nieuwe Skoda kopen

van_der_P

Senior Member
Zijn er mensen die een nieuwe skoda gekocht hebben, buiten de Skodadealer om. Dus bij een garage waar je goede ervaringen mee hebt, maar die niet merkgebonden is.
Zoja hoe is dat bevallen ? Krijg je een goede inruilprijs voor je huidige auto ? En hoe gaat het met de garantie en het onderhoudt?
Is het een alternatief voor de Skodadealer ?

cvegreen

Forumguru
Dat kan je natuurlijk doen . Ik heb het met mijn citroën toen in der tijd ook bijna gedaan. Ik kreeg dezelfde voorwaarden als bij de officiele dealer. Heb dan geen nieuwe gekocht maar een tweede handse . Vond het plots heel veel geld voor een nieuwe . De inruilprijs hangt van veel factoren af . Dealers reageren vaak ook compleet anders dan van een onafhankelijke garage. Dus je kan geluk hebben dat ze zeggen , dat ze dezelfde conditie's geven als de dealer , wat ik toen zou gekregen hebben.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb mijn eerste Fabia bij een handelaar gekocht en niets dan goede ervaringen. Nette service, nette prijs, nette aflevering. Het was ook totaal geen probleem om de auto te laten keuren door Dekra.

Hetzer

Forumguru
Ik heb zelf nooit een nieuwe auto gekocht bij een vreemde dealer of handelaar.
Je ziet wel steeds vaker ook van die Auto Outlet stores, die alle merken door elkaar heen verkopen, zoals in Rosada. Volgens mij zijn de auto's wel iets goedkoper, maar je kunt gen modellen samenstellen, je kunt alleen die auto's kopen die ze in de showroom hebben staan, en ik dacht ook alleen met fabrieksgarantie, maar dat weet ik niet zeker..

AUTO OUTLET SHOW

bolides in de uitverkoop bij Rosada

Bij Rosada kunnen mensen voortaan niet alleen terecht voor merkkleding en accessoires als schoenen en tassen, maar ook voor auto's. Het zogeheten glazen torengebouw - 24 meter hoog en met een oppervlakte van 800 m² - herbergt namelijk vanaf nu vijftien tot twintig auto's van merken als Renault en BMW tegen 'outlet-prijzen'

TL@

Forumguru
Ach die "outlet" prijzen zijn voor mensen die niet goed rond kijken. Als jij bij de dealer een showroom model koopt, krijg je ook een fikse korting hoor.

Bij zo'n outlet moet je ook opletten dat er nog geen km's op de wagen staan (soms bijna 1000km, dat is geen nieuwe wagen meer hé) of krassen (van teveel bezoekers aan de showroom)
Ik ben vroeger al eens bij Cardoen geweest en daar is het zeker zo.

cvegreen

Forumguru
Ach die "outlet" prijzen zijn voor mensen die niet goed rond kijken. Als jij bij de dealer een showroom model koopt, krijg je ook een fikse korting hoor.

Bij zo'n outlet moet je ook opletten dat er nog geen km's op de wagen staan (soms bijna 1000km, dat is geen nieuwe wagen meer hé) of krassen (van teveel bezoekers aan de showroom)
Ik ben vroeger al eens bij Cardoen geweest en daar is het zeker zo.

Mijn vrouw heeft ook zo eens naar een merk garage geweest en wou de wagen uit de toonzaal omdat ze anders 6 maand moest wachten . Het kon , maar ze kreeg geen cent korting en ze antwoorde de man. Je kan hem steken waar ik denk en ze is weggegaan.
Wij zijn hier ook al een paar keer bij cardoen langs geweest en de wagens die er staan vind ik altijd weer iets te kaal of niet in de juiste kleur of een model die helemaal niet ligt. Met andere woorden vind ik cardoen altijd auto's te verkopen die eigenlijk de meeste mensen niet zouden nemen als ze ee nieuwe zouden kopen.

van_der_P

Senior Member
Wat ik eigenlijk wil weten is of een niet merkgebonden garagebedrijf je een auto van jou keuze kan leveren. Met alle opties die ik wil. Als je dealer je niet bevalt kun je natuurlijk naar een andere gaan, en hopen dat je daar beter uit bent.
Acht jaar geleden kochten we een Yaris bij een toen nog Toyotadealer. Inmiddels is het een servicedealer van Toyota geworden. Maar het was en is zo'n fijne garage, als je er binnen komt lijkt het alsof je bij een vriend op bezoek komt. Zo goed en vriendelijk wordt je geholpen.
Dat vind ik prettig vandaar deze discussie.
Bij de dealer van Skoda is het na 10 jaar nog steeds een koude en zakelijke bedoeling. Krijg niet het idee dat ik een band heb of krijg bij dit bedrijf, eigenlijk vind ik dat jammer.
Het lijkt erop alsof het hun niets uitmaak of ik er een auto koop

joergarms

Senior Member
Volgens mij kan een merkdealer elke ander willekeurige auto bestellen.

Min of meer wel, maar ik denk dat bepaalde topmerken, wel een privilege hebben over de verkoop en niet aan elke willekeurige merkdealer hun auto uit willen leveren.

Bovenaan Onderaan