Nieuwe Skoda rijder

Hallo Skoda Forum,

Mijn naam is Jesper, 32 kom uit Amsterdam en ben sinds gisteren een blije eigenaar van een Skoda Octavia 1.2 TSI uit 2014. Ik geef toe dat deze auto in eerste instantie niet mijn eerste keuze was. Kleine 3 maanden geleden had ik namelijk een Seat Ibiza FR gekocht die een klein jaar oud was. Was super blij met deze auto, hiervoor altijd lease auto's gereden en dit was mijn eerste echte eigen auto.

Vorige week dinsdag terwijl wij op wintersport waren kreeg ik een whatsapp van de onderbuurvrouw of ... mijn kenteken was. Dus ik dacht direct al foute boel! En dat bleek... De auto naast mijn auto is zeer waarschijnlijk in de fik gestoken door vandalen en is op mijn auto overgeslagen. De schade expert heeft ook niet lang hoeven twijfelen of de auto total loss was.

IMG_0694_edit.jpg IMG_0697_edit.jpg
Gelukkig was ik goed verzekerd dus het gehele aankoopbedrag terug gekregen. Dus opzoek naar een nieuw exemplaar! Helaas had ik moeite om de zelfde uitvoering weer terug te vinden, en een Ibiza rijden die 'minder' was dan het exemplaar wat ik had zou beetje wrang voelen.

Daarom breder gaan orienteren. Proefritjes gemaakt in de Skoda Rapid, Lexus CT200h en de Octavia. Aangezien ik nu opnieuw kon kijken leek het mij en mijn vriendin toch beter om te gaan kijken naar een auto met wat meer ruimte dan dat de Ibiza te bieden had. Hierdoor viel de CT200h eigenlijk direct af. De Rapid was een interessante optie aangezien die lekker ruim was, maar na een proefritje gemaakt te hebben werd ik er niet direct blij van. De auto was prima, maar het was allemaal beetje plastic fantastic en gewoon net niet. Aan de dealer gevraagd of ik ook even in een Octavia kon rijden en direct bij wegrijden werd ik er al blij van. Helaas was die octavia beetje buiten mijn budget dus ben ik de occasion markt op gegaan opzoek naar een mooi exemplaar.

En dat is naar mijn mening gelukt! Zie hier onder het resultaat:

1.2 TSI Elegance met alles er op en er aan uit 2014 met kleine 65.000 kilometer op de teller. In eerste instantie werd ik niet heel blij van de kleur op de plaatjes op de occasion site, maar toen ik de wagen in het echt zag vond ik het toch erg sjiek en viel dat bezwaar weg.

Een compleet andere auto natuurlijk dan de Seat Ibiza en kwa ruimte veeeeeel groter. Maar ik ben er zeer blij mee en toch nog eind goed al goed :).

Ik ga nog wel even kijken of ik hem kan laten chippen. Dus als iemand een betrouwbaar bedrijf weet waar ik dat kan doen in de buurt van Amsterdam hou ik mij aanbevolen. Uiteraard ben ik bekend met VAG en JD maar dat is niet bepaald om de hoek.

IMG_0778_edit.jpg IMG_0781_edit.jpg
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Dat je tuner niet om de hoek zit is een voordeel: je kunt op de terugreis lekker lang genieten....

Kijk ook eens naar TVS, en dichter in de buurt heeft Beek Autoracing tegenwoordig ook VAGspeed.
 

Japanese Power

Donateur
Welkom bij de club Jesper. Gemiddeld genomen maak je zoiets als met jouw Seat maar 1 keer in je leven mee. Veel plezier met je OC, nette kleur zo!
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Arcadium. Zonder de rest van de tekst gelezen te hebben, was ik eerst wat verbaasd over de sprong van Ibiza naar Octavia. Wel een bijzondere kleur voor een O3, ik zie die kleur eigenlijk meestal op een Superb.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Welkom! Zonde van je Seat zeg.. er zijn altijd mensen die het moeten verpesten, helaas.

Veel plezier met je O3. En qua tuning heeft VAG-Techniek in Nuenen momenteel een mooie actie (30% korting!!).
Maak je er toch een mooi dagje uit van met de vriendin, is die ook weer happy ;).
 
Bedankt! Ja enorm zonde, maar heb nu een weekje de Octavia en ben er echt heel blij mee :jaja:. Had inderdaad de 30% kortingsactie gezien en afspraak gemaakt voor volgende week donderdag.

Had nog gekeken bij Beek Racing (Den Haag) maar die was een stuk duurder en VAG Techniek wordt hier zo op handen gedragen dat de keuze snel gemaakt was.
Morgen komt ook mijn OBD Eleven tool binnen, dan kan ik nog wat leuke snufjes aanzetten :thumbsup:
 
Vanochtend de Stage 1 tuning laten uitvoeren door VAG-Techniek. Daarna 1,5 uur terug mogen rijden en je merkt duidelijk verschil. Wereldschokkend? Nee, maar prettig... dat zeker weten.

Onderin komt hij gewoon net wat soepeler van zijn plekje, op snelheid is het zelfs in zijn 6 eenvoudig om op 120km/h even gas bij te geven en vrij eenvoudig verkeer voorbij te gaan. Al met al tevreden. Maakt het rijden gewoon comfortabeler.
 

CDK

Forumguru
Wereldschokkend is het niet, maar de Fabia van mijn vrouw is er toch een klein bommetje van geworden, van 90 naar 140pk en van 170 naar 245Nm is echt een aanzienlijk verschil in beleving :jaja:
 
Van 90pk naar 140pk met 150kg minder gewicht is natuurlijk ook wel een veel grotere stap dan 105pk naar 130pk +150kg :D . Maar hoe dan ook, het is inderdaad duidelijk voelbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan