Nieuwe Skoda coupé?

Joske

Forumguru
en hoppa een foto er bij ;)

maxresdefault.jpg

Cordoba

Forumguru
Enerzijds mooie lijnen die doen denken aan de aloude Rapid, en dat wordt versterkt door de 'kale' neus en kont van de auto. Het bolle dak en de A-stijlen die in de breedterichting behoorlijk naar elkaar lopen bij het dak, maken dit voor een Skoda wel een bijzonder ontwerp (ik heb het in elk geval nooit eerder gezien bij een Skoda).

th
Skoda-R200-Non-fiction-interior.jpg

En de inspiratie-bron:
hxqyga9beqzc.jpg

ertromp

Forumguru
Een coupe zou mooi zijn maar van mij mag er nog wel aan de voor en achterkant flink gewerkt worden

CDK

Forumguru
dit gaat geen hoge ogen scoren vrees ik, de achterkant is niet om aan te gluren en de voorkant dat is wel heel erg retro, voor mij een no go ;)

peterrapid

Forumguru
Hoezeer ik ook naar een coupé verlang van Skoda als het deze is mag hij concept blijven, is gewoon een oude doos (niks mis met de originele coupé) en daar moeten ze geen nieuwe van maken de oude was dan toch veel beter.

Dennis78

Forumguru
Van achteren net een Audi. Neusje net ff niet voor mij. Mss als ze er een dubbele koplamp in prikken?!

henks1

Lid
Hoop niet dat hij hier wordt uitgebracht, verschrikkelijke vorm, doet me denken aan de vroegere tweetact, maar meningen verschilen

Joske

Forumguru
even voor alle duidelijkheid... dit ontwerp komt niet uit de designafdeling van Škoda é.... :pieker:

Maar is een Tsjechische ontwerper die "eerbetoon" brengt aan Škoda. (of hij daarin geslaagd is, laten we nog maar even in het midden)

Rob

Forumguru
Skoda heeft al eens eerder ge-knipoogt naar een coupe model. De Skoda Tudor.

Skoda Tudor Concept
The Skoda Tudor Concept was introduced at the 2002 Geneva Motor Show where, with its bold design, it attracted much attention.
It is based on the
Skoda Superb executive limousine, but with lowered suspension, sport tuned chassis and a six-cylinder engine with an output of 142 kW. Inside the three-spoke steering wheel and aluminum touches to the dashboard and the dials give the interior of the Skoda Tudor Concept a sporty feel.
The car was named after one of the first Skoda coupes - the Skoda Tudor - dating back to the 1940s.

2002-skoda-tudor-concept-11.jpg pms_skoda_tudor02.jpg

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Behalve de achterkant vind ik hem niet zo mis hoor, dit met een O3 of S3 sausje erop zou mij zeker kunnen bekoren.

oetje

Actief lid
Hoop niet dat hij hier wordt uitgebracht, verschrikkelijke vorm, doet me denken aan de vroegere tweetact, maar meningen verschilen

Hoi henks1. Welke Skoda tweetakt bedoel je? Ik kan me de RS niet in een 2 takt herinneren (trouwens geen enkele Skoda) maar zou wel graag meer daarover weten.

henks1

Lid
Hallo
Ik dacht toch echt dat het rechthoekig bakje, hij leek op een NSU Prins , een tweetakt was. Maar misschien ben ik hier wel mis in. In mijn beleving was het rond het jaar 1965. Motor zat achterin was luchtgekoeld en er zijn er al meerderen van in de brand gevlogen .

Groet Henk

Der Einser

Forumguru
Wat een HOK!
Lijkt wel een mislukte oude Lada.
Of onder handen genomen door die hindoestaan van dat autoprogramma op Discovery,...
Hoe heette dat ook alweer,... " London Garage" geloof ik.
Met 'Bernie' als zakenpartner.

Bovenaan Onderaan