat beter geworden. Uiteindelijk haalde ik net 1:20.

image.jpg

Bij de eerste beurt (30.000) was het oliepeil gezakt tot bijna minimum. Daarna van beurt naar beurt gereden zonder olie bij te vullen, en nooit meer opmerking gehad bij de beurten of op de Maxidot. Om eerlijk te zijn controleerde ik het peil nooit (meer), maar als ik het forum lees is dat misschien niet verstandig.
 

Miez1

Forumguru
Hallo Harry en welkom hier !

Ik heb 130K van de Superb met 1.6 torretje mogen genieten en deze kreeg de kilometers niet kado (zware boottrailers, snel rijden) maar kwam over de geheel linie rond de 1:17 uit. Prachtkar met alle mogelijkheden. Ik ben zeer tevreden met mijn huidige OIII maar ik mis haar nog elke dag :cry:

Alles gute !

Miez
 

Senned

Actief lid
ik zit momenteel met de superb combi 1.6 op 5.8l/100 km op winterset -
zomerset zit ik op 5.4l/100 km
 
Bovenaan Onderaan