Nieuwe Skoda rijder in Helmond

whizzi

Nieuw lid
Hallo allen! :)

Zoals ik al in het Ik-heb-een-skoda-besteld forum gedeelte heb geschreven, om precies te zijn hier, heb geschreven..

Ik ben hopelijk vanaf november dit jaar berijder van een gloednieuwe Spierwitte Skoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG-7 "Ambition Business" (met extra speakers, stoelverwarming, bluetooth kit en externe media opslag als opties)

Ik ben 29 jaar, woonachtig in Helmond (waar mijn Skoda ook zal worden geleverd door de Helmondse Skoda dealer) samen met mijn Russische vrouw en momenteel rijd ik nog een Ford Focus Wagon 1.6i 16V uit 2004. Ik ben IT-er, vandaar ook een lease-auto. Naast IT-er, besteed ik veel tijd aan muziek en als drummer heb je dan ook snel een station nodig, vandaar de Octavia Combi.

Waarom ik Skoda heb gekozen, is puur vanwege de eisen die ik stelde aan het gebruik en ik een bepaald budget had waar ik binnen zou moeten blijven. In het segment heeft Skoda veruit de meeste kofferbak ruimte. Vreemd genoeg is Ford Focus Wagon elk model model kleiner in kofferbak ruimte.

Naast ruimte wilde ik ook zo comfortabel mogelijk rijden. De Ford Focus rijdt natuurlijk heerlijk maar ik had toch wel een beetje de wens om een automaat te gaan rijden, vandaar ook de DSG bak.

Merkentrouw ben ik niet echt (sorry :tongue:), vooral wat praktisch en financieel aantrekkelijk was op moment van aanschaf en momenteel is dat dus de Skoda :). In het verleden, in volgorde, gereden:
- Toyota Starlet 1.3 (uit 1985), Mazda 323F 1.6GLX, Fiat Palio Weekend 1.2, Opel Vivaro :biggthumpdown: , Ford Focus Wagon 1.6 16V.

Ik mag nog wachten tot 1e week van november (volgens v/d Akker hier in Helmond, week 44) en in die tijd vast de Ford Focus proberen te verkopen die 219.000 km trouw is gebleven (en deze heb ik niet als lease, maar gewoon zelf gekocht).

Ik ben benieuwd naar de DSG en hoe de audioinstallatie klinkt in de Ambition. De proefrit welke ik een hele poos geleden heb gemaakt was helaas nog zonder DSG en zat er de Swing radio in. Dus ik heb het nog niet ervaren, maar het comfortabele motorgeluid en rijkwaliteiten van de geteste 1.2TSI was voldoende om Skoda te kiezen als lease :)

Dus tot zover mijn korte introductie.

Iemand hier die mij kan vertellen over de geluidskwaliteit van de Amundsen geluidsset in de Octavia Combi Ambition Business met als optie het "Audio Plus packet (4 extra speakers in de achterdeuren)" ? Hoeveel speakers zitten er nou totaal in?
 
Bovenaan Onderaan