Nieuwe Skoda rijder

Ik ben al een actief lezer van het forum de laatste paar weken ivm een mogelijk aanschaf van een Octavia of SuperB. Uiteindelijk is het een Skoda SuperB sedan 1.4 tsi ambition business uit 2009 in de kleur black magic geworden en deze is vanmiddag opgehaald.

Dit is inmiddels mijn 3e auto. De eerste een Mazda 323f en de tweede welke net is ongeruild een Ford Mondeo Mk3. Uiteindelijk gekozen voor de SuperB over een andere Ford vanwege de geweldige binnen maten en een betere afwerking van het interieur. Ook de modernere tsi motoren welke zuiniger zijn draagde bij aan de keuze.

De terugrit beviel in ieder geval prima. De goedwerkende airco moest zijn best doen, want de buitentemperatuur stond op een gegeven moment op 37,5.

Er zijn nog een aantal zaken die ik wil gaan aanpassen:
De standaard bluetooth ht2 vervangen voor een ht4
Bestaande interieur/exterieur verlichting vervangen door leds
De PDC wordt nu niet weergegeven op de columbus, maar alleen piepjes
Rubberen mat in bagage ruimte
Bagagenet in bagageruimte
Set wintervelgen

Ben van beroep ICT en mijn auto kennis is beperkt. Ik hoop dat ik dan ook van tijd tot tijd een beroep op jullie kennis kan doen ;)

Foto's & Specs

ImageUploadedByTapatalk1375480508.156201.jpg ImageUploadedByTapatalk1375480529.789840.jpg ImageUploadedByTapatalk1375480539.716106.jpg ImageUploadedByTapatalk1375480548.540988.jpg

- ABS (anti blokkeer systeem)
- Achterbank neerklapbaar in ongelijke delen en voorzien van armsteun en hoofdsteunen - Airbags
- Airco - Armsteun voor
- ASR (anti slip regeling) - Audio installatie
- Aux aansluiting - Bandenspanningcontrolesysteem
- Bekleding Stof - Bestuurdersstoel elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie
- Blanke sierlijsten rond de ramen - Boordcomputer
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar - Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
- Buitenspiegels in carrosseriekleur - Bumpers in carrosseriekleur
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening - Cruise control
- ECC (electronic climate control) - ESP (elektronische stabiliteits programma)
- Glas getint - Gordijnairbags voor
- Lichtmetalen velgen - Metallic lak
- Mistlampen voor - Multi functioneel lederen stuurwiel
- Navigatiesysteem - Navigatiesysteem Columbus
- Parkeersensoren voor en achter - Privacy Glass
- Ramen voor en achter elektrisch bedienbaar - Regensensor
- Side-airbags voor - Stoelen in hoogte verstelbaar
- Stuurbekrachtiging - Telefoonvoorbereiding
- Xenon koplampen - Zwarte dakrailing
 

Blacky

Forumguru
Hallo Christian. Welkom op het forum. Ziet er goed uit. Alleen bij de specs (laatste regel) Zwarte dakrailing klopt volgens mij niet. Je hebt toch een HB?
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Mooie auto die je aangeschaft hebt.
Er zijn genoeg deskundigen die je hier verder kunnen helpen.
Houd ons op de hoogte van je rijervaringen en hetgeen je aan gaat passen.
Veel rijplezier :D
 

CDK

Forumguru
Welkom! Gefeliciteerd met je S2, veel plezier op het forum als wel met je nieuwe bolide toegewenst!

P.s. Een kunststof kofferbak schaal heb ik nog wel voor je eventueel, is geschikt voor de S2 sedan zonder dubbele kofferbakbodem.

Greetz Corné
 
Welkom! Gefeliciteerd met je S2, veel plezier op het forum als wel met je nieuwe bolide toegewenst!

P.s. Een kunststof kofferbak schaal heb ik nog wel voor je eventueel, is geschikt voor de S2 sedan zonder dubbele kofferbakbodem.

Greetz Corné

Dat is jammer dat ik het nu pas zie. Vanochtend net eentje besteld :( De nieuwe ht4 bluetooth module is ook al in bestelling. Hopelijk gaat de vervanging vlotjes, want vond het wel jammer dat ik niet gelijk de ingebouwde carkit kon gebruiken
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan