Nieuwe Skodarijder ;)

Bij deze zal ik mezelf ook maar even voorstellen maar wel in het kort:D.


Ik ben Wesley
Heb inmiddels een Skoda Octavia 5E RS TDI DSG gekocht echter heb ik wel al een paar autos gehad waaronder :

(De Daily's)
Golf3 vr6 (1ste auto)
Cinquecento 1.1 sporting omgebouwd naar turbo 138pk/200nm
Seat Leon 1M Tdi 150pk/320nm stnd echter omgebouwd tot 285pk/491nm
Seat Ibiza 6L Tdi 130pk/310nm stnd ook omgebouwd maar tot 300pk/522nm
Golf 6 GTI DSG 211pk/280nm stnd ook voorzien van de nodige aanpassingen 302pk/450nm

Verder heb ik ook nog een hobby autotje die ik gekocht heb als een Golf mk2 1.3 4bak en ben deze "alleen als ik tijd en zin heb" aan het ombouwen naar een vr6 Turbo op kenteken. Alles zit motor heeft gelopen echter ben ik alweer van alles aan het veranderen.


Maar waarvoor ik me hier aangemeld heb is een Octavia RS TDI 2014 haha
Ik doe eigenlijk altijd alles zelf vanaf het kleine onderhoud, grote onderhoud, coderen, dingen vrijschakelen tot dsg software tevens ben ik ook in het bezit van bijv vcds, vcp enzovoort

Ik zal later nog even wat foto's uploaden ed maar ik moest me alvast aanmelden ivm een DIY te downloaden dus moest ook me voorstelronde doen.

Bij deze alvast 1 foto
Screenshot_20180605_111018_Gallery.jpg

Later meer

Groet
Wesley
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Wesley bij de club. Ik zie nergens staan hoeveel je nu de OC RS hebt gekieteld. Kan me gezien je historie niet voorstellen dat die niet onder handen is genomen.
 

MaxN

Donateur
Welkom Wesley en ook ik ben benieuwd wat er met de O3RS gaat gebeuren. Of al gedaan is.
 

Hakar

Donateur
Welkom Wesley.

Volgens mij ben jij geen sticker nodig met de tekst "Als je dit kunt lezen zit je te dicht achter mij"
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Wesley, als je dit een korte introductie noemt, vraag ik me af hoe lang de lange/gewone versie is? :D

Sommigen stellen zich voor met "Ik ben X en rij een Y" en dat is dan het hele verhaal. Ieder moet voor zich zelf weten hoeveel of hoe weinig hij/zij van zichzelf blootgeeft, maar het loopt figuurlijk toch uiteen van reetveter tot niqaab.
 

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom en dank voor het voorstellen! Succes met je Octavia en met de hobby. Ben wel benieuwd wat jij zelf aan je DSG software kan aanpassen en welke tools je daarvoor gebruikt :jaja:
 
Thanks Allen voor het hartelijke welkom ;)

Welkom Wesley bij de club. Ik zie nergens staan hoeveel je nu de OC RS hebt gekieteld. Kan me gezien je historie niet voorstellen dat die niet onder handen is genomen.
Ik heb hem "al" 2 weken en kwa vermogen is er "nog" niets aan veranderd dit komt tzt wel dan wil ik hem gewoon chippen verder niet veel bijzonders.. 500nm is toch wel een must haha

Welkom, mooi rijtje auto's en aanpassingen :thumbsup:
Haha thanks, Ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan he!!
Zoals al blijkt hou ik wel van autos die een beetje met het verkeer mee kunnen komen :jaja:

Gaaf, Ik zal tzt je topic even doorlezen ;)


Welkom Wesley, als je dit een korte introductie noemt, vraag ik me af hoe lang de lange/gewone versie is? :D

Sommigen stellen zich voor met "Ik ben X en rij een Y" en dat is dan het hele verhaal. Ieder moet voor zich zelf weten hoeveel of hoe weinig hij/zij van zichzelf blootgeeft, maar het loopt figuurlijk toch uiteen van reetveter tot niqaab.
haha dat blijft altijd maar ik vind het wel netjes om iets te laten weten daar is een forum toch voor ?


Hartelijk welkom en dank voor het voorstellen! Succes met je Octavia en met de hobby. Ben wel benieuwd wat jij zelf aan je DSG software kan aanpassen en welke tools je daarvoor gebruikt :jaja:
Corne, Ik heb tot nu toe nog weinig ervaring met het MQB platform (wat toch even andere koek is) echter heb ik voor me MK6 GTI de dsg software zelf aangepast!
Hierbij moet je denken aan de Koppel begrenzer verhogen, maximale koppeldruk aanpassen, Volumestroom richting de warmtewisselaar aanpassen, schakeltijden verlengen/verkorten en schakelmomenten veranderen bijvoorbeeld. Ik heb zelf een "damos" file voor diverse DQ250 modellen/firmware versies gemaakt en werk dus met winols.


Welkom Wesley en ook ik ben benieuwd wat er met de O3RS gaat gebeuren. Of al gedaan is.
Nou ik weet niet of dat hier moet of dat ik daarvoor een topic moet aanmaken is Octavia gedeelte want zover had ik nog niet gekeken op het forum :D

Maaaar omdat je het zo lief vraagt zie me volgende reactie ;)
 
Nou bij deze wat meer info omtrent de O3RS TDI DSG

Ik heb de O3RS gekocht met +-113.000km op de klok en hij is toch wel voorzien van redelijk wat opties waaronder :

Columbus Radio/Navi (Zonder Canton systeem waar ik bewust voor gekozen heb)
Keyless entry,
Voorruit verwarming,
Stoelverwarming Voor+Achter,
Omvormer naar 220V 150watt,
Panoramadak,
Afneembare Trekhaak,
Lane Assist + Verkeersbord herkenning
en zal nog wel het een en ander aan extra's hebben maar dat bedenk ik me nu even niet.

De O3RS is een Import uit Duitsland (Zonder Wok oid) en is een Leaseauto geweest die altijd dealer onderhouden is en altijd optijd zn beurten gehad heeft echter stond hij bij aanschaf dicht tegen het eerstvolgende onderhoud aan wat officieel 120.000km is uiteraard alleen heb ik besloten de auto te kopen zonder dat het onderhoud gedaan werd door het bedrijf waar ik hem gekocht heb dit omdat ik zelf het onderhoud wou doen zodat ik 100% zeker wist dat alles gedaan zou worden.


Dus afgelopen week heb ik toch wel een redelijke onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij ik hetvolgende vervangen/ververst heb :
Motorolie ververst + filter vervangen,
DSG Olie ververst + filter vervangen,
Interieurfilter vervangen,
Brandstoffilter vervangen,
en een Pipercross insertfilter heb gemonteerd en verder al het nodige gecontroleerd en gesmeerd zoals het hoort ofcourse.
Ongeacht hoelang de betreffende onderdelen gemonteerd zaten heb ik gewoon alles vervangen to be sure.



Verder heb ik wel al het een en ander aangepast zowel hardwarematig als softwarematig.

Ik heb een audioversterker van Audiotec Fischer gemonteerd (PP 86DSP) onder de passagiersstoel ivm tegenvallend geluid wat uit de speakers komt en dat ik perse een sub erin wou hebben wat deze versterker mogelijk maakt. Foto's komen later want die ben ik vergeten te maken.


Spacers gemonteerd
Zie hier wat een spacer doet kwa looks aan de voorkant
foto_zonder_spacer.jpg

Foto_met_Spacer.jpg


Achterzijde
Foto_zonder_spacer_achterkant.jpg

Foto_met_Spacer_achterkant.jpg

Voor de oplettende kijker.. Inderdaad ik ben 1 van de vele technische medewerkers die er dagelijks voor zorgen dat mensen met het openbaar vervoer kunnen reizen die niet de luxe als ons hebben en/of er bewust voor kiezen met het OV te gaan :)


Verder heb ik hardwarematig nog niet veel extra's gemonteerd oid softwarematig heb ik wel het eea aangepast waaronder :
VIM Vrijgeschakeld (Video In Motion) oftewel film kunnen kijken tijdens het rijden,
Dimmende DRL's wanneer het knipperlicht bediend wordt,
Automatische Rainclosing geactiveerd wat tevens op de radio in/uit te stellen is,
Aanpassingssterkte Lane Assist instelbaar gemaakt in de Radio,
DRL activering aan/uit kunnen zetten in de radio enzovoort.


verder nog niet veel bijzonders maar nog wat foto's van de auto want eigenlijk zeggen foto's meer als 1000woorden :yeah:
20180531_202555.jpg

20180531_202353.jpg

20180531_202348.jpg

20180531_202343.jpg

20180531_202331.jpg

20180531_202250kentekenloos.jpg

20180531_173135.jpg



ik heb inmiddels wel al me Eibach verlagingsveren binnen want hij moet wel iets zakken +-25/30mm voor 10/15mm achter.
De auto staat nu aan de voorzijde hoger als achter dat ziet er niet uit:banghead:
 

philippe bakker

Forumguru
Haha gij zijt het andere uiterste Vd mannen die hier met een 1.6 TDI of 1.0 tsi rondtuffen en komen stoefen dat ze 4 lit gemiddeld verbruiken :) super !
 

Hakar

Donateur
@Rasselman
Je bent lekker bezig.
Het lijkt me dat je ook de nodige kennis hebt met VCDS en VCP.
Zou ik je bij genoeg tijd ruimte en mogelijkheden mogen opnemen in de lijst van leden die bereid zijn om andere leden bij te staan wanneer ze een issue hebben waar VCDS of VCP een uitkomst biedt?
 
Dames und Heren
Ik zal verdere updates posten in me "Mijn Auto" gedeelte van het forum ;)

Volg de link hieronder!
https://www.skodaforum.nl/forum/i/rasselmans-o3rs-combi-tdi-dsg-2014.36184/




Haha gij zijt het andere uiterste Vd mannen die hier met een 1.6 TDI of 1.0 tsi rondtuffen en komen stoefen dat ze 4 lit gemiddeld verbruiken :) super !
Haha dat is toch niet gaaf heletijd op dat metertje kijken hoeveel het verbruik is... Gewoon lekker rijden en genieten joh!!!

@Rasselman
Je bent lekker bezig.
Het lijkt me dat je ook de nodige kennis hebt met VCDS en VCP.
Zou ik je bij genoeg tijd ruimte en mogelijkheden mogen opnemen in de lijst van leden die bereid zijn om andere leden bij te staan wanneer ze een issue hebben waar VCDS of VCP een uitkomst biedt?
Thanks, Je mag me trouwens ook erbij zetten hoor.
Weet wel het eea van VCDS en VCP (Heb ze beide orgineel ook heb ik de VIM functie gekocht bij VCP)

En ook wel handig dat je de knutselschuur van de baas kunt gebruiken... :D
Dat is zeker waar maar als ik dat niet mocht heb ik zelf ook nog een knutselschuurtje waar een golf2 vr6 met een klein turbotje staat :D
 
Bovenaan Onderaan