Nieuwe Scala-rijder

Webloxx

Senior Member
Goedenavond allen,

Nieuw op dit forum. Ik kom uit de buurt tussen Zoetermeer en Rotterdam.

Sinds 1 januari dit jaar een Scala-rijder geworden, dit is de eerste Skoda. Heb dit forum en dan eigenlijk de Scala-topics al meerdere keren doorgenomen. :)

De Scala is een grijs model, van 2020, 1.0 TSI Business Edition, 6-bak handgeschakeld, met o.a. Full Led (en mooie dynamische richtingaanwijzers achter) en Virtual Cockpit.

Heb al redelijk wat van de genoemde OBDEleven-apps en long coding / adaptations uitgevoerd, wel te verstaan;

- High Beam Assist
- Hill Hold control (sinds vandaag)
- Lane Assist (waarschuwingssterkte in menu)
- Adaptieve rijstrookassistent
- Virtual Cockpit RS look
- Greenscore menu (werkt niet helemaal goed, zie alleen een verbruik in L/km, maar geen groene scores)
- Wireless Apple CarPlay
- Achterlichten laten branden met dagrijverlichting (optie 2...)
- Interieurverlichting aan/uit met dimmend effect
- Automatisch sluiten van ramen bij vergrendeling auto (optie in infotainment)
- Hartslag in de startknop
- Bij te tanken volume
- Gordelwaarschuwing aangepast
- Climatronic Auto fan speed
- Blinker Amount (want 3 is te weinig.. :D)
- Activate horn by pressing 2 times the remote lock button (sinds vandaag)
- Tail Lights On when hatch is open

Al met al een hele lijst, hopelijk komen er nog meer leuke functies beschikbaar... :jaja:

Wel al enkele keren een 'noodingreep' gehad, remt 'ie vanwege mogelijke aanrijding (ik zag alleen een lantaarnpaal in de opkomende bocht staan...).

Voor de rest rijdt 'ie gewoon heerlijk en bevalt hij prima.

Het vinden van de SD-slots is ook nog niet gelukt, vraag me af of die er wel in zitten of dat de navigatie op een interne schijf staat...? :pieker:

Kom ik nog wel achter, updaten doet 'ie toch via de lucht.

Ben benieuwd of de voorste richtingaanwijzers ook dynamisch kunnen.
Ook lijkt Traffic Sign Recognition me leuk (gewoon omdat het kan), alleen heb ik geloof ik niet de juiste camerasoftware hiervoor, dus nog niet aan begonnen.

Mocht iemand wat meer info willen, laat het me maar weten.

Kennis delen is altijd leuk! :thumbsup:

Groeten,

Wesley
 
Laatst bewerkt:

Webloxx

Senior Member
Eerlijk, ik herinner me nu eigenlijk niet of de interieurverlichting zelf dimt, maar die optie geldt voor de verlichting in de bedieningsknoppen van o.a. de airco.

Zal ook gauw een fotootje plaatsen (nadat ‘ie door de wasstraat is geweest natuurlijk...:maakmegek:).
 
Bovenaan Onderaan